וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אין בכוונת רוסיה לשלוח כוח רגלי לשטחי סוריה

28.9.2015 / 4:04

לאחר הרחבת ההתערבות הצבאית של רוסיה בסוריה, הודה הנשיא כי "לא ניקח חלק בכל פעילות שטח בסוריה". היום הוא צפוי לפגוש את אובמה בארה"ב. במקביל, רוחאני טען: אם אסד יודח, סוריה תהווה מקום מפלט לטרוריסיטים

עריכה: ניר חן

רוסיה לא תציב כוח רגלי בשטח סוריה - כך אמר הלילה (שני) הנשיא ולדימיר פוטין בריאיון לרשת CBS ערב לפני פגישתו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "רוסיה לא תקח חלק בכל פעילות שטח בסוריה או במדינה אחרת, לפחות אנחנו לא מתכננים זאת בינתיים", ציין.

בשבועות האחרונים הגבירה רוסיה את מעורבותה הצבאית בסוריה, מה שהוביל לתגובות רבות של מנהיגים במערב. כך, גם פגישתם המיועדת של שני הנשיאים צפויה לעסוק בעניין זה, חרף ההכחשות של הבית הלבן והקרמלין. לדבריו של פוטין, מטרתה של הנוכחות הצבאית של רוסיה בסוריה היא לתמוך בנשיא בשאר אסד במאבק בארגוני הטרור. "אין דרך ליישב את הסכסוך האזרחי בסוריה אם לא להילחם בארגוני הטרור ולחזק את הממשלה הלגיטימית", הסביר.

עוד ידיעות מהעולם:
בחירות בקטלוניה: ניצחון גורף לתומכי ההיפרדות מספרד
"סכנה לביטחון הלאומי": צרפת תקפה לראשונה את דאעש בסוריה
לפני העצרת הכללית באו"ם - מנהיגי העולם ינסו להציל את כדור הארץ

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רויטרס
"אין דרך ליישב את הסכסוך בסוריה אם לא להילחם בארגוני הטרור". פוטין/רויטרס

בתוך כך, מוקדם יותר הלילה נשא דברים גם נשיא איראן חסן רוחאני ואמר כי מלחמה בטרור הקיצוני בסוריה, כמו ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), היא בראש סדר העדיפויות. לדבריו, "אם הטרור יובס, הממשלה בדמשק לא תהיה מוחלשת". עוד הוא הוסיף כי אם הנשיא אסד יודח, תהווה סוריה "מקום מפלט לטרוריסיטים". רוחאני קיצר את ביקורו בניו יורק, שם הוא שוהה לרגל האסיפה הכללית ה-70 של האו"ם, וצפוי לשוב מחר לאיראן. זאת, על מנת להשתתף בהלוויתם של מאות ההרוגים האיראנים שנמחצו למוות במהלך תפילות חג הקורבן באסון המתפללים במינא שליד מכה בערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully