וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור האבנים: "אסור להסתכל על תושבי מזרח ירושלים דרך כוונת רובה"

העיתונאי אליעזר יערי, שחיבר ספר על שכונות מזרח העיר, התראיין לאולפן וואלה! NEWS וביקש להפריד בין חיי היום-יום בבירה לבין התקריות הביטחוניות בה. "אסור להכיל את זריקות האבנים, אבל יש לזכור שהעיר מעורבת"

עריכה: ניר חן, צילום: גדעון צטנר, עומר מירון

העיתונאי אליעזר יערי, תושב שכונת ארנונה בבירה ומחבר הספר "מעבר להרי החושך" על שכונות מזרח ירושלים, התייחס לטרור האבנים ולמתיחות בעיר בעקבות פיגוע הטרור בו נהרג אלכסנדר לבלוביץ' בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, אסור להתייחס לפלסטינים, תושבי העיר, דרך כווונת של רובה ומוכרחה להיות הפרדה בין הנושא הביטחוני לחיי היום יום.

לדברי יערי, "יש צער גדול על האסון שקרה. מדי פעם אנחנו משלמים מחיר על החיים בירושלים. החיים שלנו, היהודים והפלסטינים, בקו התפר שזורים זה בזה, ההרוגים אחד בתוך השני, זה היה כך לפני וכך יהיה גם אחרי".

"אסור להכיל את זריקת האבנים, אבל צריך להכיל את העובדה שהעיר הזאת היא מעורבת ומחצי מתושביה פלסטינים", אמר יערי. "זה לא מצב שהם בחרו בו, אנחנו בחרנו במצב הזה עבורם, אבל אנחנו לא באמת החלטנו. אנחנו לא הפכנו אותם לאזרחים, אלא הפכנו אותם לתושבים, משהו בין תיירים לתושבים זמניים באזור. אנחנו לא השקענו בהם כמו שאנחנו משקיעים בצד המערבי, וכשחס וחלילה שקורה משהו, אנחנו מענישים אותם בענישה קולקטיבית".

עוד בוואלה! NEWS:
בעל חוב: "התביעה נגד שרה נתניהו - לצורך כיסוי חובות הימורים"
האזעקה השלישית ביומיים בעוטף עזה התבררה כהתרעת שווא
האם ירי הרקטות מרצועת עזה מסמל את תום הרגיעה?

ראיון עם  העיתונאי אליעזר יערי. עומר מירון
"צריך להשקיע בשני הצדדים ולראות כיצד אנו חיים יחד". יערי/עומר מירון

יערי ביקש להסביר כי מרקם החיים בירושלים עדין, וכי התפיסה הביטחונית הנוקשה בעייתית בעיניו. "התפיסה של כוונת הצלפים אינה התפיסה המתאימה לירושלים, משום שאנחנו חיים ביחד, חיינו ארוגים ביחד", הסביר. "חיינו משותפים זה בבית החולים, בסופר של רמי לוי, בחשמל, במים, בביוב, באחזקה של העיר הזאת".

יערי קרא להרפות את המתח בבירה ולהרגיע את הרוחות. לדבריו, "המאבק על ירושלים לא התחיל הבוקר, גם לא לפני שלושים שנה והוא לא יסתיים בקרוב. זה מצב נתון, כדי להרפות את המתח ולנהל רקמת חיים, צריך להשקיע בשני הצדדים כאחד ולראות איך אנחנו חיים ביחד. השאלה היא מה העתיד של ירושלים? האם זו עיר שכל הזמן מתנהלת בה מלחמה ויורים בה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully