וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לביטחון הלאומי": צרפת תקפה לראשונה את דאעש בסוריה

פריז הודיעה כי כלי טיס שלה השמידו מחנות אימונים של הארגון במזרח המדינה, אחרי איסוף מודיעין שנמשך כשלושה שבועות. עוד נמסר כי המבצע תואם עם בעלות בריתה של צרפת. "יש להגן על האוכלוסייה מפני כל צורות האלימות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צרפת הודיעה היום (ראשון) כי היא תקפה לראשונה מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, אחרי כשלושה שבועות שבמהלכם כלי טיס שלה אספו מודיעין. בין היתר הושמדו בסיסי אימונים של ארגון הטרור במזרח המדינה. מלשכתו של הנשיא פרנסואה הולנד נמסר כי התקיפות כוונו נגד יעדי טרור שזוהו במשימות מעקב מאז 8 בספטמבר. צרפת משתתפת זה חודשים רבים במבצעי הקואליציה נגד דאעש בעיראק השכנה.

עוד נמסר כי המבצע ל"מלחמה באיום הטרור" של דאעש תואם עם בעלות בריתה של פריז באזור. "נתקוף בכל זמן שבו הביטחון הלאומי שלנו נתון בסכנה", נמסר. בתחילת החודש נימקה צרפת את ההכנות לקראת תקיפות אוויריות בסוריה כחלק מהגנה עצמית, בזמן ששללה את האפשרות שתשלח כוחות קרקעיים למדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בתדמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהצהרה מטעם ארמון הנשיאות באליזה קראה צרפת ל"תגובה הולמת לכאוס בסוריה. יש להגן על האוכלוסייה האזרחית מפני כל צורות האלימות, של דאעש ושל ארגוני טרור אחרים, אך גם נגד ההפצצות הרצחניות של בשאר אסד".

ההכרזה על תחילת התקיפות בסוריה הגיעה יום לפני שהנשיא הולנד יצטרף ליתר מנהיגי העולם לפתיחת העצרת הכללית השנתית של האו"ם, שם צפויה להיות מלחמת האזרחים הממושכת בסוריה במוקד העניינים. זאת ברקע העמקת המעורבות הרוסית במדינה בתקופה האחרונה, שהעלתה מחדש את הצורך להגיע לפתרון המשבר במדינה.

(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully