וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" הוצבה באשדוד וברחובות; עלאן חידש את שביתת הרעב

יממה לאחר מעצרו מחדש של העציר המנהלי, נפרסו מערכות הגנה בעלות יכולות משופרות בשל איומים מצד הג'יהאד ברצועת עזה. עלאן הודיע על חידוש השביתה וסירב לקבל שלוש ארוחות. צה"ל: "הצבת כיפת ברזל - בהתאם לנוהל"

עריכה: ניר חן

סוללות "כיפת ברזל" הוצבו היום (חמישי) באשדוד וברחובות. זאת, על רקע מעצרו מחדש של מוחמד עלאן, איש הג'יהאד האיסלאמי ששבת רעב במשך כחודשיים, עם שחרורו אתמול מבית החולים ברזילי שבאשקלון. משירות בתי הסוהר (שב"ס) נמסר הבוקר כי מאז מעצרו הוא הכריז על חידוש שביתת הרעב. מדוברת בסוללות בעלות יכולות משופרות המרחיבות את מעטפת ההגנה מפני רקטות וטילים מרצועת עזה.

עלאן, שמאושפז בתנאי מעצר במרכז הרפואי של כלא איילון ברמלה, סירב עד כה לקבל שלוש ארוחות. משמעות הדבר כי אם ידחה את שתי הארוחות הבאות הוא יוגדר שובת רעב. "אנחנו עוקבים אחרי מצבו הרפואי וכרגע הוא במצב טוב", אמר גורם בשב"ס.

זו אינה הפעם הראשונה שצה"ל מציב סוללות כיפת ברזל בהתאם למצבו של עלאן. ב-20 באוגוסט נפרסו סוללות באשדוד ובבאר שבע בשל החשש מהידרדרות במצבו הרפואי.

לקריאה נוספת:
אבי החשוד בתגרה עם משפחת עלאן: "הותקפתי באגרופים ובמכות"
יו"ר ההסתדרות הרפואית: "דברי השר ארדן - הסתה פרועה נגדי"
אחרי שחרור עלאן: מהומות נוספות בין יהודים לערבים בברזילי

כיפת ברזל בצפון. ינואר 2015. ג'יליס
הפעם השנייה שסוללת כיפת ברזל מוצבת בהתאם למצבו של עלאן/ג'יליס

גורם ביטחוני מסר כי ההחלטה על הצבת הסוללות היא בהתאם לנוהל. "בצה"ל מתבצעות הערכות מצב על בסיס שינויים בשטח ועל בסיס מודיעין. הצבת המערכת באזור אשדוד נעשתה בהתאם להערכת מצב", אמר. לדבריו, מאז מעצרו מחדש של עלאן בצו מנהלי, מאיימים גורמי ג'יהאד ברצועת עזה כי ינקמו בישראל.

עלאן שבת במשך 70 יום עד שבג"ץ הורה בחודש שעבר על ביטול הצו המנהלי שנגדו. עם החלטה זו אמר עלאן: "הניצחון והכרת הטוב והתודה הם בזכות האל". בעבר אף אמר כי יחזור לשבות רעב אם ייעצר מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully