וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק צפון-קוריאני: "שלטונו של קים יתמוטט בתוך עשר שנים"

האיש, אשר עבד עם בכירי האליטה ועזב את המדינה לפני כשנה, אמר כי הפופולריות של המנהיג בקרב המעמד העליון ממשיך להידרדר - דבר שעשוי להוביל להתקוממות נגדו ולסיום משטרו. "זאת תהיה תקופת השלטון הקצרה ביותר במדינה"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פסגת הר פאקטו, אפריל 2015. רויטרס
"פניו האמיתיות נחשפו כאשר הורה לחסל את דודו". קים/רויטרס

"אני יכול להגיד בוודאות - המשטר בקוריאה הצפונית יתמוטט בתוך עשר שנים" – כך אמר עריק צפון-קוריאני אשר עבד עם אנשי האליטה במדינה בריאיון לרשת CNN האמריקנית. העריק, שעזב את המדינה רק לפני שנה ועובד בימים אלה עם הממשלה הדרום-קוריאנית, הוסיף כי מבין כל המנהיגים בשושלת ארוכת השנים שהחל קים איל סונג, ואותו ירש קים ג'ונג איל, "משטרו של קים ג'ונג און הוא הכי פחות יציב, והוא הולך להיות הקצר ביותר".

העריק סיפר כי כאשר עלה קים לשלטון, עם מות אביו בשנת 2013, "הוא ניסה לעשות את הטוב ביותר". "הוא העניק מתנות, והופעות פומביות שלו שודרו בטלוויזיה הציבורית. המחשבה בעם הייתה שהחיים ישתפרו – אך זה היה רק מצג שווא".

עוד כתבות בעולם:
הוכפל מספר האירועים האנטישמיים בלונדון לעומת השנה הקודמת
הישג לאובמה: יוכל להעביר את הסכם הגרעין ללא צורך בהטלת וטו
האפיפיור ממשיך במהפכה: הקלות בביטול נישואים קתולים

ג'אנג סונג תאק – דודו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. 2012. רויטרס
"המעצר שודר בטלוויזיה הציבורית". ג'אנג סונג תאק/רויטרס

העריק אמר כי בדצמבר של אותה השנה נחשפו פניו האמיתיות של קים, כאשר הדיח את דודו, ג'אנג סונג תאק, האיש השני בחשיבותו במדינה. הוא הואשם במגוון פשעים והוצא להורג. "המעצר של ג'אנג שודר בטלוויזיה הציבורית, ואחריה הודעה רשמית שבה הוא כונה 'חלאת אדם מתועבת, יותר גרוע מכלב'".

הוצאתו להורג של ג'אנג הייתה תחילתו של מסע הרג בתוך צמרת השלטון. "אביו של קים אולי זרק אנשים לכלא או נתן להם לגווע ברעב, אך הוא לא יצא למסע רצחני בתוך המעגל המקיף אותו", אמר. לדבריו, מאז ההוצאה להורג חלה ירידה בפופולריות של המנהיג, ולטענתו הדבר עלול להידרדר עד לכדי התקוממות והתנקשות בחייו. "הציבור ימשיך לאבד את אמונו בקים כמנהיג", הדגיש.

"אני יכול להגיד בוודאות כי הצפון-קוריאנים הנמצאים במעמד הביניים העליון לא תומך בקים", אמר והוסיף: "אני משוכנע כי הנאמנות של האליטות נחלשה ותמשיך להיחלש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"השלטון לא ייפול כל עוד קים בחיים"

על פי מחקרים של האוניברסיטה הלאומית של סיאול, שנערכו בהתבסס על שאלונים שניתנו לכ-100 עריקים, ב-2012 עמדה התמיכה בו ב-70%, וב-2014 היא ירדה ל-58%. לדברי חוקר בכיר באוניברסיטה, קשה להעריך את אחוז התמיכה האמיתי על פי המחקר, אך מגמת הירידה יכולה להצביע על תחושות האזרחים.

העריק ציין כי כל עוד קים חי, שלטונו יימשך. הוא העריך כי השלטון יבוא לקצו רק לאחר שאחד מבני האליטה יתנקש בחייו, או שאחת הפרובוקציות מול ארצות הברית או קוריאה הדרומית תצא משליטה. "קוריאה הצפונית לא תתמוטט כל עוד קים חי", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully