וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה, איראן, עיראק וסוריה יקימו מרכז נגד דאעש בבגדאד

27.9.2015 / 0:12

על פי ה-Financial Times, שציטט כלי תקשורת רוסיים, ארבע המדינות יקימו "מרכז מידע" בבירת עיראק שבו יאספו, ינתחו וישתפו ביניהן מידע הנוגע למלחמה בארגון הטרור. צבא עיראק אישר את המידע

עריכה: ניר חן

צבאות רוסיה, איראן ועיראק וממשלת סוריה ישתפו פעולה במאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על ידי הקמתו של "מרכז מידע מודיעיני" משותף בבגדאד - כך דיווח אמש (שבת) ה-Financial Times הבריטי. גורם צבאי רוסי, שצוטט על ידי כמה מסוכנויות הידיעות במדינה, אמר כי בראש המרכז יעמדו נציגים צבאיים מארבע המדינות, אשר יעשו רוטציה כל שלושה חודשים, במהלכם יאספו, ינתחו וישתפו ביניהן מידע הנוגע למלחמה בארגון הטרור.

זמן קצר לאחר הפרסום בעיתון הכלכלי, אושר הדיווח בהודעה רשמית של צבא עיראק, שבה נאמר כי בכירים בצבא היו מעורבים בשיתוף פעולה מודיעיני וביטחוני נגד דאעש בבגדאד, עם רוסיה, איראן וסוריה.

עוד בנושא:
דיווח: צבא אסד החל להשתמש במטוסי קרב רוסיים במאבק נגד דאעש
נסראללה בירך על נוכחות רוסיה בסוריה: "תשפיע על המלחמה באזור"
פוטין לארה"ב: הצטרפו אליי - או שאתקוף לבד את דאעש בסוריה

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון בסוריה. רויטרס
לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון בסוריה/רויטרס

לטענת הצבא העיראקי, הוחלט על שיתוף הפעולה לאור "הדאגה הגוברת ברוסיה מנוכחותם של אלפי טרוריסטים מארצה שנוקטים בפעולות פליליות עם דאעש". שיתוף הפעולה יוכל להעניק לרוסיה אחיזה נוספת במזרח התיכון, לאחר שהגבירה את הנוכחות הצבאית שלה בסוריה בשבועות האחרונים.

לעומת זאת, בוושינגטון מביטים בדאגה על המעורבות הגוברת של רוסיה באזור, שם מקווים לקדם תכנית חדשה לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. רק אתמול נפגש שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי עם מקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף. השניים נפגשו בשולי העצרת הכללית של האו"ם, שצפויה לעסוק השנה בעיקר בסכסוך הסורי שהוביל למשבר הפליטים החמור ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. בתום הפגישה עם זריף, הראשונה בין השניים מאז נחתם הסכם הגרעין, אמר קרי כי יש להתקדם לעבר פתרון של שלום בסוריה ובתימן.

ביום שישי אמר שר החוץ של עיראק, איברהים אל-ג'עפרי, כי הוא היה מעוניין שהקואליציה בהנהגת ארצות הברית תפציץ יותר יעדים השייכים לארגון דאעש בעיראק, וכי אין לו "שום ידע" על מומחי צבא רוסיים שהגיעו למדינתו לתיאומים עם צבאה. "תדירות התקיפות האוויריות משתנה, ואני מקווה שהיא תהפוך גבוהה יותר בעתיד", אמר השר בכינוס המועצה ליחסי חוץ בניו יורק. "אני לא יודע על מומחי צבא רוסיים המתאמים עמדות עם כוחות עיראק, ואני תומך בכל המאמצים לסיים את המשבר בסוריה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

באותו יום אמר נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לו שמוסקבה מעוניינת בתפקיד משמעותי ואקטיבי יותר במלחמה בארגון דאעש ובקבוצות חמושות נוספות, אך הוסיף כי למדינתו אין כרגע שיתוף פעולה עם רוסיה. "אני לא רואה ביסוס של קואליציה בין איראן לרוסיה בלחימה בטרור בסוריה", אמר רוחאני לתקשורת במדינתו.

יום קודם לכן דווח כי צבא משטר אסד החל להשתמש במטוסי הקרב הרוסיים שהוצבו לאחרונה במדינה במטרה להפציץ מטרות של דאעש במחוז חלב שבצפון סוריה. התקיפות נעשו במטרה לשבור את המצור שהטיל הארגון על שדה התעופה כווירית הנמצא במזרח המחוז. לפי הדיווח, התקיפות החלו בשבוע האחרון והתלוו אליהן תקיפות של כוחות קרקעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully