וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר לא מתחרט על אמירתו נגד ההומואים: "תעשו חשבון נפש אמיתי"

30.9.2015 / 0:57

הרב הראשי של ירושלים, שטען כי הציבור "נגעל" מהומואים וכי "התופעה תתבטל", הגיב לסערה שעוררו דבריו. לצד גינוי רצח שירה בנקי, קרא לקהילת הלהט"ב "להתרחק מהאיסורים על פי התורה". הבית הפתוח: "מגנים את דבריו"

צילום: בחדרי חדרים

"קורא לבאי עצרת (הגאווה, י"א) להיות אמיצים ולעשות חשבון נפש אמיתי ונוקב על מנת להתרחק מכל האיסורים החמורים שאסרה עלינו התורה הקדושה" – כך מסרה אתמול (שלישי) לשכתו של רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, בתגובה ראשונה לסערה הציבורית שלה גרמו דבריו נגד הקהילה הגאה בריאיון לאתר "בחדרי חרדים" בערב יום הכיפורים.

הרב עמאר, ששימש בעבר הרב הראשי לישראל וזוכה בשנים האחרונות למעמד בכיר בקרב רבני היהדות הספרדית, התייחס בריאיון לאתר החרדי לזכויות הקהילה הגאה ולמצעד הגאווה בבירה ואמר: "אני מאמין שתופעה כזאת תתמעט ותתבטל מאליה, כי רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה. הם מנסים היום לתת לזה לגיטימציה בבית המחוקקים ובבתי המשפט, אבל זה לא דבר טבעי ולא דבר נורמלי, והתורה קראה לזה תועבה ובוודאי אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות איך להילחם בצורה יותר מחושבת".

מלשכתו נמסר אמש כי "במהלך ריאיון בערב יום הכיפורים לאתר 'בחדרי חרדים' שנתן הראשון לציון ורב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר, נשאל הרב על נושא קדושתה של ירושלים ומצעד הגאווה שהתקיים לאחרונה, תשובתו של הרב הייתה נחרצת נגד מעשי אלימות והרצח (של שירה בנקי, י"א) שנעשה על ידי אדם שהכתים את הציבור החרדי כולו והוא מעשה שלא ייסלח".

לקריאה נוספת:
הסוף לסכסוך? הרבנים יוסף ועמאר נפגשו
הרב עמאר: "אינני ראוי לרשת את הרב עובדיה"
הרב עובדיה לרב עמאר: "רצית להרוג אותי לעת זקנה"

תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
הרב שלמה עמאר/נועם מושקוביץ

לצד גינוי הרצח, בהודעת לשכתו הדגישו שהרב עדיין סבור כי מדובר במעשה תועבה וקרא דווקא לאנשי קהילת הלהט"ב לערוך חשבון נפש. "הרב ציין את שנאמר בתורה הקדושה, כי מדובר במעשה תועבה שרוב הציבור מסתייג ממנו, ומתבייש בו ובמכתב שכתב הרב לליל השלושים של הגברת שירה בנקי ז"ל הוא גינה בכל תוקף את הרצח הנתעב וכל מעשה אלימות מכל סוג שהוא. מאידך קרא הרב לבאי העצרת להיות אמיצים ולעשות חשבון נפש אמיתי ונוקב על מנת להתרחק מכל האיסורים החמורים שאסרה עלינו התורה הקדושה".

דבריו של הרב עמאר, הבאים כחודשיים לאחר רציחתה של שירה בנקי בידי ישי שליסל במצעד הגאווה, עוררו תגובות רבות בעיר ירושלים וברשתות החברתיות. בעמוד הפייסבוק של "הבית הפתוח בירושלים", ארגון המגדיר עצמו כבית לקהילת הלהטב"ק בירושלים, נכתבה הודעת גינוי לדבריו. "אנו מביעים שאט נפש ומגנים בחריפות את דבריו של הרב הראשי לישראל לשעבר. כחודשיים אחרי פשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים, שגבה את חייה של שירה בנקי ז"ל ופצע אחרים, אנו עדים להמשך ההתפשטות של הלהט"בפוביה בחברה הישראלית. הצלקות מאירוע הדקירה במצעד הגאווה עוד לא הגלידו, והקהילה הגאה בירושלים בפרט ובישראל בכלל נמצאת בתהליך החלמה ושיקום". לבסוף הזמינו חברי הבית הפתוח את הרב עמאר להגיע לבית הפתוח "על מנת להכיר את הקשיים היום יומיים אשר ניצבים בפני חברי קהילת הלהט"ב, בייחוד בעיר מורכבת כמו ירושלים".

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully