וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית איש גדול": ח"כ לשעבר מאיר פעיל הלך לעולמו בגיל 89

15.9.2015 / 16:12

פעיל לחם בפלמ"ח ושוחרר בדרגת אלוף-משנה מצה"ל, לאחר ששימש בשורת תפקידים. איש השמאל עמד מאחורי הקמת מפלגת "מוקד" ומחנה של"י, שנכנסו לכנסת בשנות ה-70. נכדתו ספדה לו: "עשית הרבה דברים גדולים"

ד"ר מאיר פעיל, 15 בספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
היה פעיל בפלמ"ח ולחם במלחמת ששת הימים. פעיל/צילום מסך, פייסבוק

חבר הכנסת לשעבר ואיש השמאל מאיר פעיל הלך לעולמו הבוקר (שלישי) לאחר מאבק ממושך במחלת האלצהיימר בבית החולים איכילוב בתל אביב. הוא היה בן 89 במותו. פעיל היה חבר בפלמ"ח ושימש כאלוף-משנה בשירותו בצה"ל. בנו נועם כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אבא שלי, מאירק'ה, הלך הבוקר לעולמו לאחר שמחלת האלצהיימר הכריעה אותו סופית. הוא נפטר ללא ייסורים בשנתו והותיר אחריו ארבעה ילדים, 11 נכדים, נינה והרבה מאוד עשייה ציונית ומורשת אדירה". מועד טרם ונקבע ויימסר בהמשך.

נכדתו, שחר פעיל, ספדה לו בעמוד הפייסבוק שלה: "לא נתת לאף אחד שיפיל אותך, שידכא אותך, תמיד רצת קדימה. אתה היית איש גדול, לא מאמינה שאני דברת בשפת עבר...תמיד הלכת לפי האמת שלך, היית בכנסת ובפלמ"ח ועשית הרבה דברים גדולים. היית איש מדהים וטוב וחיית טוב...אבל כנראה לכל אחד יש את הרגע שבו הוא הולך".

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק בדרום תל אביב: מבקשי המקלט שמצאו את מקומם בירושלים
"יותר גרוע מרצח": נער בן 17 נפצע בתאונת פגע וברח בחולון
גרמניה: להפעיל לחץ כלכלי על מדינות האיחוד שיסרבו לקבל פליטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נותר פעיל עיקש כל עוד כוחו עמד לו". פעיל בצעירותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, ספד לפעיל: "מאיר היה לאחת הדמויות הבולטות בשמאל הישראלי, ועד היום עולה בי בבואת דמותו מעוררת ההשראה והכבוד אותה פגשתי לראשונה בימי נעוריי כפעיל פוליטי בתחילת דרכו. הרוח הלוחמת כמו גם אמונתו העיקשת בשלום ובצדק החברתי, ליוו אותו כל חייו, והוא נותר פעיל עיקש כל עוד כוחו עמד לו. מאיר לעד ייזכר כאדם הגון וישר דרך, ובין המנהיגים האותנתיים ביותר שקמו בשמאל הישראלי."

פעיל השתתף במבצעים שונים במסגרת הפלמ"ח, בהם הברחת עולים מסוריה ומלבנון ובליל הגשרים. לאחר מכן, המשיך לשירות קבע בצה"ל ומילא בו שורת תפקידים. בין היתר, השתתף במלחמת ששת הימים כעוזר מפקד אוגדת השריון. הוא פרש מצה"ל בתחילת שנות ה-70.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פוסט הפייסבוק של נכדתו של מאיר פעיל, 15 בספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הספדה של נכדתו של פעיל בדף הפייסבוק שלה/צילום מסך, פייסבוק

בשנת 1973, ייסד פעיל את תנועת "תכלת – אדום" – תנועת שמאל שדגלה בנסיגה מוחלטת משטחי יהודה ושומרון ובהקמת מדינה פלסטינית, לצד ישראל. התנועה התאחדה עם תנועות שמאל נוספות, וכך הוקמה מפלגת מוקד – שזכתה במנדט אחד בלבד בבחירות של אותה השנה. לאחר פיקוד המפלגה, ייסד פעיל יחד עם חברים נוספים את מחנה של"י, שזכה לשני מנדטים בבחירות 1977. הוא קרא פעמים רבות למשא ומתן עם הפלסטינים ולמוכנות לנסיגה מהשטחים, והיה ממייסדי המועצה הישראלית לשלום ישראלי-פלסטיני.

  • עוד באותו נושא:
  • מאיר פעיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully