וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשרד התחבורה על עבודות הרכבת בשבת: "אחריות של דרעי"

26.9.2015 / 23:53

לאחר שבמשרד הכלכלה העבירו את האחריות לעבודות בשבת למשרד התחבורה, גורמים במשרדו של השר ישראל כץ טוענים כי אין באפשרותם לשנות את הסטטוס קוו הקיים. "אין בידיו את הכלים המתאימים לעסוק בנושא הזה"

עומס תנועה בנתיבי איילון מול רכבת ישראל. קובי ליאני
סאגת העבודות בשבת רחוקה מסיום. רכבת ישראל/קובי ליאני

גורמים במשרד התחבורה תקפו הערב (שבת) להחלטה שקיבל משרד הכלכלה, שבמסגרתה לא תוכל רכבת ישראל לבצע עבודות קריטיות בסופי שבוע. לטענת אותם גורמים, שר הכלכלה, אריה דרעי, מנסה להעביר את האחריות על ההחלטה ושינוי הסטטוס קוו בשבת לשר התחבורה, ישראל כץ. "משרד הכלכלה, בראשו עומד השר דרעי, הוא האחראי הבלעדי למתן אישורים לעבודות בשבת, וזאת בהתאם לחוק ולסטטוס קוו הנהוג במדינת ישראל מזה שנים רבות", אמרו.

"אם השר דרעי ירצה להשתחרר מאחריותו, כשם שעשה בתחומים נוספים – לרבות מינוי שופטים לבתי הדין לעבודה ומתווה הגז – עליו לעשות זאת באופן רשמי ולא באמצעות ניסיון לשינוי נהלים באופן חד צדדי, בדרך המנוגדת לחוק ולמינהל התקין", אמרו הגורמים. לסיכום נמסר מהגורמים המקורבים לשר כי "אין ברשותו של כץ כל סמכות ואין בידיו את הכלים המתאימים לעסוק בנושא הזה".

ביום שישי האחרון נעתר בג"ץ לבקשה שהגישה רכבת ישראל נגד החלטת משרד הכלכלה לבטל את ההיתר שניתן לה לביצוע עבודות תחזוקה בשבת, והורה על הקפאת ההחלטה עד לקבלת עמדת משרד הכלכלה. עבודות הרכבת המתוכננות לסוף השבוע הקרוב התקיימו כסדרן.

עוד בוואלה! NEWS:
משמעת נוקשה וסיכול הטרור בבירה: האתגרים של ר' במשטרה
נעצרו ארבעה החשודים במעורבות בפיגוע האבנים בערב ראש השנה
הקשר מתהדק: רוסיה מוכרת לאיראן מטוסים וציוד לווייני במיליארדים

ישראל כץ, אריה דרעי. יותם רונן, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מי רשאי לספק היתר עבודה בשבת? השר כץ והשר דעי/עיבוד תמונה, יותם רונן, ראובן קסטרו

רכבת ישראל הזהירה אתמול מפגיעה בציבור הנוסעים בימי שישי ובמוצאי שבת בעקבות החלטה שקיבל משרד הכלכלה בנוגע לעבודות בסופי שבוע. כמו כן, התריעו ברכבת כי פתיחת הקו המהיר לירושלים עלולה להידחות בשנתיים בגלל החלטה זו. ברכבת מעריכים כי ההפסדים הכלכליים מצעד זה נאמדים במיליארדי שקלים.

ממשרד הכלכלה נמסר כי מדיניות משרד הכלכלה בכל הקשור למתן היתרים לעבודה בשבת במקרים דחופים לא השתנתה. על פי הנחיית שר הכלכלה ומשרד הכלכלה, יידרשו מעתה חברות ממשלתיות שרוצות היתר לעבודה בשבת לצרף לבקשה את אישור השר הממונה. אם רכבת ישראל רוצה היתר עבודה בשבת, היא נדרשת לצרף לכל בקשה את חתימת שר התחבורה וההיתר יינתן לה.

רכבת ישראל טענה מצדה כי ההחלטה שלא לאפשר לרכבת לבצע עבודות קריטיות בסופי שבוע היא "הפרה של הסטטוס-קוו המשיתה על הציבור גזירה שלא יוכל לעמוד בה. לצערנו, הדבר יבוא בעיקר על חשבון הנוסעים. כחברה ממשלתית שומרת חוק, כל החלטות גורמי הממשלה יבוצעו כלשונן. על אף המשמעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully