וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר טענות על משבר הומניטרי: טורקיה תסיר המצור מהעיירה סיזרה

הרשויות במדינה הודיעו כי הסגר שהוטל על העיירה הכורדית בשל קרבות מול ה-PKK באזור יוסר. זאת, לאחר דיווחים על עשרות הרוגים מקרב האזרחים ועל מחסור בצרכים בסיסיים. "אנשים גוועים פה ברעב"

צילום: הטלוויזיה הטורקית, עריכה: גדי וינסטוק

טורקיה צפויה להסיר הבוקר (שבת) את המצור מעל העיירה בעלת הרוב הכורדי סיזרה שבדרום-מזרח המדינה – כך הודיעה הרשות המקומית. העיר הייתה נתונה למצור מאז שישי שעבר לאחר שהצבא הטורקי פתח במבצע נגד המחתרת הכורדית (PKK) באזור. תושבי המקום דיווחו על הרוגים ונפגעים רבים מקרב האזרחים ועל מחסור בצרכים בסיסיים.

על פי דיווחים מהמקום, 20 אזרחים נהרגו בשבוע האחרון. עם זאת, הממשלה הודיעה כי רק אזרח אחד נהרג וכי יתר ההרוגים הם פעילי ה-PKK. התושבים התלוננו על מחסור באוכל, מים וחשמל, ועל צחנה שעולה ברחוב לאחר שלא התאפשר להם לשרוף את גופות ההרוגים. אחד מהרופאים המקומיים אמר ל-BBC כי חדר המיון בבית החולים המקומי סגור בעקבות העוצר, וכך גם בתי המרקחת בעיר.

גורמים בינלאומיים קראו במהלך השבוע לטורקיה לאפשר לפקחים להיכנס לעיירה כדי לבחון אם אכן ישנו משבר הומניטרי במקום. נילס מויזנייקס, נציב זכויות האדם בארגון "מועצת אירופה", אמר: "קיבלתי דיווחים על כך שאנשים לא מקבלים צרכים חיוניים, וכי הכניסה והיציאה מהעיר נחסמה. חמור מכך, שמעתי האשמות על הפעלת כוח בלתי-פרופורציונלי כלפי אזרחים".

לקריאה נוספת:
בצל המתיחות עם הכורדים: טורקיה חסמה את הגישה לטוויטר
כוחות טורקיים פלשו לעיראק ל"מבצע קצר" נגד הכורדים

העיר סיזרה שבדרום-מזרח טורקיה עליה הוטל מצור בשל קרבות מול ה-PKK, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
העיירה סיזרה בזמן המצור, השבוע/צילום מסך, טוויטר

בתמונות קשות שהגיעו לידי ה-BBC ניתן לראות את גופתה של אישה בת 53, אם לשבעה, עטופה בסדינים ועליה בקבוקי קרח. לפי הדיווחים מהמקום, האישה נפגעה מרסיסי פגז ולאחר מכן מתה מפצעיה מאחר שבית החולים המקומי היה סגור. לא ניתן היה לשרוף את גופתה ועל כן נאלצו בני משפחתה לנסות ולקרר את גופה באמצעות בקבוקים מלאים בקרח.

עדי ראייה נוספים מהמקום דיווחו על שתי נשים שנהרגו מירי צלפים. "המצב כאן טרגי", אמר בוזו אקאר, העובד בעמותת סיוע בעיר. "אנשים סובלים ואיש אינו יכול לצאת מביתו. אנשים כאן גוועים מרעב".

טורקיה רואה בסיזרה כאחד ממעוזיו של ה-PKK. גורם רשמי במדינה אמר כי הם חושבים כי 80 לוחמים מקצועיים של המחתרת פועלים בעיר יחד עם 200 צעירים שגויסו לארגון. הקרבות בין כוחות הממשל ל-PKK התחדשו ביולי האחרון לאחר קריסת הפסקת האש בין הצדדים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully