וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד דף וסמיר קונטאר הוכנסו לרשימת הטרור האמריקנית

מחלקת המדינה בארה"ב הודיעה כי המחבל הלבנוני סמיר קונטאר ושלושה בכירים בחמאס, בהם מוחמד דף, הוכנסו לרשימת הטרור השחורה, ומעתה מוגדרים "טרוריסטים בינלאומיים". חמאס: "מנוגד לחוק הבינלאומי"

מוחמד דף מאיים: אם ישראל תפלוש, נחטוף חיילים לייב. רויטרס
"המוח מאחורי חמאס". מוחמד דף/רויטרס

ארצות הברית הודיעה אתמול (שלישי) על הכנסתם של שלושה בכירים בחמאס ושל המחבל הלבנוני סמיר קונטאר ל"רשימת הטרור השחורה". שלושת הבכירים הם מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, וחברי הלשכה המדינית של הארגון, יחיא סינוואר ורוחי מושתהא.

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית, נכתב כי הארבעה נחשבים מעתה "טרוריסטים בינלאומיים" לפי החוק האמריקני. תחת הגדרה זו ניתן להחרים כל נכס שהם מחזיקים בשטח ארצות הברית, ונאסר על אזרחים אמריקנים לקיים עימם קשרי עסקים. בהודעה צוין כי מוחמד דף "תכנן פיגועי התאבדות וכיוון חוטפי חיילים ישראליים. במהלך העימות של שנת 2014 בין ישראל לחמאס דף היה 'המוח' שמאחורי האסטרטגיה ההתקפית של חמאס".

עוד בוואלה! NEWS:
נהג המונית הורשע ברצח שלי דדון ונשלח למאסר עולם
מנהל מכון הריאה בהדסה: "לא זוכר תופעה חריגה כזו של מזג האוויר"
האם שבנותיה נרצחו בידי אביהן תובעת מיליונים מהמשטרה

סמיר קונטאר בלבנון. רויטרס
מפקד על מיליציה דרוזית בשירות חיזבאללה. סמיר קונטאר/רויטרס

דף עומד מאז שנת 2002 בראש הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם ונחשב לבכיר מבוקשי הארגון. ב-20 השנים האחרונות שרד לפחות חמישה ניסיונות של ישראל לחסלו, בהם איבד את עינו וחלקים מידיו ומרגליו. במהלך מבצע "צוק איתן" נהרגה אשתו ובנו בן השבעה חודשים במתקפה של חיל האוויר על מקום המסתור שלו בעזה. לאחר התקיפה, לא היה ברור מה עלה בגורלו של דף, אך בחודש אפריל האחרון אישרו גורמים ישראליים כי הוא בחיים ושב לפעול בהנהגת חמאס.

רוחי מושתהא הוא ממייסדי גדודי אל-קסאם, והיה בין מתכנני חטיפת החייל נחשון וקסמן. יחיא סינוואר הוא מבכירי הלשכה המדינית של חמאס. השניים שוחררו מהכלא הישראלי בעסקת שליט בשנת 2011.

קונטאר, דרוזי מלבנון, ישב בכלא הישראלי 29 שנים לאחר שרצח את בני משפחת הרן בנהריה ב-1979. הוא שוחרר ב-2008 בעסקה עם חיזבאללה תמורת גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר. מאז שחרורו הפך לאישיות בולטת בארגון הלבנוני, ובשנים האחרונות הוא מפקד על מיליציה דרוזית בגבול הגולן הפועלת בשירות איראן וחיזבאללה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחוטפי החייל נחשון וקסמן. רוחי מושתהא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחמאס, כצפוי, דחו בביטול את החלטת מחלקת המדינה.
דובר הארגון סמי אבו זוהיירי אמר כי ההחלטה האמריקנית "מנוגדת לחוק הבינלאומי, ומעודדת את הטרור הישראלי". אבו זוהיירי הבטיח כי הכנסת שלושת אנשי הארגון לרשימה השחורה לא תמנע ממנו "למלא את חובתו הלאומית להגן על עמו ולשחרר את פלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully