וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברית והטכניון עלו בדירוג האוניברסיטאות הטובות בעולם

משה שטיינמץ

15.8.2015 / 17:43

האוניברסיטה בירושלים טיפסה אל המקום ה-67 בדירוג שנחאי, עלייה של שלושה מקומות במדד האיכות האקדמי המפרסם מדי שנה את רשימת 500 האוניברסיטאות הטובות בעולם. המכון הטכנולוגי עלה מקום אחד, ל-77, מכון ויצמן ותל אביב בקבוצת הדירוג 200-151 בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חתירה בלתי מתפשרת למצוינות". הקמפוס למשפטים באוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוניברסיטה העברית בירושלים עלתה שלושה מקומות במדד שנחאי - אחד ממדדי האיכות האקדמיים הנחשבים בעולם המתפרסם מדי שנה וכולל את רשימת 500 המוסדות להשכלה גבוהה האיכותיים בעולם. לפי הדירוג, האוניברסיטה העברית ממוקמת במקום ה-67. אוניברסיטה ישראלית נוספת המדורגת בין מאה הראשונות היא הטכניון, שנבחרה למקום ה-78 - ירידה של מקום אחד לעומת השנה שעברה.

אוניברסיטת תל אביב נותרה באותו מקום שבו היא נמצאת כבר יותר מעשור - בין המקומות 151 ל-200 בעולם. מכון ויצמן, שבשנים 2013-2012 דורג בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם, אז היה מדורג במקומות ה-93 וה-92 בהתאמה, נותר אף הוא באותה קבוצה דירוג. האוניברסיטאות בן גוריון ובר אילן ממוקמות במקומות 500-401, גם כן כפי שהיו בשנה שעברה.

לקריאה נוספת:
יוזמה חדשה של בנט: לימודי עברית לערבים כבר בגני הילדים
3 שבועות לתום החופש הגדול: לעשרות בתי ספר אין עדיין מנהל
משמרות כפולות וחשיפה לקרינה: הפנים מאחורי שביתת טכנאי הרנטגן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם במקום טוב. אוניברסיטת תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלושת המקומות הראשונים נמצאות האוניברסיטאות האמריקניות הרווארד, סטנפורד והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) - בדומה למצב בשנה שעברה. הפעמים היחידות בעשור האחרון שבהן היו בשלישייה הפותחת אוניברסיטאות שאינן אמריקניות היו בשנים 2005 ו-2006, אז הייתה אוניברסיטת קיימברידג' הבריטית ממוקמת במקום השני.

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי "מגמת העלייה בדירוג שנחאי משנה שעברה היא עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת למצוינות של חברי הקהילה האקדמית של האוניברסיטה. אנחנו גאים שגם השנה זוכה האוניברסיטה העברית להכרה בתור אחת ממאה האוניברסיטאות המובילות בעולם ולאוניברסיטה המובילה בישראל מתוך יותר מ-2,000 אוניברסיטאות שנסקרות בדירוג שנחאי".

עוד נמסר: "חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה קובעים את איכותה ואת הרמה הגבוהה של המחקר בישראל בהתאם לייעודה של האוניברסיטה העברית להיות מובילת המחקר בארץ ומן המובילות את המחקר בעולם. בוגרינו ממשיכים להיות חוד החנית בכל תחומי העשייה ועל כך אנו גאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully