וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה באבק: מתי האובך ייעלם ואפשר יהיה שוב לנשום?

עדי חשמונאי וניר שטיינברג

9.9.2015 / 8:42

היום יחול שיפור קל ברמת זיהום האוויר, אך האובך ישקע לאט. עומס חום כבד ישרור ברוב שעות היום. המשרד להגנת הסביבה ממליץ לתלמידים לא לשהות בחוץ בהפסקות. ישראייר ביטלה את טיסותיה הפנימיות עד השעה 17:00, טיסות ארקיע בוטלו לכל היום

עריכה: ניר חן

אחרי יום חסר תקדים מבחינת חומרת האובך - גם היום (רביעי) קמנו לבוקר אפור-צהוב. האובך יתחיל לשקוע מעט, ויהיה שיפור ברמת זיהום האוויר, שהגיע אתמול למדדים שוברי שיאים. עם זאת, בשל משטר הרוחות ובשל עוצמתן החלשה - פיזור האובך יהיה איטי מאוד, ולמעשה הקלה תבוא רק עם שקיעתו. שיפור משמעותי יותר יהיה מחר. השירות המטאורולוגי פרסם הבוקר אזהרה חמורה על הגבלות ראות בכל רחבי הארץ מהשעה 10:00 ועד 14:00.

בשל כך, הטיסות של חברות ישראייר וארקיע, שנועדו לצאת הבוקר לאילת, בוטלו. מישראייר נמסר כי כל טיסות הפנים עד השעה 17:00 מבוטלות. גם מחברת ארקיע נמסר כי בוטלו כל הטיסות הפנים-ארציות והצבאיות. החברה מסרה עוד כי אם מזג האוויר אכן ישתפר בהתאם לתחזית, הטיסות יחודשו מחר בבוקר. הטיסות הבינלאומיות ממשיכות כסדרן על פי לוחות הזמנים. הנוסעים בשתי החברות יזוכו על מלוא התשלום עבור כרטיסי הטיסה שרכשו.

חסידות ומגלנים באגמון החולה, 8 בספטמבר 2015. עינבר רובין, קק"ל,
חסידות בצהוב באזור אגמון החולה/עינבר רובין, קק"ל

השירות המטאורולוגי פרסם גם אזהרה על עומס חום כבד שיחול היום בכל רחבי הארץ מהשעה 9:00 ועד 21:00.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי זיהום האוויר הגבוה בעקבות סופת האבק שהגיעה ממזרח עדיין ממשיך בכל רחבי הארץ. המשרד שוב ממליץ לחולי לב-ריאות, קשישים ונשים בהריון שלא לשהות מחוץ למבנים סגורים בשל הזיהום הכבד. 

המשרד גם הודיע כי הוא ממליץ לתלמידי מערכת החינוך שלא לצאת מחוץ למבנים בהפסקות ולקיים שיעורי חינוך גופני בתוך אולמות סגורים וכן הורה על ביטול כל הטיולים.

הלילה היו בירושלים 25 מעלות, בתל אביב 27, בחיפה 26, ובטבריה 31. היום בצהריים יהיה שרבי בהרים והביל במישור החוף. בגליל יהיו 34 מעלות, בגולן 36, בנצרת ובמודיעין 33, באשדוד 31, בירושלים 36, בתל אביב 33, בבאר שבע 35 ובאילת עד 41 מעלות בשיא היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שיחה עם ד"ר לבנה קורדובה על האובך הכבד. מערכת וואלה!
תל אביב, אתמול/מערכת וואלה!

האובך הכבד ששרר ברחבי הארץ הוא כאמור חריג מאוד לתקופה זו של השנה. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי אובך כה משמעותי לא נמדד מאז תחילת המדידות לפני כ-75 שנה. אובך משמעותי אמנם ישנו כמעט מדי שנה, אולם הדבר קורה בדרך כלל בחורף ובאביב, ומקורו לרוב מכיוון מדבריות צפון אפריקה וסיני. במקרה הנוכחי האובך הוא תוצאה של סופות חול נרחבות שהתרחשו בימים האחרונים במדבריות סוריה. האובך הוסע לאזור על ידי רוחות צפון-מזרחיות.

אובך בירושלים, 8 בספטמבר 2015. ריקי רחמן, מוזיאון מגדל דוד,
ירושלים , אתמול/ריקי רחמן, מוזיאון מגדל דוד

בירושלים שברו שיא מבחינת ריכוז המזהמים באוויר - והוא עמד על פי 170 מיום רגיל. בעפולה המספר הזה עמד על פי 60 ובתל אביב "רק" על פי שמונה. בשל מזג האוויר החריג, מאז הבוקר פונו מאות חולים כרוניים ואסתמטיים הסובלים מבעיות נשימה לבתי החולים.

ד"ר לבנה קורדובה-ביז'ונר, הממונה על מערך ניטור אוויר הארצי במשרד להגנת הסביבה. אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי נרשמו ריכוזים גבוהים מאוד, מעל "ערכי ההתרעה" שהם הערכים שיש חשש לסיכון לבריאות הציבור, ולכן יצאה התרעה חמורה להימנע משהייה בחוץ לאוכלוסייה רגישה: חולי לב, ריאות, קשישים ונשים בהיריון.

(עדכון ראשון 00:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully