וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה ברומניה: ראש הממשלה המואשם בשחיתות יעמוד לדין

17.9.2015 / 20:04

ויקטור פונטה, שהואשם כבר בחודש אוגוסט בהלבנת הון ובהעלמת מס בתקופה שלפני היותו בפוליטיקה. הוא, מצדו, מכחיש וטוען: "מדובר באובססיה של תובע אחד". הנשיא תומך בהתפטרותו: "פוגע בתדמית המדינה"

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה מגיע לחקירה בעניינו בבוקרשט, 13 ביולי 2015. AP
ראש הממשלה פונטה בחודש שעבר/AP

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה הואשם היום (חמישי) בהלבנת כספים, בזיוף ובסיוע להעלמת מס, בתיק הגדול ביותר שנפתח עד כה במסגרת המלחמה של הרשויות במדינה המזרח-אירופית בשחיתות. פונטה, שהואשם לראשונה באוגוסט, מכחיש בתוקף את הטענות נגדו. היום הוא תקף בחריפות את התובע "הלא-מקצועי", כשלדבריו התיק נגדו נתפר. עד כה הוא דחה את הקריאות להתפטרותו והוא זוכה לתמיכה מצד מפלגתו.

פונטה עלה לשלטון ב-2012 והפך לראש הממשלה הצעיר ביותר במדינה והוא יהיה ראש הממשלה המכהן הראשון שיעמוד למשפט. התיק יעבור עכשיו לידיו של בית המשפט העליון במדינה, על אף שלא נקבע תאריך לתחילת המשפט. התביעה הודיעה כי הוא יישאר חופשי במהלך הדיונים.

כתב האישום מגיע בתקופה רגישה עבור הממשלה, שרק לאחרונה החלה בתכנית שנויה במחלוקת לקיצוץ במסים ושבקרוב צפויה להחל בשיחות עבור סיוע נוסף מצד קרן המטבע הבינלאומית. אחרי ששיבח את תחזיות הצמיחה המעודדות עבור המדינה, פונטה כתב בדף הפייסבוק שלו כי הבעיה היחידה של רומניה היא "האובססיה של תובע לחלוטין לא-מקצועי לבסס את הקריירה שלו באמצעות המצאה ודמיון של דברים לא-נכונים ושל מקרים שקרו לפני עשר שנים". הוא לא ציין אף תובע בשמו.

עוד ידיעות מהעולם
אחראי ההגירה בגרמניה התפטר, קרואטיה "לא תוכל לקבל עוד מהגרים"
בדרנים רוסים הודו: התחזנו לפוטין בשיחה עם אלטון ג'ון
העימות הרפובליקני השני ייתכן שסימן את תחילת ההידרדרות של טראמפ

על אף שלפונטה יש זכות מסוימת לחסינות מתביעה מתוקף תפקידו, האישומים נגדו מתייחסים לתקופה שבה הוא לא היה בפוליטיקה, ולכן הוא לא יכול לדרוש חסינות. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית השלטת עשויה לאפשר לו להישאר בתפקידו בשלב זה, על אף שהיא תתאסף לכינוס מיוחד ב-11 באוקטובר, שבו עשוי פונטה להיות מודח.

הנשיא קלאוס יוהאניס, שניצח במפתיע את פונטה בבחירות בחודש נובמבר, קרא להתפטרותו של האחרון עוד כשהמקרה נחשף. היום הוא אמר כי הפרשה עלולה לפגוע בתדמיתה של רומניה: "לדעתי, המצב הופך לבעייתי יותר ויותר עבור ראש הממשלה, עבור הממשלה ועבור המפלגה הסוציאל-דמוקרטית", מסר הנשיא לכתבים בתום פגישה של מועצת ההגנה העליונה של המדינה. "ואולם, עלינו להודות שתדמיתה של רומניה היא זאת שתסבול מכך הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully