וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שבועות לתום החופש הגדול: לעשרות בתי ספר אין עדיין מנהל

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

12.8.2015 / 0:09

בשבוע שעבר נסגרו מכרזי ניהול ב-153 בתי ספר אולם לוואלה! NEWS נודע כי בחלק גדול מהם טרם אויש התפקיד. בעשרות בתי ספר נוספים, בהם כאלה בירושלים, בבת ים ובבאר שבע, עדיין מחפשים מנהל או מנהלת. במשרד החינוך מרגיעים: נסיים בקרוב

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(בנט הכריז: "מהשנה הבאה - עד 34 תלמידים בכיתה א'")

שלושה שבועות לפני סיום החופש הגדול, בעשרות בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ברחבי הארץ עדיין לא מונו מנהלים לשנת הלימודים הבאה. בשבוע שעבר נסגרו מכרזים לתפקידי ניהול ב-153 בתי ספר אולם לוואלה! NEWS נודע כי בחלק גדול מהם עדיין לא מונו מנהלים. במקביל, אתמול החל משרד החינוך לחפש מנהלים ל-35 בתי ספר נוספים. בין בתי הספר שלהם עדיין אין מנהל: בית הספר היסודי "אדם" בירושלים, "נווה שלום" בבאר שבע, "טבנקין" בבת ים, "אמיר" בפתח תקווה ועוד. יצוין כי את מנהלי התיכונים ממנות בדרך כלל הרשויות המקומיות.

"בשנה שעברה פתחנו בירושלים בית ספר בלי מנהל וזו הייתה בעיה גדולה. זו בעיה מאוד גדולה לבית הספר", אמר פז כהן מפורום ועדי ההורים הישוביים ויו"ר ועד ההורים בירושלים, "צריך שימונה מנהל מוקדם כי נדרשת הכנה עם הצוות, חלוקת כיתות בתוך בית הספר ועוד", הסביר. "יש מוסדות חינוך חזקים ויציבים, אך יש בתי ספר במשבר - ואם אין בהם מנהל, זו בעיה. מצד שני, אנחנו עדיין לא בדקה ה-90 ואני מקווה שהכל יסגר. כרגע המורים אמנם בחופש אבל זו אחריות של משרד החינוך".

עוד ידיעות חינוך בוואלה! NEWS
חוזרים ללימודים: ההוצאה הממוצעת למשפחה - 2,860 שקלים
היכן לומדים תלמידי התיכון הערכיים ביותר בישראל?
נלחמים בקיצוץ: החינוך הנוצרי מזהיר ממשבר דיפלומטי עם הוותיקן

מורה בכיתה. ShutterStock
מורה בכיתה/ShutterStock

הסיבה לצורך בכל כך הרבה מנהלים נעוצה בכך שכ-20% ממנהלי בתי הספר מתחלפים או מסיימים עבודתם מדי שנה, כך לפי גורמים במערכת החינוך.

"ממש בימים אלו יש את המכרזים האחרונים וממנים מנהלים", הסביר גורם בכיר במערכת החינוך. לדבריו, "זה מצב לא אידאלי, אין ספק. אפשר להודיע לפחות למנהלים שפורשים כבר בחודש מאי שהפרישה מאושרת ולהתחיל לחפש מנהל חדש מוקדם. ועדיין - מנהל שיוצא עדיין מחויב להכין את שנת הלימודים הבאה". יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות אבי קמינסקי אמר כי עיקר הספיחים של מינוי מנהלים נובע בעיקר מרצון של מנהלים לצאת לגמלאות בעוד שמשרד האוצר נותן את התשובות בשלב יותר מדי מאוחר. "לכן, מגיעים למצב שבו אין מינויים בתאריך הזה. משרד האוצר צריך להקדים את התשובות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי מינוי המנהלים באמצעות מכרזים החל בחודש מרץ 2015, וכי מרבית המרכזים הסתיימו. לפי המשרד, נמסרו הודעות למנהלים הנבחרים. "פרסומי יולי-אוגוסט למכרזי הניהול, הם פרסומים של משרות שלא נמצאו להן מועמדים, או שהמשרה התפנתה בימים אלו. יודגש, כי בכוונת המשרד לסיים את ההליך מינוי המנהלים בטווח של השבועיים הקרובים".

(עדכון ראשון: 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully