וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייאמן": חולת הסרטן ארגנה מסיבת בר מצווה לילד שננטש על ידי הוריו

13.9.2015 / 14:15

חודש לאחר שנחשפה לסיפורו הקשה של א' בן ה-13, הגיע לשיאו המסע שהחל בפוסט בפייסבוק במסיבת בר המצווה. האולם, המזון והביגוד - כולם נתרמו עבור החגיגה. "לא האמנתי שכולם ירתמו בצורה כזאת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

בעודה נמצאת בעיצומו של תהליך ההחלמה שלה ממחלת הסרטן, הגיע אתמול (שבת) לשיאו המסע הלא שגרתי של אלינור אדרי. חודש אחרי שנחשפה לסיפורו הקשה של א' בן ה-13, התקיימה אמש באולמי "הילולה" בקריית אתא מסיבת בר המצווה שלו. "המעמד הזה מאוד מאוד מרגש אותי. הרגע הגדול הגיע בזכות כל כך הרבה אנשים טובים שלמרות שהם אינם מכירים את א', תרמו והתנדבו כדי להרים לו מסיבת בר מצווה כמו כל יתר בני גילו", אמרה אדרי שארגנה את המסיבה בהתנדבות.

המסע של אדרי החל בפוסט שראתה בפייסבוק. "חברים וחברות שלי, יש ילד שרוצה מאוד בר מצווה. אין אמצעים למשפחה. הסבתא מגדלת אותו", נכתב. הפוסט הוביל את אדרי לשיכון רעוע של דיור ציבורי בצפון הארץ. שם היא נחשפה לסיפורם של א', אחיו בן ה-16 וסבתם בת ה-62 שמגדלת ומפרנסת אותם בעזרת קצבת הנכות וקצבת הילדים הנטושים אותם היא מקבלת מהביטוח הלאומי.

האחים הם בנים לאותה אם משני אבות שונים שאינם מכירים בהם ומסרבים להיות עמם בקשר. לפני שנתיים נטשה אותם אימם, בתה של הסבתא שמגדלת אותם, ועברה להתגורר ביהודה ושומרון עם פלסטיני לו גם נישאה. מאז ועד היום לא יצרה כל קשר עם ילדיה ויתר בני משפחתה. "בתוך יממה ראיתי איך המחברת ששימשה אותי למעקב אחרי טיפולי הכימותרפיה, מתחילה להפוך למחברת לניהול מבצע בר המצווה. אז פשוט כתבתי פתאום כותרת 'חמ"ל בר מצווה יוצא לדרך' ונשאבתי למסע מדהים ומרגש", סיפרה בשעתו אדרי.

עוד בוואלה! NEWS:
1,800 שקל לכסא: כך פועלת תעשיית הכסף בבתי הכנסת בחגים
ערב ראש השנה תשע"ו: מהו השם הנפוץ ביותר בישראל?
אחרי 35 שנות הגשמת חלומות לנזקקים, גדי יוצא להציל את חיי בנו

מישהי שמחלימה מסרטן עזרה לארגון בר מצווה של ילד שהוריו נטשו אותו. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
חתן בר המצווה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

כשעה אחרי צאת השבת אמש החלו האורחים, רובם אינם מכירים את א', למלא את האולם שהוקצה על ידי בעליו בתרומה. אוכל, זמרים, רקדנים, צלמים, כולם התנדבו כדי שהאירוע של א' לא ייפול מאירועים דומים שחוגגים בני גילו. "לפני שבועיים פנתה אלינו אלינור אדרי וסיפרה לנו שלילד אין הורים, שהוא אוהב את המשטרה ושהחלום שלו הוא שבמסיבת בר המצווה שלו יהיו גם שוטרים", סיפר אמש רב-סמל מתקדם ניסן לוי מהיחידה למניעת בריונות בתחנת זבולון שהגיע למקום עם שמונה שוטרים ומתנדבים מהיחידה. "אחרי שנחשפנו לסיפורו המרגש והכרנו את סבתו שהיא לא פחות מגיבורה, הודעתי לכולם שזאת המשימה שלנו הערב: אחרי שעברנו לילה קשה וגדוש באירועים, הגענו לשמח את הילד בבר המצווה שלו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"עם ישראל מתגלה כאן במלוא יופיו"

מתחת לחופת חתן בר המצווה עמדו א' הנרגש ולצדו סבתו ואחיו. את מוטות החופה אחזו שוטרים ואורחים שהכיר רק אמש. קבוצת מתופפים ליוותה בנגינה שמונה גברים שתקעו בשופרות. אליהם הצטרף בשירה משתתף התכנית "אקס פקטור" אלמוג קריאף. "כל מי שבא לכאן הביא אתו גם תרומה - מתנה לילד", סיפרה אדרי. "מחר בבוקר אקח את כל הכסף שנתרם ואפתח לו את תכנית החיסכון הראשונה בחייו שתהיה על שמו ותיסגר למענו עד שימלאו לו 18 שנים".

מישהי שמחלימה מסרטן עזרה לארגון בר מצווה של ילד שהוריו נטשו אותו. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
"חשבתי שנאלץ להסתפק בעלייה לתורה". א' ואחת מהמשתתפות בחגיגה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

"עד לרגע הזה חשבתי שנאלץ להסתפק בעלייה לתורה. לא האמנתי שכולם ירתמו בצורה כזאת ומכל הלב", אמרה הסבתא שהתקשתה להסתיר את התרגשותה. "מצבי הכלכלי לא אפשר לי לערוך מסיבה כזאת, והנה מתקיים כאן ערב מדהים מבלי שהוצאתי אגורה שחוקה אחת מכיסי. החל מרמת אולם השמחות והאוכל שנתרמו ועד לרמת הבגדים החגיגיים שנתרמו לנכדיי ולי. אני מאוד מאוד מתרגשת. תדבק לשוני לחיכי אם אשכח מישהו מכל אלה שעזרו לנו להגיע לאירוע הזה. עם ישראל מתגלה כאן במלוא יופיו".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully