וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סופת אבק: אובך כבד וזיהום אוויר גבוה בכל רחבי הארץ

עדי חשמונאי, יוסי אלי ורויטל בלומנפלד

8.9.2015 / 8:10

בעקבות סופת אבק המגיעה ממזרח, במשרד להגנת הסביבה מזהירים מפני זיהום אוויר גבוה. במהלך היום צפויים ועומסי חום כבדים בכל האזורים. לחולי לב-ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת. צפו בתחזית מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

המשרד להגנת הסביבה פרסם הבוקר (שלישי) הודעה על זיהום אוויר גבוה בעקבות סופת אבק המגיעה ממזרח. הבוקר שורר אובך וחלה התחממות נוספת במזג האוויר. היום ייעשה שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ. הלילה צפוי להיות מעונן חלקית, אביך וחם מהרגיל.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לחולי לב-ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע מפעילות גופנית מאומצת ולתלמידים להימנע מפעילות מחוץ לכיתות. בשעות האחרונות נמדדים ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים באזורי ירושלים ויהודה רמת הגולן והגליל. זיהום זה יתפשט לכל הארץ עד לשעות הערב.

עוד בוואלה! NEWS:
בן 4 חודשים מאושפז במצב קשה; הוריו נעצרו בחשד לטלטול
הותר לפרסום: הישראלי שנעדר זה שלושה חודשים - נמצא בתימן
בן 81 נסע בניגוד לתנועה, התנגש בניידת שיטור עירוני - ונהרג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במד"א ממליצים לסובלים מבעיות נשימה, כמו גם לחולי לב וריאות ולנשים בהריון, להישאר במבנים עם חלונות סגורים ולהימנע מפעילות מחוץ לבית. מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי "בעקבות החום הכבד השורר ברחבי הארץ אנו עומדים בהערכות מיוחדת על מנת להעניק טיפול רפואי לנפגעים שעשויים לסבול מהחום וגם מהאובך והאבק שפוקדים את הארץ מהלילה, אני קורא לכולם להישמע להמלצות מד"א בכדי למנוע פגיעות בנפש".

ממגן דוד אדום נמסר כי החום הכבד השורר שצפוי בכל חלקי הארץ עלול לסכן חיי אדם בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים. על מנת לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד, פרסם מד"א הנחיות לציבור, שיאפשרו שמירה על חיי אדם. בין היתר ממליצים במד"א להרבות בשתיית נוזלים, בהקפדה על מנוחה במקום מוצל וקריר ולהימנע מפעילות ספורטיבית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר צפוי להמשיך להיות חם מהרגיל עד שרבי. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ. בחמישי ובשישי לא יחולו שינויים במזג האוויר.

משרד הבריאות הודיע לציבור הרחב ובפרט לאוכלוסיית הקשישים, כי על פי דיווח של השירות המטאורולוגי, בימים הקרובים צפוי גל חום נוסף לפקוד את אזורנו. גל החום יתבטא במזג אוויר חם מהרגיל עם עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ.

המחלקה לרפואה דחופה תחת מעטה אובך, נהריה. ספטמבר 2015. עמוס דדון, תמונות גולשים
נהריה תחת מעטה האובך/תמונות גולשים, עמוס דדון

משרד הבריאות פרסם אתמול הנחיות לקראת השרב שהחל היום וקרא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

המשרד ממליץ גם להימנע מחשיפה לא הכרחית לאקלים חם בעומס חום כבד, להימנע מביצוע מאמץ פיזי ופעילות ספורט בשעות עומס החום, להקפיד על שתייה נאותה בהתאם לפעילות, לא להשאיר ילדים ובעלי חיים במכונית סגורה שבה טמפרטורת הסביבה יכולה להגיע לערכים קיצוניים ולגרום למוות תוך פחות משעה. כמו כן מומלץ להימנע מטיולים רגליים בעת עומס חום כבד, ולעקוב אחר תחזית מזג האוויר המפורסמת באמצעי התקשורת.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: 35-25 בצפת, 39-25 בקצרין, 41-30 בטבריה, 34-25 בנצרת, 38-25 בעפולה, 42-29 בבית שאן, 33-27 בתל אביב, 36-26 בלוד, 32-27 באשדוד, 36-25 בירושלים, 42-32 בעין גדי, 40-25 בבאר שבע, 35-22 במצפה רמון ו-42-31 מעלות באילת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובך כבד בשמי תל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אובך בגוש דן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
גוש דן/ראובן קסטרו
אובך בגוש דן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
גוש דן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully