וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התקרבות הבחירות, ארדואן טוען כי הכורדים לקראת תבוסה

29.9.2015 / 17:17

כחודש לפני הבחירות המוקדמות לפרלמנט, נשיא טורקיה הכריז כי עשרות לוחמי המחתרת נהרגו במבצע של הצבא מעבר לגבול. לדבריו, "פעילות כוחות הביטחון יעילה מאוד. זהו מאבקם האחרון"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, יולי 2015. רויטרס
בטוח שהניצחון קרוב. נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי צבא טורקיה הרג ביום שישי יותר מ-30 חמושים כורדים במבצע מעבר לגבול, שאותה כינה חלק מ"המאבק האחרון" של לוחמי המחתרת (PKK). ארדואן, שאמר את הדברים בארמון הנשיאות בפני ראשי רשויות מקומיות, לא פירט היכן היה המבצע, אך מאז הופרה הפסקת האש בין הצדדים בחודש יולי תוקפת אנקרה יעדים של המורדים הן בצפון עיראק והן בדרום-מזרח המדינה.

"יותר מ-30 טרוריסטים נהרגו", טען ארדואן, שהוסיף כי כוחות הביטחון ממשיכים בפעילות מבצעית בתוך שטחי המדינה ומחוצה. "הם יימשכו לעת עתה, אבל עליכם לדעת כי זהו מאבקם האחרון". הלחימה הקשה ביותר בין הצדדים מאז שנות ה-90 פוגעת בעיקר באזורים בדרום-מזרח המדינה, שם מתגוררת רוב האוכלוסייה הכורדית בטורקיה.

יותר ממאה חיילים ושוטרים ומאות כורדים נהרגו מאז קרסו שיחות השלום בין הצדדים. לדברי הנשיא, פעילות כוחות הביטחון מעבר לגבולות "יעילה מאוד", אך לא הרחיב מעבר לכך שטען כי יותר מ-2,000 מלוחמי המחתרת נהרגו עד עכשיו.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר טענות על משבר הומניטרי: טורקיה תסיר המצור מהעיירה סיזרה
בצל המתיחות עם הכורדים: טורקיה חסמה את הגישה לטוויטר
כוחות טורקיים פלשו לעיראק ל"מבצע קצר" נגד הכורדים

כוחות צבא טורקיים בפעילות בדרום-מזרח המדינה, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
כוחות צבא טורקיים בדרום-מזרח המדינה, אתמול/רויטרס

במקביל, צבא טורקיה מסר היום כי שישה לוחמים כורדים נהרגו הלילה במחוז האקארי שבדרום-מזרח המדינה. מקורות ביטחוניים מסרו כי עוצר הוטל על העיירה ביזמיל הכורדית ברובה, שם נהרגה ביום ראשון ילדה בת תשע מפגיעת רקטה ששיגרו הכורדים בבית. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי במהלך הלילה נהרגו שני שוטרים במתקפה במחוז אדנה, שאותה ביצעו ככל הנראה לוחמי ה-PKK.

ההסלמה במצב הביטחוני בטורקיה העמיקה את המתיחות הפוליטית במדינה לפני הבחירות לפרלמנט שיתקיימו ב-1 בנובמבר. ארדואן ומפלגת השלטון שאותה יסד מאשימים את המפלגה הפרו-כורדית, שנכנסה לראשונה לפרלמנט בבחירות לפני ארבעה חודשים, בכך שהיא תומכת במחתרת – טענה שהיא מכחישה מכל וכל.

עם זאת, לפי הסקרים, מפלגת "הצדק והפיתוח" של ראש הממשלה אחמט דאווטאולו לא תזכה ברוב מוחלט להקמת ממשלה לבדה, כך שהיא תזדקק שוב לשותפות קואליציוניות. זאת כפי שקרה לאחר הבחירות האחרונות, שלאחריהן לא השכילה מפלגת השלטון לשתף פעולה עם מפלגות אחרות והמערכת הפוליטית שותקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully