וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות המליצה לסגור התיק נגד וינר ובניהו בפרשת הרפז

8.9.2015 / 21:40

בניגוד להמלצת המשטרה להעמיד לדין את עוזר הרמטכ"ל לשעבר ואת דובר צה"ל לשעבר, הפרקליטות המליצה על סגירת התיק בעניין הדלפת מידע מסווג לעיתונאי. הפרקליטות המליצה בעבר על סגירת התיק נגד אשכנזי. וינשטיין יכריע

אבי בניהו ארז וינר  פרשת הרפז. ניב אהרונסון 
לע"מ, עיבוד תמונה
אבי בניהו וארז וינר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון לע"מ

הפרקליטות המליצה לסגור את התיקים נגד עוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו בפרשת הרפז. הדברים פורסמו הערב (שלישי) בחדשות 10, והם מצטרפים להמלצה לסגור את התיק גם נגד הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. זאת, למרות המלצות המשטרה להעמידם לדין.

מחקירת המשטרה עלה כי וינר ובניהו סיכמו ביניהם להשמיד ראיות ולתאם עמדות, לאחר שווינר עודכן מפי הרמטכ"ל דאז על הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקור חשד להדלפת מידע מסווג לעיתונאי במרץ 2010. כמו כן, עלה כי המידע בנוגע להנחיית ראש הממשלה הועבר על ידי בניהו לעיתונאי שלא כדין.

המשטרה המליצה להעמיד לדין את בניהו בגין הפרת אמונים, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט. עוד נקבע כי יש די ראיות להעמדתו לדין בגין התרשלות בשמירת ידיעות שהגיעו לידיו דרך תפקידו וכן בגין סיכון ביטחון הידיעה. זאת, לאחר שבחיפוש בביתו נתפסו חומרים מסווגים שהוחזקו ללא אישור וללא סמכות. עבירה דומה מיוחסת גם לווינר.

עוד בוואלה! NEWS:
מפקד מרחב מוריה המודח הגיע לטקס גילוי המצבה של בנקי
בתו של ההרוג מכביש החוף: "דיווחנו על היעדרותו כבר בעשר. איפה הייתה המשטרה?"
הסדר הטיעון ל"מהנדס המטענים" הצית קרב בין הפרקליטות למשטרה

גבי אשכנזי. יותם רונן
המשטרה המליצה להעמידו לדין בגין גילוי בהפרת חובה. הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/יותם רונן

גם את התיק נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי המליצה הפרקליטות לסגור. זאת, בניגוד להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין גילוי בהפרת חובה, כלומר גילוי ידיעה לאדם שאינו מוסמך לכך, וכן באשמת הפרת אמונים. זאת, משום שלא העביר בזמן את מסמך הרפז שהיה בידיו. עם זאת, המלצות המשטרה עדיין כפופות להכרעת הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

פרקליטו של אל"מ (מיל') ארז וינר, עו"ד עודד סבוראי, מסר כי "יש בכוונתנו להתאזר בסבלנות עד לקבלת הודעה רשמית מהפרקליטות. דעתנו לגבי התיק ברורה וכבר נאמרה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully