וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בגדה נלחמים בבקבוקי התבערה: לוחמים ירו במחבל - ופצעו אותו קשה

במהלך מארב של כוח גבעתי באזור ההתנחלות אלון מורה זוהו שני פלסטינים כשהם משליכים בקבוקי תבערה. החיילים הגיבו בירי ופגעו באחד מהם. השני נלקח לחקירה. התקרית מגיעה על רקע תגבור הכוחות בירושלים מחשש למהומות

עריכה: מתן חדד

(צפו: אוטובוס עולה באש בראס אל-עמוד, אמש)

המאבק במיידי האבנים ומשליכי בקבוקי התבערה נמשך - ולא רק בירושלים: כוח מגדוד רותם של חטיבת גבעתי זיהה הלילה (שישי) במהלך מארב באזור ההתנחלות אלון מורה שבשומרון שני פלסטינים כשהם אוחזים בבקבוקי תבערה ומתכוונים להשליך אותם לעבר הכביש. הלוחמים פתחו באש לעבר השניים ופגעו באחד מהם. המחבל נפצע באורח קשה ופונה על ידי הסהר האדום לבית החולים שברמאללה. השני נעצר ונלקח לחקירת כוחות הביטחון. במהלך הלילה התקבלו דיווחים פלסטיניים על כך שכוחות צה"ל הגיעו לכביש כדי לאסוף צילומי אבטחה מהזירה.

"לוחמי הגדוד הוצבו במארב כאשר הם יודעים בבירור את המשימה: למנוע פגיעה באזרחים ישראלים. מקצועיות הלוחמים והחתירה למגע הובילו להצלחה מבצעית הראויה להערכה. נמשיך לעשות כל שיידרש בנחישות והתמדה על מנת לסכל את הטרור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל", אמר מג"ד רותם, סגן-אלוף לירון בטיטו.

במקביל, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ברחבי יהודה ושומרון ארבעה מבוקשים. שלושה מהם נעצרו בחרבת אל-מצבח, ממערב לרמאללה, ובחברון נעצר מבוקש נוסף. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

קריאה נוספת:
המתיחות בבירה: פצוע קל מיידוי אבנים, היערכות מוגברת בהר הבית
תומכי הימין התגייסו - ארגון "בצלם" עשוי להפסיד פרס יוקרתי
סערת המפכ"ל: וינשטיין יבחן מחדש את בדיקת הירש

אוטובוס עולה באש לאחר שהוצת בראס אל-עמוד שבירושלים, ספטמבר 2015. דוברות כב"ה
האוטובוס עולה באש בראס אל-עמוד, אמש/דוברות כב"ה

המארב והמעצרים בגדה מגיעים על רקע ערב מתוח במיוחד בגזרה ובירושלים. בסביבות השעה 21:00 בערב נפצע באורח קל נהג אוטובוס בקו אגד 143 מיידוי אבנים בסמוך לכפר חיזמה שבפאתי ירושלים. תקרית נוספת התרחשה בראס אל-עמוד, כשנהג אוטובוס שהגיע לציר התחנות בשכונה הערבית שבצפון ירושלים, נרגם באבנים. מהמשטרה נמסר כי הנהג נטש את האוטובוס וחבר בהמשך לניידת שיטור - אולם כששבו לזירה גילו כי אלמונים הציתו את האוטובוס. בנוסף, זמן קצר קודם לכן פרצה שריפה ליד בסיס צה"ל "עופרית", אחרי שהושלכו לעברו בקבוקי תבערה.

במקביל, צה"ל נערך ביהודה ושומרון ובעוטף ירושלים להפגנות הפלסטינים הצפויות היום על רקע המתיחות בהר הבית ותפילות יום השישי. הכוחות נערכו במוקדי החיכוך והם קיבלו הנחיות לנהוג באיפוק כלפי המפגינים, למעט במקרים שבהם יחושו בסכנת חיים ממשית. גם משטרת ירושלים תגברה את כוחותיה ונפרשה ברחבי העיר, בדגש על גזרת העוטף ועל סמטאות העיר העתיקה והר הבית.

כמו כן, בתום הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי, ולאור המודיעין לגבי אפשרות להפרות סדר בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט כי רק גברים מעל גיל 40 יורשו להיכנס למתחם. נשים בכל גיל יוכלו להגיע להתפלל. "הכוחות יישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים", אמרו ממחוז ירושלים של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully