וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש בעוצמה 8.3 הכה בצ'ילה; גלי צונאמי פגעו בחופי המדינה

רעש אדמה חזק פקד את המדינה וגלי צונאמי פקדו את החופים. כעבור עשר שעות הוסרה אזהרת הצונאמי. חמישה בני אדם נהרגו ומיליון פונו מבתיהם. משרד החוץ: לא ידוע על נפגעים ישראלים

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

רעידת אדמה בעוצמה של 8.3 בסולם ריכטר אירעה הלילה (חמישי) באוקיינוס השקט, כ-54 קילומטרים ממערב לעיר אייאפל שבצ'ילה. הרעידה הורגשה באזורים נרחבים בדרום אמריקה, בהם בבירת ארגנטינה בואנוס איירס. הרשויות במדינה הודיעו כי חמישה בני אדם נהרגו וכ-20 נפצעו. מיליון תושבים פונו מבתיהם. משרד החוץ הודיע כי לא ידוע על נפגעים ישראלים.

זוהי רעידת האדמה החזקה ביותר בשנת 2015, כך מסר המרכז הגאולוגי של ארצות הברית, ולמעשה בממוצע יש בכל שנה רעידת אדמה אחת בעוצמה של סביב 8 בסולם ריכטר. הפעם האחרונה שבצ'ילה היתה רעידת אדמה כה חזקה הייתה ב-2010, ובמדינה ההררית בדרום אמריקה תועד במאה הקודמת רעש האדמה החזק ביותר, בעוצמה של 9.5 בסולם ריכטר.

מרכז ההתרעה לגלי צונאמי באוקיינוס השקט הודיע כי בעקבות הרעידה הגיעו גלים גבוהים לחופי צ'ילה. כמו כן, חיל הים של צ'ילה מסר כי גלים בגובה של ארבעה מטרים וחצי היכו בעיר החוף קוקווימבו. טרם הגעת הגלים פינתה הממשלה אזורים נרחבים בקו החוף, ועד כה לא ידוע על נפגעים או על נזק. אזהרות צונאמי פורסמו גם בפרו ובהוואי. אזהרות הצונאמי הוסרו כעבור 10 שעות.


עוד ידיעות מהעולם:
נער מוסלמי הביא שעון לכיתה ונעצר; אובמה הזמין אותו לבית הלבן
חיזוק אסד הופך את רוסיה למעצמה הדיפלומטית שפוטין חלם עליה
עוקף איראן: סעודיה מתכננת בניית תעלת מים לייצוא נפט מהמפרץ

תושבים בורחים בסנטיאגו, בירת צ'ילה, בעת רעידת אדמה שפקדה את האזור, ספטמבר 2015. רויטרס
תושב העיר סנטיאגו בורח לרחוב בעת רעידת האדמה, הלילה/רויטרס

ראש העיר קוקווימבו אמר לרשת CNN כי בעקבות גלי הצונאמי נוצרו הצפות בעיר, ושב-95% מעירו הופסק זרם החשמל. הוא הדגיש כי התושבים התפנו מקו החוף בטרם החלו הגלים לפגוע ושעד כה לא ידוע על נפגעים.

בבירת צ'ילה סנטיאגו דיווחו התושבים כי הבניינים רעדו ושהמונים ברחו לרחוב. ראש העיר אייאפל, הנמצאת בהרים הסמוכים לחוף, אמר כי אישה אחת נהרגה כתוצאה מקריסת קיר ושבעה בני אדם נוספים נפצעו, שלושה מהם באורח קשה. כמו כן, דווח על כמה בתים שנפגעו. לאחר הרעידה הראשונה הורגשו לפחות 12 רעידות משנה בעוצמה של 4.9 בסולם ריכטר ויותר.

"כולם רצו החוצה. החלונות רעדו ודברים החלו ליפול", סיפרה אמילי הארש המתגוררת בסנטיאגו. "גם אחרי שיצאתי החוצה, הרגשתי כי האדמה זזה". פאביו גוזמן, העובד בכוחות החירום בעיר, מסר כי "הרבה אנשים פחדו ורצו ברחובות. הרעידה הייתה חזקה מאוד ונראה כי היא נמשכה כמה דקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תושבים בעיר החוף ולפראיסו שבצ'ילה מתפנים מבתיהם לאחר רעידת האדמה שהכתה במדינה, ספטמבר 2015. רויטרס
תושבים בעיר החוף ולפראיסו שבצ'ילה מתפנים מבתיהם לאחר רעידת האדמה, הלילה/רויטרס

מרכז ההתרעה לגלי צונאמי באוקיינוס השקט ציין כי גלי הצונאמי עשויים להכות בחופים כמה שעות לאחר הרעידה הראשונה, וגלים בגובה של שלושה מטרים יכולים לפגוע באיי פולינזיה הצרפתית שבדרום האוקיינוס השקט. כמו כן, נמסר כי גלים בגובה של מטר לכל היותר עלולים לפגוע ביפן, ניו זילנד ומדינות נוספות באוקיינוס השקט.

בנוסף, אזהרת צונאמי פורסמה באזור המשתרע על פני כ-500 קילומטרים של קו החוף בקליפורניה שבארצות הברית. במרכז ההתרעה לגלי צונאמי של ארצות הברית הדגישו כי גובה הגלים הצפוי לא יעלה על 30 סנטימטרים. בתוך אזור זה נמצאת העיר לוס אנג'לס.

מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר מאז הרעידה הקטלנית שאירעה בשנת 2010, בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר, אז נהרגו יותר מ-500 בני אדם ו-220 אלף בתים נהרסו.

אזהרות צונאמי בעקבות רעידת האדמה שאירעה בצ'ילה, 17 בספטמבר, 2015. טוויטר, צילום מסך
אזהרות צונאמי שפורסמו לאחר הרעידה בצ'ילה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully