וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום הראשון מבין האוניברסיטאות במזרח התיכון: העברית בירושלים

משה שטיינמץ

15.9.2015 / 19:30

לפי הדירוג, שנעשה על ידי החברה הבינלאומית QS, המוסד ממוקם במקום הראשון גם באפריקה. עם זאת, במדד 500 האוניברסיטאות הטובות בעולם היא דורגה במקום ה-148. אוניברסיטת בן גוריון טיפסה למקום ה-259

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הראשונה במזרח התיכון ובישראל. האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוניברסיטה העברית דורגה במקום הראשון במזרח התיכון ובאפריקה - כך עולה מדירוג 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם שנעשה על ידי החברה הבינלאומית Quacquarelli Symonds‏ (QS) שפורסם היום (שלישי). לפי הדירוג, המוסד הירושלמי ממוקם גם במקום הראשון בישראל בכל הנוגע למוניטין אקדמי באמנויות ובמדעי הרוח, במדעי החברה ובמנהל עסקים ובמדעי החיים ורפואה.

עם זאת, האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-148 בעולם, דבר המהווה ירידה במעמדה העולמי לאחר שדורגה בשנה שעברה במקום ה-138 ובמקום ה-67 לפי דירוג שנחאי, מדד מקביל המשווה איכות מוסדות אקדמיים, שהתפרסם בחודש שעבר. ברשימה נכללים שני מוסדות אקדמאים ישראליים נוספים שירדו במדד. הטכניון בחיפה דורג השנה במקום ה-198 לעומת 190 בשנה שעברה ואוניברסיטת תל אביב דורגה במקום ה-203 לעומת 195. עם זאת, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע דורגה במקום ה-259 לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-292.

בשלושת המקומות הראשונים נמצא המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), אוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת קיימברידג' הבריטית. דירוג QS נערך לראשונה ב-2004, והוא מדרג מדי שנה מוסדות להשכלה גבוהה עם הביצועים הטובים ביותר בעולם, תוך בחינה של יותר מ-3,000 מוסדות ודירוג של 500 האוניברסיטאות הטובות בעולם.

עוד בנושא:
העברית והטכניון עלו בדירוג האוניברסיטאות הטובות בעולם
באוניברסיטה העברית מאיימים לא לשלם שכר לסגל הזוטר ששובת
דוח: נשים מהוות רק 29% מהסגל האקדמי הבכיר בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully