וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה קבע: נהגי הרכבת ש"חלו" חויבו לשוב לעבודה

דנה ירקצי ומשה שטיינמץ

30.9.2015 / 5:30

שליש מנהגי הרכבת הקלה בירושלים, שהודיעו במקביל על מחלה, יצטרכו להגיע לבדיקה אצל רופא תעסוקתי, ולשוב לעבודתם. ראש העיר ברקת נכח בדיון: "אין מגיפה בעיר, ירושלים משלמת מחיר כבד"

עריכה: ניר חן צילום: עומר מירון

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוציא הלילה (רביעי) צו המחייב את עובדי הרכבת הקלה בבירה, שהודיעו על מחלה אתמול בבוקר, לשוב לעבודתם. כמו כן, חויבו הנהגים שבכל זאת יודיעו על מחלה להיבדק במהלך הלילה אצל רופא תעסוקתי שיקבע את כשירותם לעבודה. זאת, לאחר שאתמול ההסתדרות לא הצליחה לפעול מול הנהגים ולהגיע לכמות מספקת של עובדים שתשוב לעבודה כך שהרכבת תפעל כסדרה.

בדיון בבית הדין שהתקיים אמש, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הטיל ספק ב"מחלתם" של העובדים והצביע על המחיר שגובה שביתת הנהגים מעירו. "אני לא מודע למגפות שיש בעיר שפרצו פתאום, מיד ובצמוד לסכסוך עבודה. כאשר שלושת רבעי מהעובדים חולים – אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברוז ועושה קולות של ברווז – אז זה ברווז", אמר ברקת. הוא הוסיף: "למעלה מ-140 אלף איש נוסעים ברכבת הקלה ואין להם תחליף תחבורתי סביר. העיר ירושלים משלמת מחיר כבד מאוד".

עוד אמר ברקת בדיון: "אין מגפה בעיר ירושלים. אני מבקש מבית הדין שלא להסכים לדבר הזה. בית המשפט וההסתדרות נדרשים לקחת אחריות ומנהיגות. זה שירות שגובל בשירות חירום וביטחון. אני כואב את כאבם של תושבי ירושלים. אני לא נוהג להגיע לבית המשפט ואני מבקש לקחת ברצינות את מה שקורה כאן". עוד הדגיש ראש העיר כי לצורך הפעלת הרכבת הקלה באופן מסודר, נזקקת החברה לכל הנהגים ללא יוצא מן הכלל.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל תבקש מארה"ב להגדיל משמעותית את הסיוע הביטחוני
"אתם שומעים אותי?": המדליף האמריקני סנודן פתח חשבון טוויטר
"לוקחים את הכוח לידיים": מחריף המאבק בגלל שנאי בבית ספר

הרכבת הקלה בירושלים, סוכות 2015. נועם מושקוביץ
הנהגים שהודיעו על מחלה יצטרכו להיבדק עוד הלילה אצל רופא תעסוקתי/נועם מושקוביץ

נציג הרכבת הקלה אמר בדיון כי בשל חופשת חול המועד סוכות, היום צפויים להגיע לעיר עשרות אלפי מבקרים, וכי מספר הנוסעים ברכבת הקלה צפוי להגיע לכ-150 אלף. הימשכות השביתה, לדבריו, יכולה הייתה לפגוע משמעותית בנוסעים.

עם קבלת צו בית הדין, נמסר מהנהלת חברת "סיטיפס", המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים: "אנו מקווים שהחלטת בית הדין האזורי לעבודה תגרום לנציגות הנהגים להתעשת ולפעול בהתאם לצו, כך שניתן יהיה להחזיר את שירות הרכבות למען עשרות אלפי הנוסעים והמבקרים בחג".

אתמול הודיעו כשליש מנהגי הרכבת על היותם חולים, מה שגרם לשיבושים כבדים בפעילות הרכבת. בשל השיבושים, הנהלת "סיטיפס" הודיעה על הפסקת תנועת הרכבות בבירה. בחודש שעבר השביתו עובדי הרכבת הקלה את תנועת הרכבות בעיר בשל סכסוך עם הנהלת הרכבת. זאת, בעקבות שינויים שעליהם הוחלט בלוח הזמנים של הרכבות, שהיו אמורים להיכנס היום לתוקף. מנכ"ל הרכבת הקלה רון רביד טען אז כי מדובר "בהחלטה אומללה שנובעת מאובדן עשתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully