וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוקחים את הכוח לידיים": מחריף המאבק בגלל שנאי בבית ספר

29.9.2015 / 22:25

עשרות הורים ותלמידים מנעו את תחילת העבודות לבניית מתחם חדש בבית הספר אוסישקין בתל אביב, בטענה שהקרבה לחדר שנאים מסכנת את בריאות הילדים. "לאף אחד לא אכפת מאיתנו, גם לא למשרד החינוך"

צילום: ניב אהרונסון; עריכה: טל רזניק

"אנחנו נאלצים לקחת את הכוח לידיים על מנת לשמור על בריאות הילדים": כ-120 הורים ותלמידים שיבשו היום (שלישי) את עבודות הבנייה של האגף החדש בבית הספר אוסישקין בתל אביב - שנועד להיבנות בסמוך לחדר השנאים. ההורים, שביצעו בדיקה פרטית שהעלתה כי השהות בקרבת השנאים היא מסוכנת ושהקרינה הגבוהה הנפלטת עלולה לגרום לסרטן, כבר השביתו את הלימודים במוסד החינוכי ביום שישי האחרון.

אף שההורים והתלמידים כבר הפגינו ודרשו למצוא מיקום חלופי לפרויקט, עבודות הבנייה של האגף החלו. קרוב לשעה 16:00 אחר הצהריים הגיעו שתי משאיות ועליהן ציוד לעבודות הבנייה. עשרות המפגינים שהמתינו מהשעה 6:00 בבוקר מנעו את תחילת העבודות. בעקבות זאת, המשטרה שלחה למקום ניידות במורה למנוע עימותים בין הפועלים להורים.

עוד בנושא
"חשופים לקרינה מסרטנת": שביתה בבית ספר בתל אביב בגלל שנאי
"סכנת חיים": הורים וילדים הפגינו נגד הקמת אגף בבי"ס ליד שנאים

"אנחנו מוחים שאין פה היום אף נציג מהממסד", אמר בזעם רן גרינברג, אב לתלמיד בכיתה ו' ונציג מהנהגת ההורים של בית הספר. לדבריו, לא היו במקום אנשי עיריית תל אביב שיזמה את העבודות, הנהלת בית הספר או גורמים ממשרד החינוך. "הם לא פה איתנו למחות ולהפגין בעד בריאות ילדינו, וזה הדבר שהכי כואב לנו בתור הורים. לאף אחד לא אכפת מאיתנו".

שנאי ענק סמוך לבית הספר אוסישקין, תל אביב. ספטמבר 2015. מגד גוזני
חדר השנאים שבגללו החלה המחאה/מגד גוזני

לפני ארבע שנים קיבלה עיריית תל אביב את בקשת ההורים בבית הספר וניאותה לגדר את חדר שנאי החשמל כדי שלא יהיה ניתן להתקרב אליו. "נוכחות הילדים במתחם הלימודים החדש תסכן את חייהם. אם השנאי והכבל לא יוזזו ממקומם, או לכל הפחות ימוגנו ויוכח מעבר לכל ספק כי רמות הקרינה סבירות, הילדים שלנו יחשפו מידי יום לקרינה מסוכנת", כתבו בסוף השבוע נציגי הנהגת ההורים במייל שהופץ להורי בית הספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פי 60 מערכי הסף המומלצים

ארגון הבריאות העולמי הכריז על השדה האלקטרומגנטי הנוצר סביב מתקני חשמל כ"מסרטן אפשרי". מחקר שעליו התבסס הארגון קבע כי חשיפה כרונית של ילדים לשדות מגנטיים שעוצמתם עולה על 4-3 מיליגאוס עלולה להכפיל את הסיכון שהם יחלו בסרטן מסוג לוקמיה. המשרד להגנת הסביבה קבע בתיאום עם משרד הבריאות כי ערכי הסף המומלצים לקרינת חשמל יעמדו על 4 מיליגאוס. מודד קרינה מוסמך שהזמינו ההורים לפני ארבע שנים קבע כי רמות קרינת החשמל מגיעות ל-240 מיליגאוס – פי 60 מערכי הסף המומלצים. לאחר מאבק התרצתה כאמור העירייה וגידרה את חדר השנאים על מנת למנוע מתלמידי בית הספר היסודי מלהתקרב אליו ולסכן בכך את בריאותם.

שנאי ענק סמוך לבית הספר אוסישקין, תל אביב. ספטמבר 2015. מגד גוזני
חשיפה כרונית של ילדים לשדות מגנטיים שעוצמתם עולה על 4-3 מיליגאוס עלולה להכפיל את הסיכון לסרטן/מגד גוזני

לפני כשלושה חודשים עם היוודע כוונת העירייה להקים בחצר בית הספר אגף לימודים חדש שיכלול כיתות לימוד ואזורי משחק, הזמינו ההורים שוב מודד מוסמך. רמות הקרינה שמצא היו גבוהות אף יותר ועמדו על 250 מיליגאוס – פי 62.5 מערכי הסף. "העירייה סותרת אפילו את עצמה", אמר אתמול גרינברג בשיחה עם וואלה! NEWS. "לפי היתר בנייה של עיריית תל אביב, המרחק המינימלי בין מבנה חדש לבין שנאי יעמוד על שישה מטרים לכל הפחות. אלא שהאגף החדש שהעירייה מתכננת להקים מתוכנן להיות במרחק של 3.28 מטרים בלבד מחדר השנאים. כך שאפילו העירייה לא עומדת בתקנות שהיא בעצמה קבעה".

מעיריית תל אביב נמסר: "חששות ההורים מקרינה אינן מבוססות, שכן בבית הספר בוצעו מדידות על ידי חברות מקצועיות, אשר העלו כי אין במקום חריגות. דוח המדידה אף הוצג להורים. יחד עם זאת, כל מה שסוכם עם מנכ"ל העירייה יקוים במלואו, כולל מיצוי הטיפול מול חברת חשמל. במידה ולא תתאפשר העתקה של חדר השנאים, יבוצע מיגון מלא, וכל זאת הרבה מעבר לדרישות הקבועות בחוק.
"יצוין כי מנכ"ל העירייה נפגש עם הורי בית הספר והציג בפניהם את פרויקט הבנייה הגדול המתוכנן לטובת רווחת התלמידים. מדובר בבניית אגף חדש הכולל כיתות לימוד וחדרי ספח בהיקף תקציבי של כ-16 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully