וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכבת מאיימים: לא נוכל לבצע עבודות בשבת? נבטל הנסיעות בסופ"ש

דנה ירקצי ועמרי נחמיאס

25.9.2015 / 14:40

משרד הכלכלה הורה לחברה הממשלתית להימנע מעבודות דחופות בסופי השבוע. ברכבת הזהירו מפגיעה בציבור הנוסעים, אך חזרו בהם והודיעו שתנועת הרכבות תתקיים כסדרה. במקביל, הגישו עתירה לבג"ץ. משרד הכלכלה: ההיתר לעבודה דחופה בשבת יינתן בחתימת שר התחבורה

עומס תנועה בנתיבי איילון מול רכבת ישראל. קובי ליאני
"הפרה של הסטטוס-קוו המשיתה על הציבור גזירה שלא יוכל לעמוד בה"/קובי ליאני

רכבת ישראל הזהירה הבוקר (שישי) מפגיעה בציבור הנוסעים בימי שישי ובמוצאי שבת בעקבות החלטה שקיבל משרד הכלכלה, שבמסגרתה לא תוכל רכבת ישראל לבצע עבודות קריטיות בסופי שבוע. כמו כן, מתריעים ברכבת כי פתיחת הקו המהיר לירושלים עלולה להידחות בשנתיים בגלל החלטה זו. ברכבת מעריכים כי ההפסדים הכלכליים מצעד זה נאמדים במיליארדי שקלים.

מדוברות הרכבת נמסר כי לפי החלטת משרד הכלכלה החל מהשבת הקרובה לא יתבצעו בסוף השבוע עבודות בחברת רכבת ישראל. משמעות ההחלטה היא ביטול אפשרי של הרכבות הנוסעות בימי שישי ובמוצאי שבת. כמו כן, נטען, עבודות הקו המהיר לירושלים יופסקו כליל בשבת, דבר שיאריך, לפי הרכבת, את בנייתו בחודשים רבים.

בנוסף, נמסר כי לא יתבצעו בשבתות מבצעי תשתית מורכבים ופיתוח מסילות שייאלץ את החברה לבצע אותם בימי חול בלבד. הדבר יוביל לסגירת מסילות והשבתה בלתי נמנעת של רכבות סדירות. כמו כן, אומרים ברכבת כי תחול ירידה משמעותית בהובלת המטענים שלא יובלו בשבת וצפויים להגדיל את העומס על הכבישים. מהדוברות נמסר כי הרכבת לא תוכל אם כך לעמוד ביעדי פרויקט החשמול, שבמסגרתו אמורים 420 קילומטרים מרשת מסילות הברזל בארץ להפוך לכאלה המותאמים להנעת רכבות חשמליות.

לפי הדוברות, חברת רכבת ישראל פועלת במשך כל ימות השבוע וכן בסמוך לכניסה וליציאת השבת. לצורך כך, נדרשת החברה להעסיק עובדים במגוון תפקידים במהלך השבת, לשם הכנות הכוללות בדיקה מכנית ותפעולית, בדיקות בטיחות ובדיקת המסילה, בהתאם להוראות משטרת ישראל. החברה פעלה לקבלת היתרי עבודה בשבת מול משרד הכלכלה למגוון תפקידים, בהם נהגים, מנהלי תחנות, פקחים, נהגי משא, חשמלאים, אתתים, מסילאים ועוד.

עם זאת, כמה שעות לאחר שאיימה רכבת ישראל להשבית את תנועת הרכבות בסופי שבוע, חזרה בה מהחלטה והודיעה כי תנועת הרכבות היום ומחר, במוצאי שבת, תתקיים כסדרה. במקביל, הגישה החברה עתירה לבג"ץ נגד החלטת משרד הכלכלה. החלטת הביניים של השופט התורן אמורה להינתן בקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר נדקר למוות ואדם נוסף נפצע בינוני בקטטה במועדון בירושלים
מלכוד ימי: מה יעשו הצוללות של חיל הים כשהרוסים בסביבה?
הקבינט אישר את התכנית שיזם נתניהו להחמרת ענישה למיידי אבנים

ממשרד הכלכלה נמסר כי מדיניות משרד הכלכלה בכל הקשור למתן היתרים לעבודה בשבת במקרים דחופים לא השתנתה. על פי הנחיית שר הכלכלה ומשרד הכלכלה, יידרשו מעתה חברות ממשלתיות שרוצות היתר לעבודה בשבת לצרף לבקשה את אישור השר הממונה. אם רכבת ישראל רוצה היתר עבודה בשבת, היא נדרשת לצרף לכל בקשה את חתימת שר התחבורה וההיתר יינתן לה.

רכבת ישראל טוענת מצדה כי ההחלטה שלא לאפשר לרכבת לבצע עבודות קריטיות בסופי שבוע היא "הפרה של הסטטוס-קוו המשיתה על הציבור גזירה שלא יוכל לעמוד בה. לצערנו, הדבר יבוא בעיקר על חשבון הנוסעים. כחברה ממשלתית שומרת חוק, כל החלטות גורמי הממשלה יבוצעו כלשונן. על אף המשמעויות".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס להודעת
רכבת ישראל וטען כי "החלטת משרד הכלכלה להפסיק את עבודות התשתית של הרכבת בשבתות היא חוליה נוספת בשרשרת ההחלטות של הממשלה שהפכה את הציבור הרחב לבן ערובה של המפלגות החרדיות בקואליציה". לדבריו, "עיכוב של שנתיים בחניכת הקו המהיר לירושלים וביטול רכבות אחרונות ביום שישי ורכבות ראשונות במוצאי שבת היא פגיעה קשה בחיילים הרבים המשתמשים ברכבת ובאזרחים העובדים. זהו דבר לא הגיוני ובלתי-נסבל שלא יכול להתקיים במדינה נורמלית ועל ראש הממשלה להתערב בענין ולהורות מיד על החזרת המצב לקדמותו".

גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לנושא ואמרה: "החלטה הזויה וחשוכה שפוגעת גם בציבור הנוסעים וגם בפיתוח התחבורה הציבורית. חבל שהרכבת נפלה קורבן למשחק פוליטי במקום לעבוד לטובת האינטרס הציבורי. נראה שיש מי שחושב שהסטטוס קוו זז רק לכיוון אחד אבל המאבק לתחבורה ציבורית בשבת עוד ינצח".

(עדכון ראשון: 8:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully