וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים בבירה זועמים: המאבטחים הולכים הביתה לפני התלמידים

משה שטיינמץ

10.9.2015 / 21:30

בבתי הספר בירושלים, שבהם נהוג יום לימודים ארוך, המאבטחים מסיימים את עבודתם בצהריים. חלק מההורים מממנים מאבטחים מכיסם והשאר נותרים מודאגים. "במשרד לביטחון הפנים מעריכים שמחבלים ועבריינים פעילים עד 13:30"

בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015. באדיבות בית הספר חורב, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר חורב שבירושלים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית הספר חורב

ההורים בירושלים זועמים: המאבטחים עוזבים בצהריים את בתי הספר היסודיים שבהם נהוג יום לימודים ארוך ומשאירים את התלמידים ללא שמירה. "הסיכונים שבגינם מחויבת האבטחה בשעות הבוקר נשארים גם אחרי השעה 13:30", אמרו ההורים והוסיפו כי בכמה בתי ספר אחרים בעיר ההורים משלמים מכיסם את הפער בין שעות האבטחה שמממנת המשטרה לשעות הלימודים.

בכמה בתי ספר בבירה שהצטרפו בשנתיים האחרונות לרפורמת "אופק חדש", הוארך יום הלימודים עד לשעה 15:30, אלא שהמשטרה - האחראית על האבטחה במוסדות החינוך - מתקצבת את האבטחה עד השעה 13:30 בלבד, ואחריה עוזבים המאבטחים ומשאירים את שער בית הספר פרוץ. בהתכתבות פנימית שהגיעה לידי וואלה! NEWS, הסביר מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה, עוזי חן, כי "בשנת הלימודים שעברה, עקב המציאות הביטחונית והפיגוע הנורא בהר נוף ומתוך דאגה לילדי ירושלים הוארכו שעות האבטחה, במוסדות החינוך, בהנחיית ראש העיר ובמימון העירייה". אלא שמבדיקה שעשינו מתחילת שנת הלימודים הנוכחית עולה כי העירייה הפסיקה לעשות כך.

עוד בוואלה! NEWS:
קופות החולים במצוקה: חשש שלא יוכלו לשלם עבור תרופות וימי אשפוז
מפקד מרחב מוריה המודח הגיע לטקס גילוי המצבה של בנקי
המשטרה: עשינו כל מה שאפשר כדי לאתר את הקשיש שנסע נגד התנועה

בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015. באדיבות בית הספר חורב, מערכת וואלה! NEWS
בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית הספר חורב

קצין הבטיחות של מחוז ירושלים במשרד החינוך, יואב כהן, כתב למנהל המחוז: "לשיטתה של המשטרה האבטחה מבוצעת הן באמצעות כוחות ניידים והן באמצעות מאבטחים סטטיים". לדבריו של כהן: "כתוצאה ממצוקות תקציביות החליטה המשטרה לצמצם את שעות האבטחה הסטטית. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי המערך הנייד, ממשיך בפעילותו". בנוגע להורים שמשלמים מכיסם על אבטחת המוסדות הסביר גורם בעירייה: "על פי תקנון משרד החינוך אסור להשתמש בתשלומי ההורים בשביל אבטחה אבל בתי הספר אומרים אין לי ברירה".

"לא ייתכן שנשאיר את ילדינו ללא אבטחה ראויה ולו לדקה אחת", אמרה נורית קרטין, אם לילד בבית הספר "חורב" בבירה, שבו הוסרה האבטחה. קרטין הסבירה את הרקע לחששות: "זה גם בגלל אי-השקט שנוצר בבירה על רקע הסכסוך הלאומני והן בגלל הפדופילים שמסתובבים בשכונה". קרטין הוסיפה כי "הסיכונים שבגינם מחויבת האבטחה בשעות הבוקר נשארים גם בחלוף מחוגי השעון מעבר לשעה 13:30. העובדה שברוב בתי הספר כן מתוקצבת האבטחה מצביעה על הנחיצות שלה, אי תקצוב בית ספרנו מהווה אפליה פסולה שאינה מוצדקת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015. באדיבות בית הספר חורב, מערכת וואלה! NEWS
בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית הספר חורב

יושב ראש ועד ההורים העירוני פז כהן וחבר המועצה אלעד מלכא פנו לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וכתבו: "בשנה הקודמת, בעקבות המצב הביטחוני הרגיש שרחש בארץ בכלל ובירושלים בפרט, לקחה עיריית ירושלים אחריות ומימנה מכיסה את המאבטחים. לשמחתנו, המצב הביטחוני השתפר, ולפיכך עיריית ירושלים החזירה את האחריות למשרד לביטחון הפנים. כך נוצר מצב שבו אלפי תלמידים בירושלים, אשר משטרת ישראל חושבת שנכון להציב שמירה על מוסדות הלימוד שלהם, ולראיה מוצב במקום שומר עד השעה 13:30, נותרים ללא אבטחה סטטית במוסדות הלימוד".

מלכא אמר לוואלה! NEWS כי המצב הביטחוני בירושלים "אכן השתפר, אך יחד עם זאת מדובר בבתי ספר שעל פי המלצת המשטרה יש להציב בהם מאבטחים. כנראה שמישהו במשרד לביטחון הפנים מעריך שמחבלים, עבריינים וכדומה פעילים רק עד השעה 13:30".

המשטרה: "פועלים בהתאם להנחיות משרד הביטחון"

מעיריית ירושלים נמסר: "קביעת הקריטריונים לאבטחה של מוסדות החינוך, לרבות מיפוי המוסדות, שעות הפעילות והגדרת תעריפי התשלום לחברות האבטחה נעשית על פי הנחיות המשרד לביטחון הפנים ומתוקף סמכותם בחוק.
עיריית ירושלים פועלת לאספקת השירותים בהתאם להנחיות אלה".

במשטרת ישראל מסרו: "בהתאם להחלטת ממשלה, מימון האבטחה בבתי הספר יהיה על ידי המדינה באמצעות המשרד לביטחון הפנים והרשות המקומית, לפי הסדרים קיימים. משטרת ירושלים פועלת בהתאם להנחיות המשרד לביטחון הפנים בכל הקשור למימון שעות האבטחה במוסדות החינוך. תוספת 'אופק חדש' ניתנה למוסדות חינוך בהתאם לרשימה שהועברה על ידי משרד החינוך עד לשנת הלימודים תשע"ג. בהתאם להנחיית משרד לביטחון הפנים החל משנת תשע"ג לא אושרה תוספת 'אופק חדש' למוסדות חינוך חדשים".

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה: "המשרד לא ביטל את מימון האבטחה למוסדות חינוך בירושלים. ההחלטה להוסיף או להוריד שעות אבטחה הנה של עיריית ירושלים ללא כל תיאום עם המשרד לביטחון הפנים. לפי החלטת ממשלה משנת 1995, משטרת ישראל מממנת אבטחה במוסדות חינוך מהשעה 07:30 עד 13:30 ורק על שעות אלה היא מקבלת תקציב מהאוצר.

"לאחר שהתקבלה ההחלטה על הנהגת יום לימודים ארוך בבתי הספר, משרד החינוך לא לקח בחשבון שיש צורך להאריך גם את שעות העבודה של המאבטחים ולא דאג להעביר תקציב לשם כך. המשרד לביטחון הפנים פנה מספר פעמים למשרד החינוך על מנת להסדיר עניין זה, אך לא התקבלה ממשרד החינוך כל תגובה בנושא עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully