וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לשעבר על הומואים: "הציבור נגעל מזה. התופעה תתבטל"

29.9.2015 / 8:15

שלמה עמאר, שמכהן כיום כרב הראשי של ירושלים, שובר שתיקה בריאיון ל"בחדרי חרדים" ומתייחס למחלוקת הארוכה עם הרב עובדיה יוסף והנהגת ש"ס. "הרב יוסף אהב אותי, אבל אנשים התערבו. יש דברים שאני לא מספר כדי לא לפגוע"

צילום: בחדרי חדרים

הרב שלמה משה עמאר, רבה הראשי של ירושלים, ומי שהיה הרב הראשי לישראל, זכה בשנים האחרונות למעמד בכיר בקרב רבני היהדות הספרדית. הוא היה מקורב מאוד לרב המנוח עובדיה יוסף ונחשב כמי שעשוי להפוך לסמכות העל הרוחנית לאחר פטירתו - אך בחודשים האחרונים לחיי המרן נקלע עמאר לסכסוך מתוקשר עם יוסף ויו"ר ש"ס אריה דרעי, כשתמך ברב ציון בוארון לכהונת הרב הראשי הספרדי, בעוד הרב עובדיה בחר בבנו הרב יצחק, הרב הראשי המכהן, כמועמד מטעם מפלגת ש"ס.

רבים ראו במהלך של הרב עמאר בגידה ברב עובדיה, אך בסביבתו טענו כי האחרון לא הכיר את התמונה המלאה וכי הוא ניזון רק מדברי המקורבים אליו. חודש לפני פטירתו של מנהיג ש"ס נפגשו השניים. בעיני תלמידי הרב עמאר הייתה זו פגישת פיוס, אך בסביבת דרעי דחו זאת ולא אישרו שהרב מחל.

עוד בנושא
הסוף לסכסוך? הרבנים יוסף ועמאר נפגשו
הרב עמאר: "אינני ראוי לרשת את הרב עובדיה"
הרב עובדיה לרב עמאר: "רצית להרוג אותי לעת זקנה"

בשנה האחרונה נמנע עמאר מהתבטאויות פומביות בסוגיה והבהיר כי הוא אינו מתעסק בפוליטיקה. רק אמש (שני) הוא החליט לשבור שתיקה ולדבר על כך בגלוי. בריאיון לאתר החרדי "בחדרי חרדים" אמר: "היו אנשים שמנעו ממני להיכנס לרב, אמרו שאני לא רוצה לבוא, וזה גרם מתח. אבל ברוך השם, המתח הזה התפוגג, והייתי אצלו בערב כיפור ואחר כך דיברנו עוד. מכל הדברים ראיתי שלא רק שהוא היה לו לב טוב הוא אמר 'אני מוחל מוחל, ואהבתנו אהבת עולם כתמיד', כלשונו. היו דברים שאני לא מספר כדי לא לפגוע באחרים. עם זאת, מזה היה לי ברור כשמש שהוא הבין את כל הנעשה, וזה מניח את דעתי".

תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
שלמה עמאר/נועם מושקוביץ

הרב עמאר זוכה ליוקרה בקהל המסורתי של ש"ס ובקהלים נוספים, אך הגרעין החרדי-ספרדי ציפה לקבל ממנו תשובות על מה שהתחולל בתקופה האחרונה לחיי הרב יוסף. "אני כל כך אוהב אותו, וכל כך מעריץ אותו, והוא אהב אותי ונתן בי אמון בהלכה", אמר, "כל הבעיות הכי חמורות נתן בידיי, ואני חייב לו את כל מה שיש לי. לא הייתה מחשבה אלא שהיו דברים שאנשים התערבו, והדברים ידועים". הוא המשיך ותיאר מקרה שלדבריו משקף את ההתערבות בשיחה שבין השניים: "תוך כדי הדיבור נכנס מי שנכנס וצעק, אז הרב אמר תניח לזה עכשיו. הוא היה כבר חולה והם באו בצורות לא... הכל בידו יתברך, כנראה שהיה מגיע לי ייסורים".

הרב עמאר סיפר כי יש לו הוכחות לכל מה שאירע סביב המרוץ לרבנות הראשית. "בניי וקרוביי אמרו לי 'יש לך הוכחות, תוציא'. אמרתי, זה לא יעזור וזה רק ירבה ריב ומדון, אבל השם יתברך הוא רואה, וברוך השם עם ישראל מבין ואני רואה איך מקבלים אותי בכל מקום. אם היו מאמינים למה שניסו להגיד עליי, היו זורקים עליי אבנים, וברוך השם לא כך הדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ישי שליסל, מגיע לכתב האישום במחוזי ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"מעשה נורא של שפיכות דמים". שליסל/נועם מושקוביץ

הרב התייחס גם לרצח במצעד הגאווה בירושלים ואמר: "לפעמים, כאשר נלחמים בכוח משיגים ההפך. כמו זה שהלך ועשה מעשה שלא יעשה, הוא לא בית דין והוא לא יודע מה אסור ואין לו שום הצדקה. מעשה נורא של שפיכות דמים ושום דבר לא יכול להצדיק אותו. הוא גרם נזק שלא ישוער לכל היהודים החרדים בחושבם שכך אנחנו נראים". עם זאת, ציין הרב: "ירושלים, אחרי הכול, במצב יחסית טוב. אפשר לומר מכל ערי הארץ המצב עדיין טוב. אני מאמין שתופעה כזאת תתמעט ותתבטל מאליה, כי רוב הציבור נגעל מזה ומואס בזה. הם מנסים היום לתת לזה לגיטימציה בבית המחוקקים ובבתי המשפט, אבל זה לא דבר טבעי ולא דבר נורמלי, והתורה קראה לזה תועבה ובוודאי אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות איך להילחם בצורה יותר מחושבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully