וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה לרב עמאר: "רצית להרוג אותי לעת זקנה"

27.8.2013 / 14:57

בפגישה בבית החולים, שאל הרב עובדיה את הרב עמאר על פעילותו למען הרב בוארון בבחירות לרבנות הראשית: "מה פשעי כי דלקת אחרי?" מקורבי הרב עמאר: "דברים רחוקים מהמציאות"

לראשונה מאז הבחירות לרבנות הראשית לישראל נפגשו אתמול (שני) הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר והרב עובדיה יוסף. הפגישה התקיימה בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים שם אושפז בתחילת השבוע מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס בשל כאבים עזים שחש בגופו בתקופה האחרונה. הנתק הקיים בין הרב עמאר לרב יוסף הוביל גם לחילוקי דעות סביב תוכן הדברים שנאמרו הפגישה.

זה זמן רב שוררת מתיחות בין הרב עמאר לביתו של הרב יוסף. הרקע לכך הוא פעילותו של הרב עמאר ואנשיו לטובת הרב ציון בוארון, מועמד לתפקיד הרב הספרדי במרוץ לרבנות הראשית שנחל כישלון. עוד באותה תקופה, הביעו מקורבים לרב יוסף ובכירי המפלגה כעס על הרב עמאר ואנשיו שפעלו בניגוד לדעתו של הרב עובדיה. אשפוזו של הרב בבית החולים אפשר לרב עמאר לבקרו וספק אם הפגישה הייתה מתקיימת אילו הרב יוסף היה בביתו. באופן רשמי, הוגדרה פגישת הרבנים כ"ביקור חולים" אך התנהלותו של הרב עמאר בבחירות לרבנות הראשית הפכה לנושא השיחה המרכזי.

מלבד הרבנים יוסף ועמאר נכחו בזמן הפגישה בחדר גם עוזרו של הרב יוסף צבי חקק, ובנו, משה יוסף. בפגישה שארכה כעשר דקות נאמרו דברים קשים, הרב עובדיה שאל את הרב עמאר על פשר פעילותו לטובת הרב בוארון בבחירות האחרונות. "מה פשעי ומה חטאתי כי דלקת אחרי?", אמר במהלך השיחה, "רצית להרוג אותי לעת זקנה".

אף אחד מאנשיו של הרב עמאר לא נכח בפגישה, אך מקורביו אישרו בשיחה עם וואלה! יהדות כי עניין הבחירות לרבנות עלה במהלך השיחה כשהרב עובדיה שאל את הרב עמאר מדוע בחר לנהוג כפי שנהג. והאחרון השיב: "פעלתי לשם שמיים". "מעבר לכך, הם אומרים, "הרב עמאר ביקש מהרב עובדיה, לבקר אותו בביתו לאחר שיצא מחולשתו כדי לדבר איתו בנושא".

על הציטוטים שיוחסו לרב עובדיה בפגישה אמרו המקורבים: "אלו דברים רחוקים מהמציאות. הרב עמאר יצא מהפגישה שמח כשחיוך על פניו. כנראה שיש קושי לאנשים מסוימים בתוך ש"ס לעכל את הפגישה בין הרב עובדיה לבין הרב עמאר על אף הניסיונות שלהם להציג כאילו קיים נתק מוחלט בין השניים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully