וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: הקרדיט על מינוי סגן ראש השב"כ - לנתניהו ולא ארדן

יוסי אלי ואמיר בוחבוט

25.9.2015 / 15:25

אחרי הודעתו של השר לביטחון הפנים כי החליט למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה את סגן ראש השב"כ ר', טענו גורמים בכירים כי דווקא ראש הממשלה קידם את מועמדותו ולחץ עליו לקבל את התפקיד, לאחר שסירב בסיבוב הקודם. "נתניהו בישל את המינוי הזה לאחר פארסת גל הירש"

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

(הסרת מינוי גל הירש - סיכום משדר מיוחד)

אחרי הודעתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי החליט למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא את סגן ראש השב"כ ר', תקפו אותו היום (שישי) גורמים בכירים במשטרה, וטענו כי ההחלטה על המינוי היא בכלל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לטענתם, ארדן זוקף לעצמו את המינוי החדש שלא בצדק ושנתניהו נכנס לעובי הקורה בבחירת מועמדותו של ר' לאחר הסערה שפרצה סביב מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש. הם הסבירו כי ר' סירב בסיבוב הקודם להצעה להתמנות למפכ"ל, אך כעת התרצה לאחר שראש הממשלה לחץ עליו לקבל את התפקיד.

"נתניהו בישל את המינוי הזה לאחר פארסת גל הירש", אמרו אותם גורמים. "אף אחד לא יתנגד למינוי הזה כי הוא איש נקי לחלוטין. זה לא הירש וסיפורי גיאורגיה", הוסיפו. "כל הקרדיט מגיע לראש הממשלה על המינוי הזה, ארדן איבד הרבה נקודות עם המינוי (של הירש)".

לקריאה נוספת:
"מסכל כל מינוי": בממשלה מורידים את הכפפות מול וינשטיין
הירש על הסרת מועמדותו: "עברתי מסע השמצות, חיה בנו רוח רעה"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
לקח קרדיט לא לו? השר ארדן/ערן גילווארג

סגן ראש השב"כ ר' נחשב לאחד המוחות המבריקים בשירות. גורמים במערכת הביטחון מגדירים את ר', חובש כיפה בן 52, אב לשבעה המתגורר במרכז הארץ, כחיית שטח שפעל לצד גורמי משטרה מתוקף תפקידו ולכן מכיר כמה דמויות בארגון ואת שיטות העבודה. עם זאת, לא ניתן להכביר במילים על זהותו ופועלו משום שרובו אסור בפרסום.

המפכ"ל המיועד ר' מחוץ לביתו לאחר הכרזה על מועמדותו, ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
ר' בכניסה לביתו, היום/ניב אהרונסון

בשב"כ ובתוך מערכת הביטחון רוכשים לר' הערכה רבה בעיקר לתהליכים משמעותיים שהוביל בארגון שמרביתם לא ניתנים לפרסום. במהלך שנות שירותו בשב"כ ובמרדף אחר חשודים בטרור, הוא פעל יחד עם גורמי משטרה. לכן הוא מכיר לא מעט דמויות מתוך הארגון וכן את שיטות העבודה, איסוף המודיעין, נהלי החקירה וההבאה לדין. לדברי גורמי ביטחון לשעבר, מאחורי ארשת הפנים הנינוחה שלו מסתתר אדם אמיץ, קשוח שלא נרתע ממאבקים ועמידה על עקרונותיו. להערכת הגורמים, כל תכונותיו יסייעו לו בתפקיד המפכ"ל אם ייבחר אף שארגון כמו השב"כ קטן בהיקף כוח האדם שלו בהשוואה למשטרת ישראל.

נתניהו: "מעריך את בית המשפט אך חובתנו לקבוע עונשי מינימום למתפרעים". עומר מירון
"בישל את המינוי אחרי פארסת גל הירש". נתניהו/עומר מירון

מוקדם יותר היום הודיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי החליט להמליץ לממשלה על מינויו של סגן ראש השב"כ ר' לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. זאת במקום תא"ל במיל' גל הירש, שאת מועמדותו הסיר השר ביום רביעי. מינויו של ר' לתפקיד יובא לאישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל בשבוע הבא. הוא הביע את נכונותו לקבל על עצמו את התפקיד. על אף הביקורת מצד גורמים במשטרה וכן בכירים לשעבר בארגון, ארדן נחוש למנות לתפקיד גורם מחוץ לשורות המשטרה כפי שניסה לעשות במקרה של הירש.

בהמשך לכך, ראש הממשלה הביע היום תמיכה מלאה במועמדו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לתפקיד מפכ"ל המשטרה. לדברי נתניהו, "מדובר באיש רב פעלים וברוך כשרונות, שתרם רבות לביטחון ישראל ויתרום עוד רבות בתפקיד מפכ"ל המשטרה".

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
הוסרה מועמדותו. הירש/שלומי גבאי

ר' התגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981 והשתחרר מצה"ל לאחר שכיהן כמפקד פלחה"ן 35 וסגן מפקד גדוד 50. בשנת 1987 עם שחרורו מהצבא התגייס לשב"כ, שם ביצע שורה של תפקידים בכירים. בעשור האחרון מילא כמה תפקידים המקבילים לתפקידי אלוף בצבא. ר' כיהן בשירות הביטחון הכללי כראש מרחב אזור יהודה ושומרון וירושלים בתקופות סוערות במיוחד, ראש מרחב דרום, ראש אגף המטה האחראי על ריכוז תהליכי בניין הכוח בשירות, הכוללים תכנון אסטרטגי, תכנון ותקצוב ארבע-שנתי, תקינה, פרויקטים טכנולוגיים, IT ותשתיות.

החל מספטמבר 2014 מכהן ר' כסגן ראש השב"כ והוא אחראי על הפעלת הכוח של השירות ומשמש בנוסף כממלא מקום ראש השב"כ. ר' מחזיק בתואר ראשון ושני במדע המדינה שאותם קיבל בהצטיינות יתרה. ר' מכונה בשירות הביטחון "המחויט" משום שהוא נוהג להתלבש בחליפות ולרוב עם עניבה. חבריו לשירות מספרים כי למרות עברו העשיר ומגוון התפקידים שמילא, נותר לבבי, אחד שמדבר בגובה העיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully