וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגן על עצמנו": תושבי ארמון הנציב נערכים לבלום את גל הטרור

משה שטיינמץ

16.9.2015 / 20:10

קבוצה של תושבים בשכונת התפר הירושלמית מתכננת לאבטח את המקום בעצמה ברגע שכוחות המשטרה יעזבו. "אנחנו מסירים ממנה את האחריות", סיפר לוואלה! NEWS אחד התושבים. במקביל, תוקם סיירת חמושה שתפטרל בשכונה

עריכה: ניר חן, צילום: עומר מירון

בעקבות הפיגוע בירושלים בערב ראש השנה, שבו ספג רכבו של אלכסנדר לבלוביץ' אבנים וכתוצאה מכך הוא לקה בלבו ומת, תושבים בארמון הנציב מתארגנים לשמור על הבית. ברחוב מאיר נקר הגובל עם הכפר ג'בל מוכבר התארגנה קבוצה של כ-15 תושבים, שמבטיחה כי אם כוחות המשטרה שהתחילו לאייש את הגזרה בשבוע שעבר יעזבו, הם יכנסו לפעולה. בנוסף לכך, המנהל הקהילתי מצדו מגייס תושבים שיחומשו בנשק, במכשירי קשר ובאופניים ויסיירו בשכונה.

"מעורבים בעניין כמה חברה בוגרי צבא נושאי נשק. זה מגיע ממקום חיובי, לא מדובר בהתארגנות מחתרתית והודענו על זה למשטרה. זה לא פשע חלילה ואני לא מצטדק על זה", סיפר לוואלה!NEWS גיל שכטר, תושב הרחוב.

לקריאה נוספת בנושא
קורבן פיגוע האבנים הובא למנוחות; בנו: "נרצחת בעיר שכה אהבת"
נתניהו: "נשנה מדיניות נגד מיידי אבנים – גם בנגב ובגליל"
בעקבות גל הטרור: הממשלה תקדם עונשי מינימום למיידי אבנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה הקוראת להצטרפות למשמר האזרחי בארמון הנציב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הסביר כי "במקום שבו אתה מקבל 17 בקבוקי תבערה בעשרה ימים ואין שום תגובה ראויה מצד כוחות הביטחון, אתה מבין לבד שאתה אמור לשמור על עצמך. מהמקום של דאגה לביטחון האישי ולמשפחות, אנשים פה, שכולם בוגרי צבא, יודעים מה זה לשמור על הוראות פתיחה באש ומה זו הגנה עצמית".

ההתארגנות, שמטרתה לשמור על בתי רחוב מאיר נקר בלבד, הייתה אמורה לצאת אל הפועל בשבוע שעבר, אלא שעם החמרת המצב הביטחוני החלה המשטרה לאייש באופן קבוע עמדות בשכונה. "ביום רביעי שעבר, כשרצינו להתניע את המהלך, הגיעו לפה מפקדי מג"ב ומפקד המחוז והורו על כך שיהיו פה שוטרים בכל זמן נתון. אנחנו מורידים כוננות וזה עובד, כי מיום רביעי יש פה שקט".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הם הבהירו כי הם לא מתמקדים ברחוב שסופג את רוב האש בתקופה האחרונה, כולל את הפיגוע מערב החג. "זה רק ברחוב מאיר נקר. אנחנו לא מסוגלים להגן על רחוב כמו אשר וינר, זה דורש פעילות רכובה ואמצעים. אנחנו רוצים לשמור על הגינה ועל הבית", הדגיש.

הוא הוסיף כי "אם המשטרה לא תעשה את העבודה, אנחנו נעשה אותה. אנחנו מודעים לכך שברגע שנתחיל את הפעילות אנחנו מסירים את האחריות מהמשטרה ואנו לא מעוניינים בכך. זה לא שאנו מתכוונים לרדת לבצע פרעות בכפר, אלא אך ורק שמירה על החיים והרכוש".

המנהל הקהילתי מקים סיירת אופניים

במקביל, מארגן המנהל הקהילתי בשכונה, בשיתוף המשמר האזרחי ועיריית ירושלים, סיירות אופניים בשכונה. לפני כחודש החל המנהל לגייס תושבים בכושר גופני טוב והושג מימון לרכישת אופניים. הכוונה היא להתחיל את הפעילות בתוך חודש ימים.

"אנחנו כרגע בונים קבוצה של רוכבי אופניים שיהיו מצוידים בנשק ומכשיר קשר, שיהיו זריזים כמו בטלוויזיה", אמר יהודה בן יוסף, יושב ראש המנהל. "אנחנו כרגע אוספים אנשים שיש להם כושר רכיבה ורוכשים אופניים טובים. האנשים יסיירו בזוגות ובמשמרת יהיו צוות אחד או שניים". לדבריו, "אנחנו כבר מפרסמים את זה חודש וחצי, מראיינים אנשים, מחפשים אנשים עם כושר גופני ומקווים שתוך חודש נתחיל לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully