וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהלי משמעת נוקשים וסיכול הטרור בבירה: האתגרים של ר' במשטרה

27.9.2015 / 0:55

החלטתם של ארדן ונתניהו למנות דווקא את סגן ראש השב"כ לתפקיד השוטר מספר אחת אינה מקרית. הציפייה שלהם היא שאיש הצללים הוותיק יגיע לעשות סדר בשלל תחומים: מהגדרת נהלי התנהגות בין קצינים לשוטרות ועד הגדלת תקציב לאגף התנועה. היום יובא המינוי לאישור ועדת טירקל

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

הקשחת המשמעת במשטרה, הגדלת התקציב של אגף התנועה והרגעת השטח במזרח ירושלים - אלו הם רק חלק מהאתגרים שאליהם יידרש סגן ראש השב"כ ר', שמיועד לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מצפים שניסיונו רב השנים של ר' בשירות הביטחון הכללי, הן בכל הקשור לעיסוק בנהלים ארגוניים, והן בנוגע לטיפול המודיעיני בטרור במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, יאפשר לו להצעיד את המשטרה לעבר עתיד טוב יותר לתפיסתם.

אחד האתגרים החשובים ביותר שיעמדו לפתחו הוא כל סוגיית התרבות הארגונית במשטרה. זאת, בעיקר על רקע שורת פרשות המין והשחיתות שהיו מעורבים בהן בשנים האחרונות קצינים בכירים בארגון. השר ארדן סבור כי הסיבה לתרבות הארגונית שהשתרשה במשטרה בכל הקשור ליחסים אסורים בין קצינים בכירים לבין שוטרות היא היעדר משמעת נוקשה. במינויו של ר' מצפה ארדן כי הוא יגבש עמדה חדשה באשר לפקודות הקיימות וינהיג משטר משמעת מסודר יותר בין מפקדים לבין פקודים ופקודות.

מינוי המפכ"ל הבא - כותרות נוספות:
סגן ראש השב"כ הוא מועמד השר ארדן לתפקיד המפכ"ל
במשטרה חוששים: "המפכ"ל החדש יעדיף אנשים מהארגון שלו"
גורמים במשטרה: הקרדיט על מינוי סגן ראש השב"כ - לנתניהו ולא ארדן

המפכ"ל המיועד ר' מחוץ לביתו לאחר הכרזה על מועמדותו, ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
משטר משמעת מסודר. ר' מחוץ לביתו שבמרכז הארץ, בשישי/ניב אהרונסון

באשר לטיפול בהפרות סדר במזרח הבירה וביהודה ושומרון צפוי ר' לנצל את ניסיונו ואת קשריו מהפעילות המודיעינית הענפה שלו באזור ירושלים בשנותיו בשב"כ לטיפול מקיף בשבתו כמפכ"ל. ארדן אף מצפה ממנו לשלב אמצעים טכנולוגיים מהשב"כ גם בפעילות המשטרה.

היבט מרכזי נוסף שארדן מצפה מר' לטפל בו עם כניסתו לתפקיד הוא חיזוק אגף התנועה. מדובר באחד האגפים המקופחים במשטרה מבחינה תקציבית, וכדי להצליח לשקמו יהיה על השניים לפעול יחד כדי להגדיל את התקציב של האגף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
מבקש להאיץ אישור פרסום שמו של ר'. ארדן/ערן גילווארג

נדבך נוסף היא הגדלת הנוכחות של כוחות משטרה בערים, וזאת לצורך חיזוק ההרתעה של המשטרה ברחובות והשבת האמון הציבורי בארגון. המפכ"ל הנכנס צפוי להעדיף שוטרים שמפטרלים רגלית על חשבון סיורים באמצעות ניידות. במקביל, בכוונתו להגדיל משמעותית את כוחות השיטור במגזר הערבי, בין השאר באמצעות פתיחת נקודות משטרה חדשות.

לבסוף, ניצב לפתחו של ר' אתגר מינויו של דובר חדש למשטרה. מאז יציאתו לחופשת מחלה של הדובר הקודם, רפי יפה, כמעט שלא מתפקד מערך הדוברות. אחת המשימות שלו תהיה היא להקטין משמעותית את כוח האדם באגף ולהכניס אליו דוברים מקצועיים, שאינם שוטרים.

הקרובים חוגגים: "הוא ירים את המשטרה"

היום יגיש השר ארדן את מועמדותו של ר' לאישורה של הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. אמש כתב ארדן בחשבון הטוויטר שלו כי במקביל להגשת המועמדות הוא פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת שזה יפעיל את סמכותו ויאפשר לפרסם את שמו ברבים לקראת דיוני הוועדה.

בבית משפחתו של ר' במרכז הארץ הביעו אתמול התרגשות רבה לנוכח הודעה על מינויו למפכ"ל. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר בנו כי הוא שמח מאוד על ההחלטה למנות את אביו לתפקיד הבכיר. אשתו של ר' הביעה התרגשות אף היא והוסיפה: "אנחנו מעדיפים להישאר מאחורי אור הזרקורים ועם המינוי הוא הבטיח כי יצא ויתראיין לכולם".

גם שכניו של ר' בירכו אתמול על ההחלטה למנותו. "מזל טוב לעם ישראל על אדם כזה", אמר אחד מהם. "הוא אדם מוצלח, צנוע, והעניין שלו זה עשייה. הוא כל הזמן חושב איך לעזור לעם ישראל. המשטרה בתקופה האחרונה הייתה בשפל המדרגה. הוא ספציפית יכול להרים אותם למעלה".

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully