וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה היסטורית: אובמה וזריף לחצו ידיים בעצרת האו"ם

29.9.2015 / 14:54

גורם איראני אמר כי נשיא ארה"ב ושר החוץ האיראני נתקלו זה בזה, לחצו ידיים ובירכו אחד את השני. בבית הלבן אישרו את דבר קיומו של המפגש המקרי, הראשון מסוגו זה 36 שנה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה לחץ הלילה (שלישי) את ידו של שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף במהלך העצרת הכללית של האו"ם הנערכת בימים אלה בניו יורק - כך אמר היום גורם איראני רשמי שנותר בעילום. בהמשך אישר את הדיווח בכיר בבית הלבן בתדרוך לכתבים אמריקניים. זאת הפעם הראשונה זה 36 שנה שבה נשיא אמריקני נפגש עם בכיר בטהראן.

לדברי הגורם, לחיצת היד "לא תוכננה מראש" אלא התרחשה באופן אקראי כאשר השניים נפגשו. "זה היה מקרי וזה התרחש לאחר הנאום של הנשיא חסן רוחאני במסגרת האסיפה הכללית של האו"ם. השניים נתקלו זה בזה, לחצו יד ובירכו אחד את השני", הוסיף. סוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, שציטטה גורם אנונימי, טענה כי אובמה וזריף לחצו ידיים לאחר שנתקלו אחד בשני בעצרת.

בין שתי המדינות חל נתק דיפלומטי כמעט מוחלט מאז המהפכה האסלאמית באיראן ב-1979. ואולם בשנתיים האחרונות חלה התקרבות בין הצדדים – אובמה שוחח עם רוחאני בטלפון ב-2013, זמן קצר לאחר שעלה לשלטון, ובשיחות הגרעין נפגשו לעתים תכופות שרי החוץ של המדינות.

לקריאה נוספת:
אובמה באו"ם: "מוכנים לעבוד עם רוסיה ואיראן לפתרון המשבר בסוריה"
שידור חוזר או הפתעה? ההזדמנות של נתניהו באו"ם
פוטין: אין בכוונת רוסיה לשלוח כוח רגלי לשטחי סוריה

ברק אובמה ומוחמד זריף. רויטרס, עיבוד תמונה
לחיצת ידיים היסטורית. זריף ואובמה/עיבוד תמונה, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully