וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשבר שיא צריכת החשמל לכל הזמנים; איפה הזיהום הגבוה ביותר?

עדי חשמונאי, יניר יגנה ודנה ירקצי

9.9.2015 / 15:24

המשרד להגנת הסביבה פרסם את רמות זיהום האוויר בערים השונות, ומחברת החשמל נמסר כי נשבר שיא הצריכה. צוותי מד"א דיווחו על עלייה משמעותית בכמות הנפגעים

עריכה: ניר חן, צילום: עומר מירון

המשרד להגנת הסביבה מסר כי זיהום האוויר יוצא הדופן נמשך בכל רחבי הארץ ולא צפוי שיפור עד הלילה, ופרסם את רמות הזיהום השונות שנמדדו ביממה האחרונה ברחבי הארץ. ערד היא שיאנית הזיהום והרמה המקסימלית שנמדדה בה הגיעה אתמול בצהריים ל-9031.1 יחידות והממוצע בה עומד על 3769.8 יחידות - פי 12.6 מערך ההתראה מפני סכנה לבריאות הציבור. בירושלים, הניצבת במקום השני, נמדדו 2185.6 יחידות. מודיעין אחריה עם 2013.8 יחידות. בתל אביב נמדדו 1347.2 יחידות.

בצהריים נמסר מחברת החשמל כי נשבר שיא צריכת החשמל לכל הזמנים, והוא חצה את סף 12,867 מגה וואט. שיא הביקוש הקודם נרשם בחודש שעבר, ועמד על 12,800 מגה וואט.

היום ימשיך להיות אביך, חם מהרגיל והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ. הלילה צפוי להיות מעונן חלקית ואביך. מחר האובך צפוי לשקוע בהדרגה אך לא יהיה שינוי ניכר בטמפרטורות. עומסי חום כבדים שוררים ברוב אזורי הארץ. בשישי ובשבת תחול ירידה קלה של הטמפרטורות אך עומסי החום הכבדים ימשיכו לשרור ברוב אזורי הארץ.

עומס החום והאובך הכבד השורר בכל רחבי הארץ ביממה האחרונה, הביא עמו גם עלייה משמעותית בכמות הנפגעים. כך מסר הבוקר דובר מד"א זכי הלר. השירות המטאורולוגי פרסם הבוקר אזהרה חמורה על הגבלות ראות בכל רחבי הארץ מהשעה 10:00 ועד 14:00. בעקבות כך, ביטלו היום חברות התעופה ישראייר וארקיע היום את טיסותיהם הפנימיות. מישראייר נמסר כי כל טיסות הפנים עד השעה 17:00 מבוטלות.

לקריאה נוספת:
מדינה באבק: מתי האובך ייעלם ואפשר יהיה שוב לנשום?
האובך הכבד ביותר זה 75 שנה; שניים אושפזו במצב קשה
בעקבות סופת אבק: אובך כבד וזיהום אוויר גבוה בכל רחבי הארץ

אובך בתל אביב, 9 בספטמבר 2015. מגד גוזני
אובך בחוף הים בתל אביב, היום/מגד גוזני

לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, במקום הרביעי ברמות הזיהום ניצבת כרמיאל עם 1998.5 יחידות, אחרי עפולה עם 1916.1 יחידות, חיפה עם 1784.3, רחובות עם 1473.7, גבעתיים עם 1460.4, בית שמש עם 1351.8, תל אביב עם 1347.2, ניר גלים עם 1192.6, באר שבע 1064.4, קיסריה עם1028.7, ובמקומות האחרונים: אשקלון עם 855.5 יחידות וקיבוץ ארז עם 824.5.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לא זוכר דרגה חמורה כזו של אובך"

פרופ' ברקמן, מנהל מכון הריאה בבית החולים הדסה עין כרם, אמר היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הוא לא זוכר תופעת מזג אוויר בדרגה חמורה כזו בישראל. לדבריו, "אנחנו רגילים לאובך כמה פעמים בשנה בעיקר בעונת האביב. זו תופעה מוכרת אבל לא בדרגה חמורה כזו". הוא העיד כי ישנו "ריכוז כל כך גדול של חול באוויר וריכוזים כל כך גדולים של מזהמי אוויר". לדבריו, "זו בהחלט תופעה חריגה ולכן ישנן יותר פניות למיון, לרופאי משפחה ולמד"א - הרבה מעבר למה שאנחנו מכירים בשרב ממוצע בעונת האביב".

ריכוזי אבק ברחבי הארץ ביממה האחרונה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
אובך בתל אביב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

שירות המטאורולוגי פרסם גם אזהרה על עומס חום כבד שיחול היום בכל רחבי הארץ מהשעה 9:00 ועד 21:00.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי זיהום האוויר הגבוה בעקבות סופת האבק שהגיעה ממזרח עדיין ממשיך בכל רחבי הארץ. המשרד שוב ממליץ לחולי לב-ריאות, קשישים ונשים בהריון שלא לשהות מחוץ למבנים סגורים בשל הזיהום הכבד.

המשרד גם הודיע כי הוא ממליץ לתלמידי מערכת החינוך שלא לצאת מחוץ למבנים בהפסקות ולקיים שיעורי חינוך גופני בתוך אולמות סגורים וכן הורה על ביטול כל הטיולים.

אובך בתל אביב, 9 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
אובך בתל אביב/ראובן קסטרו

ממד"א נמסר כי החל משעות הבוקר המוקדמות אתמול ועד היום העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ליותר מ-455 בני אדם, בהם יותר מ-271 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה, יותר מ-52 בני אדם שהתעלפו ויותר מ-122 בני אדם שסבלו מהחמרה של מחלות לב.

עומס החום והאובך הכבד במקומות שונים ברחבי הארץ, גרמו גם לעלייה של עשרות אחוזים בכמות הפניות אשר הגיעו למוקדי מד"א מאנשים שנפגעו כתוצאה מפגעי מזג האוויר. צוותי מד"א ערוכים בכוננות גבוהה לטיפול בנפגעים מתנאי מזג האוויר.

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "במד"א ממשיכים לשמור על כוננות בעקבות האובך וגל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים".

(עדכון ראשון: 12:00)

אובך ברצועת עזה, 8 בספטמבר 2015. רויטרס
אובך גם ברצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully