וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל הניסיון הרפובליקני האחרון לסכל את הסכם הגרעין בקונגרס

17.9.2015 / 20:43

הרפובליקנים לא הצליחו להשיג 60 תומכים להפלת העסקה ובכך סללו את הדרך עבור ארה"ב להסיר את הסנקציות על איראן. ההצעה הייתה צריכה לעבור עד הלילה, אך לא מתוכננות הצבעות נוספות

מערכת וואלה!

חברי הסנאט הדמוקרטים חסמו הערב (חמישי) את הניסיון האחרון לסכל את הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן לפני חודשיים. בכך הבטיחו למעשה חברי מפלגתו של נשיא ארצות הברית את יישום העסקה שעליה עמל הממשל תקופה ארוכה. 56 סנאטורים תמכו בהצעה להפלת עסקת וינה, ארבעה פחות מהרף הנדרש לקידום החוק. רק ארבעה סנאטורים דמוקרטים התנגדו להסכם.

כשאף הצבעות נוספות לא מתוכננות השבוע בסנאט, התוצאה מבטיחה כי הקונגרס לא יוכל להעביר הצעה לדחיית ההסכם שהייתה יכולה להפיל העסקה בכך שהייתה מונעת מאובמה את האפשרות לבטל את הסנקציות שהוטלו על טהראן. ההצעה הייתה צריכה לעבור בסנאט ובבית הנבחרים עד היום בחצות ולשרוד את הווטו של אובמה.

עוד על הסכם הגרעין
סגן ראש המוסד לשעבר: "ישראל ודאעש - היחידים שהולכים אחורה"
הבית הלבן: נתניהו ואובמה ייפגשו בוושינגטון ב-9 בנובמבר
ביקור היסטורי: רוחאני יבקר בצרפת בנובמבר הקרוב

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אוגוסט 2015. רויטרס
ניצחון למדיניות החוץ שלו. נשיא ארה"ב אובמה/רויטרס

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, קיים שלוש הצבעות שונות במטרה לקדם את החקיקה שתפיל את ההסכם, אולם נכשל בפיתוי דמוקרטים נוספים לתמוך בכך מאז ההצעה הראשונה בסנאט בשבוע שעבר. לאחר הפעמיים הקודמות, מקונל הוסיף להצעה האחרונה דרישות שלפיהן הקלת הסנקציות תתאפשר רק אם איראן תשחרר את האסירים האמריקנים שבידיה ותסכים להכיר בזכותה של ישראל.

בתוך כך אמר היום אדם שובין, תת שר האוצר האמריקני לענייני טרור ומודיעין, כי ההקלה בסנקציות שלה יזכו בנקים איראניים במסגרת הסכם הגרעין תבוטל אם הבנק יתמוך בחיזבאללה או ב"כוח קודס" של משמרות המהפכה. "נצטרך לראות איך הם יתנהגו", אמר שובין בשימוע בסנאט לקראת מינויו הסופי. הוא הוסיף: "הבחירה נמצאת בידיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully