וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוניברסיטה העברית מאיימים לא לשלם שכר לסגל הזוטר ששובת

הסגל הזוטר ששובת מזה שבועיים, סירב לחתום על מתווה לסיום הסכסוך והנהלת האוניברסיטה איימה בפיטורין ומניעת שכר. "הלכנו לקראתם, אבל הם מושכים אותנו". הסגל הזוטר: "המתווה הוא התאבדות עבורנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האוניברסיטה רואה בחומרה את ההתנהלות חסרת האחריות של ארגון הסגל הזוטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהלת האוניברסיטה העברית שבירושלים הודיעה כי בעקבות אי אישור ההסכמות בינה לבין ראשי הוועד של ארגון הסגל הזוטר בכוונתה לשלוח מחר (ראשון) זימון לשימוע ל-83 אנשי סגל זוטר ולמנוע תשלום שכר לשובתים.

הודעת הנהלת האוניברסיטה מגיעה בתגובה לסירוב הוועד של ארגון הסגל הזוטר לאשר את המתווה לסיום הסכסוך בפקולטה למדעי הרוח. המתווה הושג בתום משא ומתן בין הוועד לבין הנהלת אוניברסיטה לאחר שהסגל הזוטר שבת במשך כשבועיים במחאה על תנאי העסקתם ועל האיום על פיטורי מרצים זוטרים בפקולטה.

"עמלנו רבות עד שהגענו להבנות אשר גובשו לאחר ישיבות על פני עשרות שעות כדי לגבש הסכמות ולמנוע המשך הנזק לסטודנטים", נמסר מהנהלת האוניברסיטה. "האוניברסיטה רואה בחומרה את ההתנהלות חסרת האחריות של ארגון הסגל הזוטר".

עוד בוואלה!NEWS:
אלפים הפגינו נגד מתווה הגז; זליכה: "לפתוח בחקירה פלילית"
"התלמידים הלא יהודים צריכים לדעת שישראל יהודית ודמוקרטית"
הפגנה כפולה בלונדון: ניאו-נאצים מול מתנגדיהם

"אנחנו קולטים סגל בכיר וחדש"

במסגרת הצעדים של האוניברסיטה לשכנע את הסגל הזוטר לחתום על הסכם סיום הסכסוך, הוחלט לנקוט בצעד של מניעת שכר וזימון לשימוע לפני פיטורים. "במסגרת התהליכים שאנחנו עושים במדעי הרוח, בעיקר בשל ירידה ברווחיות בחוג, התחלנו בתהליך התחדשות לפני שלוש שנים", סיפר בכיר באוניברסיטה לוואלה!NEWS על הסיבות שבגינן נפתחה המחאה. "אנחנו קולטים סגל בכיר וחדש, קרוב ל-30 אישי סגל. כך, לחלק מהסגל אנחנו לא מאריכים את החוזה לשנה הבאה, ולחלק אחר אנחנו מצמצמים את היקף המשרה. אנחנו בדיונים איתם והם כל הזמן מושכים אותנו. אנחנו הגענו למתווה שמסוכם על כל הצדדים. ירדנו במספר המפוטרים, ויתרנו על קיצוצים תקציביים, הלכנו לקראתם ממש, אבל באמת שהגענו כבר למצב חמור".

בכיר האונ ובתת כותרת- הוא אמר שלא מאריכים חוזים לחלק מהמרצים שטינם קבועים ולאחרים מצמצמים שעות (מקצצים באחוזי המשרה) תתקנו בבקשה

רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן אמר: "החל מחודש מרץ אנחנו מקיימים מגעים עם הארגון, לא נוכל יותר לקבל את התנהגותם שמבזה את האוניברסיטה ופוגעת בציבור הסטודנטים. אנחנו נחושים להמשיך בתהליך התחדשות הלימודים בפקולטה למדעי הרוח על מנת לקיים תכניות לימוד עדכניות ורלוונטיות לסטודנטים שלנו. אנחנו נפעל בהתאם להסכם העבודה שלנו ובהתאם לחוק".

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
"האינפורמציה שהאוניברסיטה נתנה הייתה שגויה ולכן השהינו את החתימה"/ראובן קסטרו

עם זאת, ד"ר אסתר סרוק יו"ר ארגון מו"ח (מרצים חוקרים) וסגל זוטר באוניברסיטה העברית טוענת כי האוניברסיטה מציגה מצג שווא ולמעשה מסתירה את האמת שבגינה נפתחה המחאה. "האינפורמציה שהאוניברסיטה נתנה הייתה שגויה ולכן השהינו את החתימה שלנו", אמרה. "הם מבקשים מאיתנו ללכת על תכנית שהיא ממש התאבדות עבורנו".

ארגון מו"ח שלח מכתב לרקטור האונברסיטה בקריאה להתערב למען סיום הסכסוך ובתגובה לצעדים המתוכננים של האוניברסיטה. "קיבלנו באמון מלא את אמירתה של האוניברסיטה כי השנה הקיצוצים ברוח אינם נובעים מקיצוץ תקציבי אלא משיקולים אקדמיים בלבד", נכתב. "לחרדתנו התברר, כי הודעת האוניברסיטה על קיצוץ אקדמי בלבד הינה כוזבת ומטעה. משהתברר כי התמונה שהוצגה בפנינו אינה נכונה ומלאה, החליט הוועד בישיבה ביום שישי האחרון להשהות את החתימה על ההסכם".

עוד נכתב: "לא ניתן להשלים עם התנהלות שכזו, הרחוקה מלהיות בתום לב. הארגון הציע לאוניברסיטה לשוב לשולחן המשא ומתן בידיים נקיות ובאופן שקוף, אלא שהאוניברסיטה החליטה לפוצץ המהלך תוך שהיא מציגה מצג שווא באופן שאינו תואם את התנהלותה האמיתית, התנהלות של הסתרת האמת במכוון. ציבור חברי הארגון לא ייתן ידו לחיסול העבודה המאורגנת ולהחזרת הסגל הזוטר עשרות שנים לאחור".

אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית התערבה אף היא בסכסוך ופירסמה אמש פוסט בעמוד הפייסבוק שבו עדכנה את הסטודנטים בדבר היארכות השביתה. "סטודנטיות וסטודנטים, כלו כל הקיצין", נכתב, "אנחנו פועלים על מנת לדחוף את הצדדים להידברות בהקדם האפשרי. מחר נגיע למשרד המשא ומתן בכדי להפעיל את כל לחצנו על הצדדים להגיע לסיום השביתה. אנו קוראים לכם להצטרף אלינו, ולסייע למאמץ לסיים את השביתה כבר מחר".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully