וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה של בנט: לימודי עברית לערבים כבר בגני הילדים

משה שטיינמץ

14.8.2015 / 0:48

תכנית חדשה ביוזמת שר החינוך תנחיל לימודי עברית החל מגני הילדים, ולא מכיתה ג' כפי שהיה נהוג עד כה. במסגרתה, הילדים יקראו עיתונים ויכירו טקסטים מן המקורות היהודיים. בנט: "צורך קיומי-פרנסתי"

שר החינוך נפתלי בנט בנאום כניסה לתפקיד. ששון תירם
עלות התכנית מוערכת בכ-30 מיליון שקלים. נפתלי בנט/ששון תירם

בשנת הלימודים הקרובה ילמדו תלמידי המגזר הערבי עברית כמקצוע חובה כבר מגן הילדים, ולא מכיתה ג', כפי שהיה נהוג עד כה. את התכנית החדשה יזם שר החינוך נפתלי בנט במטרה לשפר את שליטת התלמידים הערבים בשפה העברית המדוברת בדגש על חיזוק מיומנויות ההאזנה והדיבור. "אנחנו מאמינים כי ככל שתלמידי החברה הערבית ישלטו יותר בשפה העברית כך השתלבותם במשק, בתעסוקה ובחברה תהייה טובה וקלה יותר", אמר בנט.

במסגרת התכנית יתווספו שעות לימוד עברית גם לכיתות ג' עד י"ב, שילמדו את השפה בהיקף של חמש שעות שבועיות, ולא ארבע כפי שהיה נהוג עד כה, כאשר שעתיים מתוכן יוקצו לטיפוח מיומנויות דיבור בעברית. עלות התכנית מוערכת בכ-30 מיליון שקלים והיא תיושם בהדרגה כבר בשנת הלימודים הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד החינוך מדגישים כי "השליטה בשפה העברית מאפשרת תקשורת פתוחה בין מגזרי האוכלוסייה השונים והיא חיונית ליצירת דיאלוג בין שתי התרבויות הערבית והיהודית". עוד טענה שמעלים במשרד בהקשר לתכנית היא שידיעת העברית על בוריה תאפשר צמצום פערים חברתיים. כמו כן, במשרד החינוך הדגישו כי השליטה בעברית היא תנאי גם להשתלבות במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, שבהם מלמדים בעברית, ולכן "ככל שתלמידי החברה הערבית ישלטו יותר בשפה העברית כך השתלבותם בחברה ובמשק תהייה טובה וקלה יותר".

במסגרת התכנית יכירו התלמידים מבחר של ייצוגי תרבות שנוצרה ושנוצרת בעברית, שירים ופזמונים, תכניות משודרות, עיתונות, עיון ומחקר, ספרות יפה וטקסטים מן המקורות היהודיים. הם יתוודעו לחלקה של השפה העברית בתרבות היהודית לדורותיה ובהתחדשותה בדורות האחרונים ובמדינת ישראל, וכמו כן לקרבה ולקשרים בין הלשון הערבית ללשון העברית. "ההחלטה להקדים את לימוד השפה העברית כבר אל גני הילדים במגזר הערבי נובעת ממחשבה על עתיד הילדים", הוסיף בנט. "עם כניסתי לתפקיד התחייבתי לצמצום פערים וכך אני פועל. ידיעת השפה העברית תקנה מיומנויות וכלים שהינם נחוצים כיום לצורך בניית העתיד האישי והמקצועי של כל תלמיד ותלמידה".

לטענתו, בביקוריו במגזר, הוא שמע "המון על הצורך בעברית. לא ברור למה חיכו 67 שנים. זה דרמטי לעתידנו המשותף כאן", צייץ אמש בטוויטר. באותה הזדמנות התייחס בנט לאפשרות ההפוכה, וכתב כי הוא "מאמין גדול גם בלימודי ערבית ליהודים", וכי הוא בעצמו למד ערבית. אולם הסביר את הבחירה לתגבר את לימודי העברית לתלמידים ערבים בשל תעדוף שאותו כינה "צורך קיומי-פרנסתי", והוסיף כי הוא "מקווה להגיע לכך בהקדם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"שמח שהתחילו לחשוב על זה"

אחמד אבו-עיד, יו"ר ועד ההורים של בתי הספר במזרח ירושלים, ברך על התכנית. "אני באמת מבסוט על זה וזה טוב מאוד", אמר לוואלה! NEWS. "בזמני לא למדנו עברית בבתי הספר ואני שמח שהתחילו לחשוב על זה". אבו-עיד העריך כי לא יקומו לתכנית מתנגדים במגזר הערבי. "אני לא חושב שתהיה לזה התנגדות פוליטית כי ללמוד עברית במדינה זה משהו שצריך. זו שפה, אנחנו גרים במדינת ישראל אז צריך ללמוד עברית כמו אנגלית. יש לנו הרבה קשר לחברה בישראל".

(עדכון ראשון: 23:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully