וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע האבנים בערב ראש השנה

27.9.2015 / 0:56

השב"כ והמשטרה עצרו לחקירה ארבעה צעירים בני 19-16, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח הבירה. אחד מהם הודה כי הגיע לזירת האירוע עטוף בדגל חמאס. משפחתו של ההרוג, אלכסנדר לבלוביץ: "המשימה לא הושלמה - להחמיר עם מיידי אבנים". צפו בתיעוד הפיגוע

צלמים זמניים מורשים

(תיעוד: פיגוע האבנים שבו נרצח אלכסנדר לבלוביץ)

השב"כ בשיתוף עם הימ"מ ועם משטרת מחוז ירושלים עצרו לחקירה ארבעה צעירים בני 19-16, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח הבירה, בחשד למעורבות בפיגוע האבנים בערב ראש השנה, שבו נהרג תושב העיר אלכסנדר לבלוביץ ונפצעו שתי נשים נוספות - כך הותר אמש (שבת) לפרסום.

הארבעה שנעצרו הם עבד מחמוד עבד רבו דוויאת, מוחמד סלאח מוחמד אבו כף, וליד פראס מוסטפה אטרש, וכן, קטין נוסף שפרטיו אסורים לפרסום.

בחקירתם בשב"כ מסרו הארבעה כי יצאו לבצע את מעשי הטרור דווקא בראש השנה, והתמקמו כך שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטיבת, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכבים.

פיגוע אבנים בערב ראש השנה - עוד כותרות:
"חושבים פעמיים איך להגיע לבית": בארמון הנציב "חיים עם הטרור"
בעקבות גל הטרור: הממשלה תקדם עונשי מינימום למיידי אבנים
פיגוע האבנים בירושלים: ההרוג הוא אלכסנדר לבלוביץ

אלכסנדר לבלוביץ, שנהרג לאחר שרכבו סטה מהמסלול בעת שלקה בהתקף לב, על פי החשד בעקבות יידוי אבנים לעבר רכבו, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
כלי הרכב שנרגם באבנים בערב ראש השנה/חטיבת דובר המשטרה

עבד מחמוד עבד רבו דוויאת, מי שנאשם בהשלכת האבן לעבר מכוניתו של לבלוביץ, הודה בחקירתו כי הגיע למקום עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אל-אקצא בסכנה" באום אל פחם טרם הפיגוע.

אחרי שיידו אבנים לעבר כמה כלי רכב, הם פגעו במכוניתו של לבלוביץ - שכתוצאה מכך סטה מנתיבו, התנגש בעץ ובהמשך מת מפצעיו כתוצאה מהפגיעה הקטלנית. לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע נמלטו הארבעה, ובהמשך נפגשו ואף תיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו על ידי כוחות הביטחון.

משפחתו של לבלוביץ התייחסה אמש להודעה על אודות מעצר החשודים: "אנחנו רוצים להודות למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון על נחישות ודבקות במטרה שהובילו לתפיסתם של רוצחי אבינו היקר". אך, לדברי המשפחה, "המשימה טרם הושלמה". "חשוב להחמיר בענישת מיידי אבנים - כי אבנים יכולות לרצוח. יש למצות את הדין עם הרוצחים ומפעילם", נמסר מהמשפחה. עוד הוסיפה משפחת לבלוביץ, "מדובר בפיגוע רצחני על רקע לאומני, ואנחנו כמשפחה וכעם לא יכולים להקל בנושא".

(עדכון ראשון: 19:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully