וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה סיעודי לא יכול לעלות לביתו: "העירייה נוהגת בטיפשות"

יוסף בן חמו עבר אירוע מוחי שהותיר אותו נכה סיעודי. למרות שתקופת אשפוזו בבית לוינשטיין תמה, הוא נותר שם כי אינו מסוגל להתגבר על 30 המדרגות שמובילות לביתו. "לא יכול להחזיר את אבא הביתה בגלל אגו של אנשים בעירייה"

יוסף בן חמו, נכה שעיריית ירושלים לא מוכנה להנגיש לו את שטח הבניין, ירושלים. ספטמבר 2015. גיא בן חמו, מערכת וואלה! NEWS
"תשובת העירייה אבסורדית וטיפשית". יוסף בן חמו בבית לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, גיא בן חמו

בערב ראש השנה יוסף בן חמו ובנו גיא נותרו לבד בחדר במרכז השיקום שבבית לוינשטיין, זאת בשל העובדה שעיריית ירושלים, לטענת המשפחה, מסרבת לפעול להנגשת הבניין שבו מתגורר האב – שחווה אירוע מוחי בחודש מאי ומאז נותר נכה. מאז האירוע, בן חמו לא מסוגל לעלות את 30 המדרגות המחברות בין הכביש לכניסה לבניין לביתו שבשכונת קרית יובל בעיר.

בן חמו, בן 62, עבד בשנים האחרונות כמאבטח ולא סבל מבעיות רפואיות עד האירוע המוחי שחווה לפני כארבעה חודשים, שהותיר אותו משותק וסיעודי. בנו גיא, בן 27, צמוד אליו מיום האירוע: "לפני כחודש אבא סיים את הטיפול בבית לוינשטיין והיה אמור להשתחרר הביתה. כרגע אין לו את האפשרות להיכנס ולצאת מהבית".

עוד בוואלה! NEWS:
תכנית המשטרה נגד הפלסטינים שמבעירים את הר הבית
"עשו עלינו קופה": הרכבת הפעילה "נוהל יום א'" וחיילים נאלצו לשלם
לאחר הקמת הגדר: תותחי מים וגז מדמיע נגד פליטים בגבול הונגריה

גיא בן חמו, בנו של נכה שעיריית ירושלים לא מוכנה להנגיש לו את שטח הבניין, ירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
גיא בן חמו והמדרגות שמונעות מאביו לחזור הביתה/נועם מושקוביץ

"פניתי לעירייה בחודש יוני, הסברתי להם את המצב המורכב והתשובה שקיבלתי הייתה שמדובר בשטח פרטי ועל כן אנחנו אמורים לממן את הנגשתו", תיאר הבן את ראשית ההתקשרות עם העירייה. לדבריו, "זו הייתה תשובה אבסורדית וטיפשית מצד מנהלת מחלקת הנגישות בעירייה, הרי מדובר בשטח ציבורי".

"למה לומר 'לא' לפני שבודקים?", תהה הבן בתסכול. בהמשך, מנהלת המחלקה חזרה אליו וטענה שטעתה ומדובר בשטח ציבורי, אולם אין לעירייה יכולת להנגיש אותו על פי התקן, משום שלא נותר לכך תקציב השנה. "מבחינתם, אבא יכול להישאר בבית לוינשטיין עד שנת 2016", הוסיף.

בן חמו לא התייאש ושכר באופן עצמאי את שירותיו של מהנדס נגישות, שהכין דוח שלפיו ניתן להנגיש את המקום בהתאם התקן. לאחר שהגיש את הדוח לעירייה, מנהלת מחלקת הנגישות בעירייה, יעל בדיחי, יצרה קשר עם המהנדס ונזפה בו. לטענת המשפחה, בדיחי אמרה למהנדס כי ראוי שיחזור בו מהדברים שכתב ולא יתערב בנושא, שכן רק מורשה נגישות יכול לקבוע את המסקנות שהעלה בדוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לא יכול להחזיר את אבא הביתה בגלל אגו של מנהלת בעירייה"

גם המהמורה האחרונה לא הכניעה את בן חמו, שהוסיף לנסות לאפשר לאביו תנאי מחייה בסיסיים ופנה, שוב באופן פרטי – ועל אף מצבה הכלכלי של המשפחה – למורשה נגישות מטעם משרד הכלכלה. "היא הגיעה למקום וקבעה שלא קיימת כל בעיה להנגיש את השטח בתקן הרצוי, ממש כמו בדוח שהגיש המהנדס", אמר הבן, "בינתיים אני עם אבא בבית לוינשטיין, שעושים לנו טובה ולא משחררים אותו". בשבוע הבא בן חמו עתיד להשתחרר לביתו, ובנו חושש: "אני לא יכול להחזיר אותו הביתה בגלל אגו של מנהלת בעירייה. ניסיתי לדבר עם ראש העיר ניר ברקת והגעתי עד ללשכתו, אך מאבטחים שהיו במקום זרקו אותי משם. מאז אני מנסה לדבר עם נציגים מהעירייה ללא הועיל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לדברים כי "פנייתו של מר בן חמו נבדקה ברצינות וברגישות ונענתה באמצעות מכתב תשובה ממהנדס העירייה. יש לציין כי בשלב הוצאת התשובה, טרם הוגשה חוות הדעת מטעם יוצאת נגישות השירות. העירייה רואה חשיבות רבת מעלה בהנגשת המרחב הציבורי ולכן כל פנייה נבדקת ברצינות וברגישות כמתחייב. עם זאת, לא בכל מקום ניתן להנגיש בצורה תקנית ובטוחה. לכן, במקרה זה, ניסינו להציע פתרון אחר ולא היה שום ניסיון להתנער ממצבו של מר בן חמו. בנוסף, חוות הדעת של העירייה בהתייחס לזו של מורשת נגישות שהוגשה ב-6.09 תענה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully