וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר: "אינני ראוי לרשת את הרב עובדיה"

30.9.2013 / 4:15

הרב הראשי לשעבר השתתף בעצרת תפילה להחלמת הרב המאושפז, והגיב להאשמות כי אנשיו מנסים להכתירו ליורש. "זו פשיעה גדולה וחוסר דעת. שיגידו שאני אשם, רק שיתקבלו התפילות"

צילום: באדיבות ערוץ 10 עריכה: טל רזניק

(עדכון על מצבו הרפואי של הרב יוסף, אתמול בבית החולים בירושלים)

הראשון לציון והרב הראשי הספרדי לשעבר, הרב שלמה עמאר, התייחס הלילה (שני) לראשונה לניסיונות של מקורביו להכתירו כיורשו של הרב עובדיה יוסף, המאושפז זה כשבוע בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא במצב קשה מאוד. בשיחה עם וואלה! התנער הרב מאנשיו שטענו עבורו לכתר, דיבר ארוכות על גדולתו של הרב יוסף והתייחס לאפשרות שלפיה הוא יהיה היורש, באומרו: "אני לא ראוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלה דברים של ילדים קטנים, משחקים בגן". הרב שלמה עמאר עם הרב אהרון אלבז, אמש בעצרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיחה עם הרב עמאר התקיימה הלילה בכותל המערבי, מיד עם סיומה של עצרת התפילה לרפואת הרב יוסף, שבה השתתפו כ-30 אלף בני אדם. במהלך העצרת קשה היה לפספס את קבלת הפנים הקרה שלה זכה הרב עמאר מבניו של הרב יוסף, מרבנים אחרים וכן מיו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. אלה התעלמו לחלוטין מנוכחותו בגלל הפגיעה לכאורה ברב. במהלך התפילה שארכה כשעה וחצי ישב הרב עמאר בצד מרפסת הרבנים, כשאיש מהרבנים אינו יושב לידו וחלקם הגדול אף לא לוחצים את ידו.

"לא צריך לשים לב לשום דבר", אמר הרב עמאר בהתייחסו למאבקי הירושה, "לא לכל הקטנוניות ולא לכל מחלוקת. אין מי שראוי להיות – אני בכל אופן לא ראוי להיות עפר תחת כפות רגליו. אמרתי את זה כל השנים. ההתבטלות שלי למרן, אני באמת בטל ומבוטל. גם כל הגדולים האמיתיים התבטלו לפניו בהלכה ובפסיקה". הרב עמאר הגדיר את מאבקי הירושה "דברים של בדיחות, דברים של ילדים קטנים, משחקים בגן. אני מתפלא בכלל איך מדברים ועוד במצב כזה. זו פשיעה גדולה. זה חוסר דעת, חוסר טעם, אין לי מילים אחרות".

"חייבים להתפלל ולבכות"

על האשמות של בכירי ש"ס ושל בני משפחת יוסף נגדו ונגד אנשיו על כך שעסקו ב"ירושה" בעוד שמנהיגה הרוחני של ש"ס נאבק על חייו, השיב הרב עמאר: "אני אשם בכל. אני יודע. אני בוכה יומם ולילה. מישהו רואה מה שאני קם, מה שאני לילות שלמים בתפילות? הלוואי רק שיתקבלו התפילות, שיגידו שאני אשם, רק שיתקבלו התפילות ושמרן יקום על רגליו. כדאי לנו כל ההאשמות, רק שיקום ויהיה בריא ויחזור שלם בגופו, שלם בנפשו, שלם בתורתו ובהנהגתו לעם כולו. כל גדולי הדור הספרדים ואשכנזים, חסידים ומתנגדים מכירים בו שהוא גדול הדור".

על מצבו של הרב עובדיה ועל התפילות בקרב הציבור היהודי בארץ ובעולם אמר הרב עמאר: "יהי רצון שהדור לא יתייתם ממך (מהרב יוסף, י.א), זה מה שאני מתפלל. הדור לא גידל אותו, הוא גידל את הדור, הרים את הדור על כתפיו. המשבר בעצם החולי שלו הוא של כלל ישראל. חייבים להתפלל ולבכות יומם ולילה ולא להפסיק. שלא תחסר הנהגה נפלאה זו. ידענו שאין לה דוגמה בכל העולם. אחד בדורו. אנחנו במשבר נורא, בשברון לב אמיתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעלם גם הוא. אריה דרעי בעצרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתייחסות של הרב עמאר לנושא הירושה נחשבת נדירה, שכן זה זמן רב שוררת מתיחות בינו לבין הרב יוסף, בני ביתו וחלק מהצמרת הפוליטית בש"ס. באחת מפגישותיו של הרב עמאר עם הרב יוסף, מחה נגדו האחרון על כך שפעל בניגוד לדעתו בבחירות לרבנות הראשית, "מה פשעי ומה חטאתי כי דלקת אחריי?", אמר, "רצית להרוג אותי לעת זקנה".

השבוע, למרות הסולחה שהתקיימה בערב יום הכיפורים בין הצדדים, זעמו בני משפחתו של הרב עובדיה על כך שאנשי הרב עמאר תדרכו עיתונאים על "היום שאחרי", זאת כאשר הרב עצמו נאבק על חייו. בשל כך, הם שיגרו מסר לרב עמאר שלא יגיע יותר לבית החולים. הלילה, לראשונה מאז הבחירות לרבנות הראשית, השתתפו באותו אירוע הרב עמאר ובנו של הרב יוסף, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שנחשב יריבו. כאמור, הרב עמאר זכה להתעלמות מוחלטת מרוב הנוכחים בעצרת.

עוד בנושא:
עשרות אלפים בעצרת תפילה לרפואת הרב עובדיה
נשמרו השינויים לטובה במצבו של הרב עובדיה יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully