וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימות: טראמפ מתרסק, פיורינה כבשה את המקום השני

בסקר של רשת CNN שבוצע שלושה ימים לאחר העימות הרפובליקני האחרון ניצבת מנכ"לית HP לשעבר במקום השני עם עלייה מסחרת של 12%. טראמפ אמנם עדיין ניצב במקום הראשון, אך הוא איבד 8% תמיכה ועומד על 24% בלבד

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

קרלי פיורינה, מנכ"לית HP לשעבר המועמדת לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות, רשמה היום (ראשון) זינוק אדיר בסקרים וניצבת כעת במקום השני לצדו של דונלד טראמפ – שספג ירידה משמעותית של שמונה אחוזים. זאת, לאחר העימות השני של המפלגה הרפובליקנית שנערך ברביעי האחרון ובו הוכרזה פיורינה כמנצחת הגדולה.

הסקר, שנערך על ידי רשת CNN, בוצע שלושה ימים לאחר העימות ומראה כי טראמפ אמנם מוביל בפער משמעותי ומחזיק ב-24% מהקולות, אך ביחס לסקרים הקודמים, שם ניצב על 32% תמיכה, מדובר במפלה משמעותית. פיורינה עומדת על 15% - עלייה משמעותית ביותר שכן היא עמדה על 3% בלבד בסקרים שנערכו בתחילת החודש וניצבה במקום התשיעי מבין 17 המועמדים.

עוד כתבות בנושא:
העימות הרפובליקני השני ייתכן שסימן את תחילת ההידרדרות של טראמפ
העימות הרפובליקני: טראמפ חטף, בוש התוודה ופיורינה ניצחה
המועמדת הרפובליקנית מגיבה לטראמפ: "אני גאה בכל קמט"

דונלנד טראמפ וקרלי פיורינה. רויטרס, עיבוד תמונה
הוא התרסק, היא זינקה בצורה משמעותית טראמפ ופיורינה/עיבוד תמונה, רויטרס

בסקר שבוצע מיד לאחר העימות, קבעו 31% רפובליקנים כי טראמפ הפסיד, ו-52% סברו כי פיורינה הייתה המנצחת הגדולה. במהלך העימות, פיורינה וטראמפ התעמתו כמה פעמים, ואף עלתה תקיפתו האישית עליה כשאמר לפני העימות "תסתכלו על הפרצוף של קרלי פיורינה. אתם יכולים לדמיין אותה כנשיאה הבאה?". היא הגיבה באלגנטיות בעימות: "הציבור יודע למה הוא התכוון", אמרה וזכתה לתשואות רמות מהקהל.

כמו כן, היא הייתה חדה והציגה תכניות מעשיות ומפורטות לדרך שבה היא תנהג ומה היא תעשה כנשיאה בסוגיות מרכזיות. "צריך להתנהל בתקיפות ובכוח מול פוטין, לקדם את תכנית הטילים להגנה במדינות מזרח אירופה ולשלוח כוחות אמריקניים לאירופה", אמרה והוסיפה: "ביומי הראשון כנשיאה אעשה שני טלפונים – הראשון לחברי הקרוב בנימין נתניהו, ואבטיח לו שנעמוד לצד ישראל והשני למנהיג העליון של איראן חמינאי, ואבהיר לו שאם לא יפתח את כל מתקני הגרעין האיראניים לפיקוח של האנשים שלנו בכל זמן ובכל מקום, אנחנו נקשה על הזרמת כסף מהמערכת הפיננסית הבינלאומית להגיע לאיראן". .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דונדל טראמפ ובן קרסון בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
נמצא במקום השלישי, אך עדיין פופולרי. בן קרסון/רויטרס

על פי הסקר של CNN, במקום הרביעי, עם 11% תמיכה, נמצא הסנאטור מרקו רוביו, ש-14% מהנשאלים בסקר ציינו כי הוא המנצח בעימות, שני לפיורינה. מדובר בעלייה משמעותית גם כן שכן בסקרים הקודמים הוא עמד עם שלושה אחוזים בלבד. הבן לשושלת בוש, ג'ב, אשר בעבר הוכרז כאחד המועמדים המבטיחים, נמצא רק במקום החמישי עם 9%.

אחריו בוש נמצאים הסנאטור טד קרוז ומושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי עם 6% כל אחד. סנאטור ראנד פול נמצא אחריהם עם 4% ואחריו מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי (3%, מושל אוהיו ג'ון קאסיץ' (2%) והסנאטור לשעבר ריק סנטורום עם אחוז אחד בלבד. חמשת המועמדים הנוספים השיגו פחות מאחוז תמיכה אחד. כעת, שלושת המתמודדים המובילים הם היחידים שמעולם לא אחזו במשרה פוליטית.

דונלד טראמפ בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
רבים עדיין חושבים כי יתמוד הכי טוב עם בעיית המהגרים. טראמפ/רויטרס

בן קרסון, שניצב לפני העימות במקום השני אחרי טראמפ עם כ-19%, ניצב כעת במקום השלישי עם 14%. למרות הירידה של קרסון, הוא עדיין נחשב למועמד הפופולרי ביותר בקרב הרפובליקנים עם 65% שהביעו אהדה לעומת 16% שהביעו חוסר אהדה. פיורינה נמצאת במקום השלישי ברמת הפופולריות עם 54% לעומת 17% שהביעו חוסר אהדה. טראמפ זכה ב-52% אהדה, אך רשם אחוז חוסר אהדה משמעותי – 40%.

למרות הנפילה, 44% מהנשאלים טענו כי טראמפ הוא המועמד שיתמוד הכי טוב עם המצב הכלכלי, הרבה מעל לפיורינה שזכתה רק ל-11%. טראמפ מנצח גם בכל הנוגע לטיפול בבעיית המהגרים, עם 47%. הסקרים הרפובליקנים ידעו שינויים משמעותיים בחודשים האחרונים ובפני המועמדים הרפובליקנים עומדים עדיין שני עימותים. על כן, קשה לחזות מי יעמוד בסופו של דבר בראש המפלגה ויתמודד במרוץ לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully