וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנת חיים": הורים וילדים הפגינו נגד הקמת אגף בבי"ס ליד שנאים

25.9.2015 / 11:56

ההורים והתלמידים מוחים על כוונת עיריית תל אביב להקים אגף חדש בצמוד לחדר שנאים, שעלול לסכן לטענתם את הבריאות. הבוקר גם הושבתו הלימודים. ביום שלישי צפויות להתחיל העבודות וההורים מאיימים לחסום בגופם את כלי העבודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זהירות קרינה". ההפגנה מול בית ספר אוסישקין בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

150 הורים וילדים הפגינו היום (שישי) מול בית הספר אוסישקין בתל אביב במחאה על כוונת העירייה להקים אגף חדש במוסד החינוכי בצמוד לחדר שנאים – דבר שלטענתם עלול לסכן את בריאות הילדים. ההפגנה באה בהמשך להשבתת הלימודים על ידי ההורים והתלמידים שחלה הבוקר. ביום שלישי הקרוב צפויות להתחיל עבודות הבנייה במקום, וההורים והתלמידים מאיימים לחסום בגופם את הדחפורים, המשאיות והכלים הכבדים שיבקשו להיכנס למתחם.

לפני ארבע שנים קיבלה עיריית תל אביב את בקשת ההורים בבית הספר וניאותה לגדר את חדר שנאי החשמל כדי שלא יהיה ניתן להתקרב אליו. "נוכחות הילדים במתחם הלימודים החדש תסכן את חייהם. אם השנאי והכבל לא יוזזו ממקומם, או לכל הפחות ימוגנו ויוכח מעבר לכל ספק כי רמות הקרינה סבירות, הילדים שלנו יחשפו מידי יום לקרינה מסוכנת", כתבו אתמול נציגי הנהגת ההורים במייל שהופץ להורי בית הספר.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר נדקר למוות ואדם נוסף נפצע בינוני בקטטה במועדון בירושלים
ברכבת מאיימים: לא נוכל לבצע עבודות בשבת? נבטל הנסיעות בסופ"ש
חשד לתקיפה בערב כיפור: ארבעה אחים פצעו קשה מאוד צעיר בנתניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העירייה לא עומדת בתקנות שהיא בעצמה קבעה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון הבריאות העולמי הכריז על השדה האלקטרומגנטי הנוצר סביב מתקני חשמל כ"מסרטן אפשרי". מחקר, שעליו התבסס הארגון, קבע כי חשיפה כרונית של ילדים לשדות מגנטיים שעוצמתם עולה על 4-3 מיליגאוס עלולה להכפיל את הסיכון שהם יחלו בסרטן מסוג לוקמיה. המשרד להגנת הסביבה קבע בתיאום עם משרד הבריאות כי ערכי הסף המומלצים לקרינת חשמל יעמדו על 4 מיליגאוס. מודד קרינה מוסמך שהזמינו ההורים לפני ארבע שנים קבע כי רמות קרינת החשמל מגיעות ל-240 מיליגאוס – פי 60 מערכי הסף המומלצים. לאחר מאבק התרצתה כאמור העירייה וגידרה את חדר השנאים על מנת למנוע מתלמידי בית הספר היסודי מלהתקרב אליו ולסכן בכך את בריאותם.

לפני כשלושה חודשים עם היוודע כוונת העירייה להקים בחצר בית הספר אגף לימודים חדש שיכלול כיתות לימוד ואזורי משחק, הזמינו ההורים שוב מודד מוסמך. רמות הקרינה שמצא היו גבוהות אף יותר ועמדו על 250 מיליגאוס – פי 62.5 מערכי הסף. "העירייה סותרת אפילו את עצמה", אמר אתמול רן גרינברג, אב לתלמיד בכיתה ו' וחבר בהנהגת ההורים בשיחה עם וואלה! NEWS. "לפי היתר בנייה של עיריית תל אביב, המרחק המינימלי בין מבנה חדש לבין שנאי יעמוד על שישה מטרים לכל הפחות. אלא שהאגף החדש שהעירייה מתכננת להקים מתוכנן להיות במרחק של 3.28 מטרים בלבד מחדר השנאים. כך שאפילו העירייה לא עומדת בתקנות שהיא בעצמה קבעה".

מעיריית תל אביב נמסר אתמול: "חששות ההורים מקרינה אינן מבוססות, שכן בבית הספר בוצעו מדידות על ידי חברות מקצועיות, אשר העלו כי אין במקום חריגות. דוח המדידה אף הוצג להורים. יחד עם זאת, כל מה שסוכם עם מנכ"ל העירייה יקוים במלואו, כולל מיצוי הטיפול מול חברת חשמל. במידה ולא תתאפשר העתקה של חדר השנאים, יבוצע מיגון מלא, וכל זאת הרבה מעבר לדרישות הקבועות בחוק.
"יצוין כי מנכ"ל העירייה נפגש עם הורי בית הספר והציג בפניהם את פרויקט הבנייה הגדול המתוכנן לטובת רווחת התלמידים. מדובר בבניית אגף חדש הכולל כיתות לימוד וחדרי ספח בהיקף תקציבי של כ-16 מיליון שקל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully