וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מחמירה עם מיידי האבנים: תדרוש תקופות מאסר ממושכות

יהושע בריינר

9.9.2015 / 13:30

פרקליט המדינה עדכן את ההנחיות לגבי בקשות מעצר וענישה, בהתבסס על תיקון החוק הקובע מאסר של עד 20 שנים לפורעים. בהנחיות מודגש כי יש להבחין בין יידויי אבנים "ספונטני" להשלכת בקבוקי תבערה, המוגדרת כ"פעולה חבלנית מובהקת"

צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: מח"ט בנימין יורה למוות בפלסטיני שיידה אבנים אל רכבו, יולי האחרון)

הפרקליטות תחמיר עם מיידי אבנים בבקשות מעצר וענישה - כך עולה מהנחיות חדשות של פרקליט המדינה, שי ניצן. על רקע העלייה במספר אירועי יידויי האבנים, בעיקר במזרח ירושלים, עדכן בימים האחרונים פרקליט המדינה את אנשיו בהנחיות בהתמודדות עם הפורעים. בין היתר, הונחו הפרקליטים לדרוש תקופות מעצר למיידי אבנים ולדרוש ענישה מאחורי סורג ובריח בתקופות שבהן מתקיימות הפרות סדר, וכן לבקש תקופות מאסר ממושכות יותר.

פלסטינים מפגינים במהלך אירועי יום הנכבה באזור רמאללה, מאי 2015. רויטרס
פלסטיני מיידה אבנים במהלך אירועי יום הנכבה, מאי האחרון/רויטרס

עם זאת, בהנחיות מודגש כי יש להבחין בין יידויי אבנים לבין השלכת בקבוק תבערה, המוגדרת כ"פעולה חבלנית מובהקת" וזאת להבדיל מיידויי אבנים, "שעשוי להתרחש בצורה ספונטנית".

עוד בוואלה! NEWS:
נהג המונית הורשע ברצח שלי דדון ונשלח למאסר עולם
מנהל מכון הריאה בהדסה: "לא זוכר תופעה חריגה כזו של מזג האוויר"
"פתאום הרגשנו מכה": ירי לעבר רכב ישראלי בשומרון

שי ניצן בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
החמרה עם מיידי האבנים. ניצן/ראובן קסטרו

ההנחיות מגיעות על רקע תיקון חוק של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שנכנס לתוקפו בחודש שעבר, וקובע מאסר של עד 10 שנים למיידה אבנים ובמקרים חמורים אף עד 20 שנים. בפרקליטות הנחו את אנשיהם לפעול להעמדה לדין על פי הסעיף החדש.

בין יתר ההנחיות ניתן לראות גם הוראה להחמיר בבקשות למעצר עד תום ההליכים של מיידי האבנים ולהתנגד לשחרור לחלופת מעצר אחרת, כדוגמת מעצר בית. בהנחיות יש דגש של החמרה במיוחד בתקופות של מתיחות, שבהן מתקיימות הפרות סדר נרחבות, כדוגמת בעת מבצע "צוק איתן". "בתקופות של מתיחות מוגברת רמת המסוכנות של מבצעי העבירות עולה, ולכן יש להחמיר במדיניות המעצרים בהתאם לצורך השעה", נכתב בהנחיות. בפרקליטות מציינים כי מתחילת 2015 כבר הוגשו במחוז ירושלים מאות כתבי אישום בגין יידויי אבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully