וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו ההרה של רב ניגרי לא קיבלה אישור שהייה: "אני לא יהודי?"

יהושע בריינר

8.9.2015 / 13:44

אשתו של חי בן דניאל, רב קהילה בניגריה שאינה מוכרת רשמית כיהודית המתגורר בישראל, טרם קיבלה אישור כניסה ארצה. זאת, בין היתר, משום שבן דניאל לא הגיש מסמכי תיעוד שיחות טלפון בין השניים. "אין להם לב", מלין הבעל. רשות האוכלוסין: "עליו לעמוד בכל הדרישות"

חי בן דניאל רב של קהילה יהודית בניגריה. ראובן קסטרו
"למה אשתי צריכה להיות לבד בתקופה הכי קשה של ההיריון?". חי בן דניאל/ראובן קסטרו

חי בן דניאל, רבה של קהילה יהודית בניגריה שאינה מוכרת באופן רשמי כיהודית המתגורר זה שנים רבות בישראל, מעוניין שאשתו תגיע לישראל לקראת לידתה, אלא שמשרד הפנים בארץ לא מעניק לה אישור כניסה לישראל.

דניאל בן ה-43, בן קהילת האיגבו הניגרית המחשיבה עצמה כחלק משבטי ישראל ואף מקיימת את מצוות התורה, עלה לישראל, עבר גיור, למד 15 שנה בישיבה והתנדב במשמר האזרחי. בשנת 2014, כשעמד לפני סיום לימודי המשפטים, ביקר בניגריה ונישא לאינקיצ'י אובידי, בת הקהילה, ולאחר כמה חודשים היא נכנסה להיריון. אלא שעתה, כל ניסיונותיו להביאה לישראל במסגרת איחוד משפחות עלו בתוהו.

במסגרת ההליך הגיש דניאל מסמכים רבים למשרד הפנים, אולם חסרים לו, בין היתר, רישומי שיחות הטלפון שלו עם רעייתו כשהיא בניגריה והוא בישראל. "שוחחנו באמצעות כרטיסי טלפון ולא באמצעות החברות, אז לקח לי זמן עד שהמסמכים הגיעו אליי", הוא סיפר. במשרד הפנים לא התרשמו ובקשתו נדחתה בשל העובדה כי לא הציג פירוט שיחות בין השניים.

המשרד מאפשר הגשת ערר על ההחלטה תוך 21 יום, אולם לדבריו, הוא התבלבל בספירת הימים והגיש את הערר ימים ספורים לאחר תום המועד. בעקבות העיכוב, בקשתו נדחתה על הסף. "רק בגלל כמה ימים אשתי צריכה להיות לבד בתקופה הכי קשה של ההיריון? למה זה מגיע לי", הוא שואל, "אין להם לב".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרשלנות: בני זוג מתו מהרעלת גז בדירתם בירושלים
בן 81 נסע בניגוד לתנועה, התנגש בניידת שיטור עירוני - ונהרג
בעקבות סופת אבק: אובך כבד וזיהום אוויר גבוה בכל רחבי הארץ

"פשוט לא מאמינים שיש דבר כזה יהודי, רב, שחור ועוד מניגריה"

הודות להירתמות האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, הסכימו במשרד להתייחס לערר שהגיש דניאל. אלא שבינתיים, בשל מצב היריונה המתקדם של רעייתו, אם לא תתקבל בקרוב תשובה ממשרד הפנים המאפשרת הגעה לישראל, השניים יישארו בחודשים הקרובים חצויים בין שתי יבשות.

"משום שאני מדבר איתה בכרטיסי חיוג אני צריך לסבול?", תהה בן דניאל בקול שבור, "בכל פעם שבאתי למשרד הפנים לא האמינו לי בכלל שאני יהודי ועשו הכל כדי להקשות עליי. הם פשוט לא מאמינים כנראה שיש דבר כזה יהודי, רב, שחור ועוד מניגריה. למה הגזענות הזאת? כל מה שביקשתי זה שאשתי תבוא לישראל רק לצורך ריאיון לקראת שהייה, לפני שהיא תלד באוקטובר הקרוב". לאחרונה, שיגרה למשרד הפנים עו"ד מיכל פומרנץ המייצגת את דניאל בקשה לזרז את האישור, אולם זה כאמור טרם ניתן.

"מר דניאל הינו אזרח ישראלי ועל כן טענותיו בדבר גזענות לכאורה משוללות כל יסוד"

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "מר דניאל הוא אזרח ישראלי ועל כן טענותיו בדבר גזענות לכאורה משוללות כל יסוד ואינן רלוונטיות כלל להגשת בקשות למתן מעמד לבת זוגו. ככלל, בקשות למתן מעמד דורשות הצגת מכלול מסמכים בתקופת זמן מוגדרת. משלא הוצגו המסמכים הנדרשים, ונבהיר כי בניגוד לטענותיו אין מדובר רק בפירוט שיחות, אם כי זהו מסמך משמעותי, אין כל דרך אחרת להוכיח קשר בין בני הזוג, ולכן לא ניתן להמשיך בטיפול בבקשה. לפנים משורת הדין, הוחלט לדון בערעור שאותו הגיש לאחר המועד שנקבע לו. העובדה כי דרישות של גוף רשמי מוצגות על ידכם בהגחכה, אינה מפחיתה מכך שמר דניאל נדרש לעמוד בכלל הדרישות שבהן עומדים אלפי ישראלים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully