וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רקטה נורתה לעבר אשדוד ויורטה על ידי כיפת ברזל

יניר יגנה, אמיר בוחבוט, שבתי בנדט, יהושע בריינר ואבי יששכרוף

30.9.2015 / 0:48

רקטה ששוגרה מרצועת עזה יורטה בשמי ניצנים. מקורות אמרו לוואלה! NEWS כי באופן חריג הירי בוצע ממרכז העיר עזה. קודם לכן נשמעו אזעקות באזור אשדוד - לראשונה מאז תום "צוק איתן". "אף אחד פה לא חשב שיהיה שקט לאורך זמן", מחה תושב אשדוד

צילום: אלי אדרי, טאי צבן

אזעקות נשמעו אמש (שלישי) באשדוד, במועצות האזוריות חוף אשקלון, חבל יבנה וחבל לכיש. מדובר צה"ל נמסר כי מרצועת עזה שוגרה רקטה אחת וכי היא יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל בשמי ניצנים. מדובר בפעם הראשונה שבה נשמעת אזעקה באזורים אלה מאז תום מבצע "צוק איתן".

"ישבנו בסלון כל המשפחה וראינו סרט כשפתאום שמענו אזעקה", שחזר גיא רץ, תושב אשדוד, "הבנות היו חצי ישנות אבל לצערנו הן כבר מורגלות. רצנו לממ"ד עד ששמענו שני פיצוצים והבנות כבר זיהו שאחד מהם זה של כיפת ברזל". רץ סיפר כי הוא ואשתו מקפידים שלא להיגרר לפאניקה. "אנחנו מדברים בינינו על מה שהיה רק אחרי שהכול נרגע. אף אחד פה לא חשב שיהיה שקט לאורך זמן, אבל למה בנות קטנות לא יכולות פשוט לגדול בשקט? ילדה בת 6 לא צריכה לדעת מה זה גראד או כיפת ברזל", טען.

עוד בוואלה! NEWS
המלחמה בדאעש ומשבר המהגרים: כך ויתרו במערב על הדחת אסד
הרב עמאר לא מתחרט על אמירתו נגד ההומואים: "תעשו חשבון נפש אמיתי"
תיעוד ראשון: מטוסי קרב רוסיים בבסיס במערב סוריה

ליאור קלנדרוב, תושב אשדוד, סיפר: "הייתי בבית לבד, שמעתי את האזעקה וכולם מכל הדירות יצאו לחדר המדרגות. לאחר כחצי דקה שמענו פיצוצים, ככל הנראה אלו היו היירוטים. התחושה שהטפטופים האלו מעזה ממשיכים היא קשה מאוד". לדעת קלנדרוב, הירי מהרצועה יימשך: "זה ימשיך כי אף אחד לא עוצר אותם. כמובן שיש טענות כלפי השלטון ההזוי הזה שיושב במגדל השן ומאפשר להם לכתוש אותנו מהאוויר, בירושלים וביבשה".

עוד הוסיף קלנדרוב כי "כתושב אשדוד אני מצפה שהממשלה תפסיק להתקפל מול האו"ם האנטישמי והצבוע ולתת לגורמי חוץ להכתיב לנו מדיניות פנים. במצב הנוכחי לא אני ואף אחד מקרוביי לא מעז לחשוב להגיע לירושלים, ואם הגענו למצב הזה אז כנראה משהו פה מאוד התקלקל".

כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מעזה לעבר אשדוד. צילום מסך
יירוט בשמי ניצנים, הערב/צילום מסך

ארגון חמאס ביצע בימים האחרונים מעצרים של פעילים סלפים מתנגדי משטר ברצועה. גורמי צבא העריכו הערב כי פעילים סלפים הם אלה ששיגרו את הרקטה לעבר ישראל על רקע המלחמות הפנימיות ברצועת עזה. מקורות בעזה אמרו לוואלה! NEWS כי הרקטה נורתה ממרכז העיר עזה. ברוב המקרים הרקטות לעבר ישראל נורו מפאתי הערים ולא ממרכזן.

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, וראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הודיעו כי חרף הירי יימשכו כסדרם האירועים והפסטיבלים בחול המועד סוכות - זאת לאחר התייעצות עם גורמי צבא.

ירי הרקטה בא בשעה שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עושים את דרכם לניו יורק כדי להשתתף בעצרת האו"ם. השניים צפויים להתייחס בנאומם לתהליך המדיני וכן למתיחות האחרונה בהר הבית.

סיעת המחנה הציוני אמרה בתגובה לירי: "אנו רואים בחומרה את הירי הלילה לעבר אשדוד. ממשלת ישראל לא יכולה לתרץ את הירי ב'זליגה' או 'טפטוף', אלא להבהיר למחבלים כי מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל - דמו בראשו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
שוב בפעולה. מערכת כיפת ברזל/רויטרס

הירי אמש מצטרף לירי שהיה רק לפני קצת יותר משבוע, אז התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם נפילת הרקטה לא נשמעה אזעקה "צבע אדום" היות ולא היה חשש כי הרקטה תיפול באזורים מיושבים. כמה ימים קודם לכן, ביום שישי שעבר, התפוצצה רקטה בלב שדרות ורסיסיה פגעו באוטובוס והסבו לו נזק וכן למבנה סמוך. אישה בשנות ה-40 לחייה לקתה בחרדה.

שעות ספורות לאחר מכן, יירטה כיפת ברזל רקטה בשמי אשקלון. שתי רקטות נוספות התפוצצו כנראה בשטחים הפלסטיניים. בתגובה לירי הפציץ חיל האוויר בלילה שבין שישי לשבת תשתיות טרור בצפון רצועת עזה, בהן מפקדת חמאס. הארגון הסלפי "פלוגת השייח עמר חדיד", המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות על ירי הרקטה בחשבון הטוויטר שלו. זו הייתה הרקטה הראשונה שפגעה בשדרות מאז תום "צוק איתן".

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully