וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב לחייליו: התעלמו ממקרי אונס של ילדים באפגניסטן

הניו יורק טיימס אסף עדויות של חיילים שדיווחו כי קיבלו הוראה להעלים עין ממקרים שבהם חזו בשוטרים מקומיים אונסים ילדים - כי מדובר ב"עניין תרבותי פנים-אפגני". "יכולנו לשמוע ילדים צורחים בלילה, אך אסור היה לנו לעשות כלום"

חייל אמריקני בבסיס במחוז לגמאן שבמערב אפגניסטן – דצמבר 2014. רויטרס
"קיבלנו הוראה להתעלם". חייל אמריקני בבסיס באפגניסטן/רויטרס

חיילים אמריקניים המשרתים באפגניסטן הונחו להעלים עין מהתעללות מינית שמבצעים שוטרים מקומיים בילדים – כך דיווח אתמול (שני) הניו יורק טיימס. העיתון מביא עדויות של אנשים שונים, בהם גרגורי בקלי, אביו של החייל גרגורי בקלי ג'וניור שנהרג בשנת 2012 בבסיסו שבדרום אפגניסטן. בקלי סיפר כי בשיחת טלפון עם בנו הוא אמר לו כי "בלילה אנו יכולים לשמוע ילדים צורחים, אך אסור לנו לעשות כלום". לדברי האב, הוא אמר לבנו להתלונן, אך זה אמר לו כי קציניו אמרו לו להתעלם, מפני שזוהי התרבות במקום.

התעללות מינית בילדים היא בעיה ידועה באפגניסטן, בעיקר בקרב המשטרה השולטת בפועל באזורים כפריים נרחבים. התופעה נקרית "באצ'ה באזי" - "משחק ילדים" - והיא נחשבת כמצביעה על גבריותו של האדם המבצע מעשה זה. מדיניות העלמת העין של הצבא האמריקני החלה כאשר הכוחות האמריקניים גייסו מליציות אפגניות כדי לסייע להם במאבקם נגד טליבאן. זאת, במטרה לשמור על יחסים טובים עם המשטרה האפגנית ולוחמי המליציות, וכן כדי לא לכפות ערכים תרבותיים על תושבי המדינה.

"באופן כללי, טענות על התעללות מינית בילדים על ידי חיילים או שוטרים אפגנים הוא עניין פנים-אפגני", אמר דובר הפיקוד באפגניסטן, קולונל בריאן טריבוס, בתגובה לנאמר בכתבה. "אין דרישה לכך שחיילי צבא ארצות הברית ידווחו על כך". עם זאת, הוא ציין כי אם מדובר באונס המהווה פשע מלחמה יידרשו החיילים לדווח על כך.

עוד כתבות מהעולם:
הפרלמנט ההונגרי אישר: הצבא יסייע בהתמודדות עם גל הפליטים
עריקים מדאעש: "או שאתה מציית לארגון, או שאתה מוצא להורג"
משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי

חיילים וילדים באפגניסטן. רויטרס
"אנחנו נותנים כוח לאנשים שעושים דברים חמורים". חיילים באפגניסטן/רויטרס

חיילים ששירתו באפגניסטן סיפרו כי הם מתקשים לעכל את העובדה שהצבא האמריקני מחמש את אותם הקצינים ואף מציבם כאחראים על כפר מסוים, במקום למגר את תופעת הפדופיליה. "אנחנו כאן באפגניסטן כי אנו שומעים על הדברים הנוראיים שעושה טליבאן", אמר דן קווין, מפקד בכוחות המיוחדים לשעבר שהיכה מפקד מליציה לאחר שמצא ילד כבול למיטתו. "אנחנו נותנים כוח לאנשים שעושים דברים חמורים יותר ממה שטליבאן עושה".

קווין אף סיפר כי במקרה אחר, שבו התלונן כי אחד ממפקדי המליציה אנס נערה בת 15-14, המשטרה המקומית כלאה אותו ליום אחד ואחר כך אילצה את השניים להינשא. לאחר שהיכה את השוטר, קווין הודח מתפקידו כמפקד ושירותו באפגניסטן הסתיים.

"המטרה שלנו היא להילחם בטליבאן, לא לעצור הטרדות מיניות", אמר חייל לשעבר בחיל הנחתים האמריקני. עם זאת, הוא אמר כי הוא זוכר שהוא "חש גועל" ביום שבו נכנס לחדר בבסיס וראה שלושה או ארבעה גברים שוכבים על הרצפה, כשביניהם נמצאים ילדים. "אני לא בטוח במאה אחוז מה קרה מתחת לסדינים, אך אני חושב שאפשר לנחש", אמר.

בעקבות הדיווח, פרסם הפנטגון הודעה שבה הכחיש את הנטען נגדו. "מעולם לא הייתה לנו מדיניות שמנחה להתעלם מהפרת זכויות אדם", מסר ג'ף דיוויס דובר הפנטגון, "הדברים המתוארים בכתבה הם נתעבים לחלוטין. אין דבר שיימנע מחיילינו לדווח למפקדיהם על מעשים מעין אלו", הוסיף.

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully