וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר ועדת פרס נובל לשלום: "הזכייה של אובמה לא עמדה בציפיות"

17.9.2015 / 23:08

גייר לונדסטד, שעמד בראש המוסד הנורבגי מ-1990 ועד השנה, פרסם ספר שבו סיפר כי הפרס שניתן לנשיא ארה"ב ב-2009 היה הבעייתי ביותר בכל שנותיו בתפקיד. "הוועדה לא השיגה את מי שהיא קיוותה"

נשיא ארצות הברית מקבל את פרס נובל לשלום, 2009. AP
אובמה מקבל את הפרס ב-2009/AP

ההשפעה של פרס נובל לשלום שהוענק ב-2009 לנשיא ארצות הברית ברק אובמה לא עמדה בציפיות של הוועדה שבחרה בו – כך הודה מזכיר הוועדה לשעבר בספר חדש שהוציא לאור. גייר לונדסטד, שעמד בראש המוסד הנורבגי מ-1990 ועד השנה, הוסיף כי כי הפרס שניתן לאובמה היה הבעייתי ביותר בכל שנותיו בתפקיד.

בספר, ששמו "מזכיר השלום", כתב כי "אפילו תומכים רבים של אובמה סברו שהפרס היה טעות". לדבריו, אמריקנים רבים ראו בפרס דבר שהפך את אובמה למי שמייצג את החתירה לשלום עולמי, ולא של האינטרסים שלהם. "הוועדה לא השיגה את מי שהיא קיוותה", כתב המזכיר לשעבר שציין כי אובמה עצמו ממעט להזכיר את זכייתו.

הפרס, שניתן על ידי הוועדה בזכות חזונו של אובמה לפירוז העולם מנשק גרעיני, ספג ביקורת נוקבת בארצות הברית בשל המועד שבה הוא ניתן – תשעה חודשים בלבד לאחר שאובמה נכנס לבית הלבן. לונדסטד, פרופסור להיסטוריה אמריקנית, אמר כי היו לו ספקות גדולים לפני ההכרזה, אך דחה את הדיווחים של התקשורת בנורבגיה שלפיהם הוא התחרט על כך. חמשת חברי הוועדה אישרו פה אחד את זכייתו של אובמה.

כמו כן, הוא קרא לפתיחות גדולה יותר סביב תהליך הענקת הפרס, שמתבצע בחשאיות זה 50 שנה. "אנחנו מתכננים לקרוא קודם את הספר לפני שנגיב", מסרה אניקה פונטיקיס, דוברת של קרן נובל בשטוקהולם, שמפקחת על מתן הפרסים מתחום הכימיה ועד הספרות.

עוד ידיעות מהעולם
מכות בפרלמנט היפני בהצבעה על שינוי החוקה הפציפיסטית. צפו
נכשל הניסיון הרפובליקני האחרון לסכל את הסכם הגרעין
טלטלה ברומניה: ראש הממשלה המואשם בשחיתות יעמוד לדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully