וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכפל מספר האירועים האנטישמיים בלונדון לעומת השנה הקודמת

המשטרה תיעדה בשנה האחרונה 499 פשעים אנטישמיים בבירת בריטניה, לעומת 258 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. "הקהילות בלונדון חשות חרדה, תוגברה האבטחה במקומות מפתח", נמסר מהמשטרה. במקביל, מחקר העלה כי 70% מיהודי אירופה נמנעים מחשיפת דתם

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי בכינוס של ועד שליחי הקהילות היהודיות, לונדון. רויטרס
כינוס של ועד שליחי הקהילות היהודיות בלונדון, ינואר האחרון/רויטרס

משטרת בריטניה פרסמה אתמול (שני) נתונים המעידים על עליה משמעותית בפשעי השנאה בבריטניה. על פי הנתונים, בשנה האחרונה קפצה כמות פשעי השנאה נגד יהודים בלונדון ב-93.4% לעומת השנה שלפניה. המשטרה בעיר תיעדה 499 פשעים אנטישמיים בלונדון בין יולי 2014 ועד יולי 2015. זאת, לעומת 258 בתקופה המקבילה בשנה שלפני כן.

עוד עלה מהנתונים כי ברנט והאקני הם האזורים בלונדון עם הכי הרבה פשעים שדווחו למשטרה – 122 ו-120 אירועים בהתאמה. כמו כן, יש לציין כי שנאת הזרים פוגעת גם במיעוט המוסלמי, ופשעים איסלאמופוביים עלו בלונדון ב-71% בשנה האחרונה.

בבריטניה כולה חיים פחות מ-300 אלף יהודים, ולכן הנתונים הם גבוהים במיוחד. "לנוכח האירועים בעולם, אנחנו מודעים לכך שקהילות בלונדון חשות חרדה", נמסר מטעם המשטרה העירונית. "צוותי משטרה בשכונות הגבירו את נוכחותם באזורי מפתח, למשל בדרכים לבתי ספר ובמוסדות דת. כמו כן יתוגברו הכוחות בזמנים רגישים, למשל בחגים ובזמני תפילות, כדי לחזק את תחושת הביטחון". ממשטרת בריטניה נמסר כי "לא נסבול פשעי שנאה, להיפך. ננקוט בצעדים יזומים כדי לחקור כל מקרה, נתמוך בקרבנות ונעצור את התוקפים".

עוד כתבות מהעולם:
גרמניה: "נוכל לקלוט חצי מיליון פליטים מדי שנה - למשך כמה שנים"
כוחות טורקיים פלשו לעיראק ל"מבצע קצר" נגד הכורדים
משבר הפליטים: גרמניה לומדת מעברה האפל כששאר העולם מתמהמה

זירת התקיפה האנטישמית במנצ'סטר 6/9. Manchester evening, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע האנטישמי במנצ'סטר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, Manchester evening

נציגים של הקהילות היהודיות בבריטניה חוששים מאינפלציה בפשעי השנאה, והזכירו שרק בשנה שעברה נרשמו שיאים באירועים אנטישמיים. כמו כן, במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר אירעו הפגנות ומחאות רבות נגד ממשלת ישראל. רק אתמול הותקפו ארבעה נערים יהודים בעיר מנצ'סטר שבבריטניה על רקע אנטישמי.

בתוך כך, מחקר שערך מרכז רבני אירופה מקרב מדגם מייצג של 179 קהילות באירופה, העלה כי 70% יהודי היבשת נמנעים כיום מחשיפת יהדותם. כמו כן, 85% לא יביאו את ילדיהם לבית הכנסת בראש השנה. ככלל ניכרת ירידה משמעותית במספר היהודים שמשתתפים בפעילויות קהילתיות, נוכח החשש מאנטישמיות מסורתית ומשנאת ישראל הגוברת עם גלי ההגירה ממדינות מוסלמיות.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודדים באירופה אמר: "זו בעיה אסטרטגית שמחייבת הירתמות מערכתית גם של מדינת ישראל". מרגולין הביע חשש שצעירים שהוריהם נמנעים מלהזדהות כיהודים לא ישמרו על זיקה לעם היהודי ולמדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully