וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות עם הכורדים: טורקיה חסמה את הגישה לטוויטר

הממשלה חסמה את הגישה לרשת החברתית כדי למנוע הפצת תמונות המציגות אלימות נגד הכורדים - דבר שהיה מציג את הממשל באור שלילי. בזמן האחרון פעל המשטר גם נגד עיתונאים שסיקרו את הקרבות נגד המחתרת הכורדית

צילום: הטלוויזיה הטורקית, עריכה: גדי וינסטוק

משתמשי טוויטר בטורקיה דיווחו היום (רביעי) כי הגישה שלהם לרשת החברתית נחסמה. זאת, ככל הנראה בניסיון למנוע הפצת תמונות שמראות טורקים לאומנים משתמשים באלימות נגד אזרחים כורדים - דבר שהיה מקנה לכורדים סימפטיה בעולם ומציג את התקיפות של טורקיה נגד המחתרת הכורדית (PKK) באור שלילי.

טורקיה מובילה את העולם בבקשות לצנזר ציוצים, ואף חסמה בעבר רשתות חברתיות שונות. בשנה שעברה, למשל, חסמה המדינה את הגישה לטוויטר וליו-טיוב לאחר שאזרחים השתמשו באתרים כדי להפיץ קטעי שמע שהעלו חשד לכך שנשיא המדינה רג'פ טייפ ארדואן נגוע בשחיתות.

הממשל אף פועל נגד עיתונאים במדינה ובשבוע האחרון הואשם העיתונאי המוערך יבוז באידר ב"העלבת הנשיא". כמו כן, שני עיתונאים בריטים מרשת VICE NEWS שצילמו תיעוד של המתיחות בין הכורדים לכוחות הביטחון במחוז דיארבקיר נעצרו באשמת "עבירות טרור", והעיתונאית ההולנדית פרדריקה חירדינק נעצרה אף היא באותו האזור.

לקריאה נוספת:
כוחות טורקיים פלשו לעיראק ל"מבצע קצר" נגד הכורדים
התייר שהפך לכוכב רשת כשנלחם ב-12 טורקים - הובהל לניתוח דחוף
שני עיתונאים בריטים נעצרו בטורקיה בגלל "עבירות טרור"

מפגינים בטורקיה נגד הכורדים עם תמונות של חיילים שחוסלו בפיגוע של המחתרת הכורדית, 7 בספטמבר 2015. רויטרס
מפגינים באיסטנבול שלשום מחזיקים את תמונותיהם של חיילים שנהרגו בפיגוע ביום ראשון/רויטרס

ההסלמה בין המחתרת הכורדית לממשל הגיעה לשיא השבוע לאחר שה-PKK ביצעו שני פיגועים נגד הממשל שבהם נהרגו יותר מ-30 חיילים ושוטרים טורקים. מנגד, בתקיפה של מטוסים טורקים נגד הכורדים בצפון עיראק נהרגו עשרות רבות של לוחמים כורדים.

נוסף על כך, טורקיה הטילה עוצר על מאות כפרים וערים והגדירה מחוזות בדרום ובמזרח המדינה כשרויים תחת מצב חירום. אתמול אף מסרו גורמים במדינה כי כוחות קרקעיים של הצבא הטורקי פלשו לצפון עיראק במסגרת מרדף אחר מניחי לוחמים שהניחו מטעני נפץ נגד כוחות הצבא בראשון האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully