וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של מנגיסטו: "מרגישה שבני רחוק ממני כמו שהשמיים מן הארץ"

8.9.2015 / 10:07

במלאת שנה ליום שבו חצה את הגבול סיפרה אגרנש, אמו של אברהם מנגיסטו, כי המשפחה מתפללת לשובו הביתה ומתכננים להחריף את מאבקם בקרוב. "חשך עליי עולמי, אני נאכלת מבפנים ולא יכולה לעצור את הדמעות"

צילום: בני בן סימון. עריכה: ליאור קירנשר

(מפגינים במחסום ארז למען שחרור אברהם מגניסטו, בשבוע שעבר)

שנה חלפה מאז עבר אברהם מנגיסטו את הגדר בסמוך לקיבוץ זיקים, חצה את הגבול לרצועת עזה ונפל בידי חמאס - אך משפחתו עדיין לא קיבלה ממנו סימן חיים. בני המשפחה מספרים על שנה קשה ורוויית דאגה לבנם שלוקה בנפשו. לדבריהם, הם מתכננים בשנה הקרובה לעלות מדרגה בהפעלת הלחץ לשיחרורו.

"קשה לי להאמין שכבר חלפה שנה מאז שראיתי את אחי אברה לאחרונה", אמר אתמול (שני) אחיו של אברהם, אילן מנגיסטו, ביום השנה לחתייתו את הגבול לעזה. "השנה הזאת הייתה מלאה בדאגה, בתסכול ובייאוש. לא עוברת שעה שבה אני לא חושב על אחי ועל מה שעובר עליו שם. האם הוא מקבל טיפול רפואי? האם הוא אוכל ושותה כמו שצריך? האם מענים אותו שם? הדבר היחיד שמחזיק אותנו זו התקווה. התקווה לראות את אחי פותח את הדלת ונכנס הביתה".

לקריאה נוספת:
עשרות הפגינו למען שחרור מנגיסטו: "מקרה הומניטרי"
משפחות האסירים למשפחת מנגיסטו: "הלוואי שיהיו חילופי שבויים"
מפגינים למען שחרור מנגיסטו חסמו את מעבר ארז: "מצבו הנפשי קשה"

אחיו של מנגיסטו ופעילים חברתיים  מפגינים מול כלא הדרים בשעת הביקור של אסירים פלשתינים ביטחוניים, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"חמאס הוא אויב מר שאין לו טיפת רגישות". אילן מנגיסטו, אחיו של אברהם/ניב אהרונסון

עם זאת, גם אילן מבין שעוד רחוקה הדרך לחזרתו של אחיו. "אני יודע שמדובר במקרה קשה", הוא מודה, "חמאס הוא אויב מר שאין לו טיפת רגישות לזכויות אדם והוא אפילו לא מתחשב, גם אם מדובר במקרה הומניטרי כמו במקרה של אחי. אני אמשיך להיאבק כדי שיחזור הביתה ואעשה כל מה שביכולתי כדי שזה יקרה כמה שיותר מהר. אני ומשפחתי נילחם כדי שלא נציין שנה שנייה בשבי".

אמו של מנגיסטו: "אני מתפללת ובוכה"

אמו של אברהם, אגרנש, סיפרה על תחושת התסכול שמלווה את בני המשפחה. "אני נאכלת מבפנים. אין לי לאן ללכת. כמו שהשמים רחוקים מהארץ ככה אני מרגישה שהבן שלי רחוק ממני. אני מרגישה שחשך עליי עולמי. אני כל היום רק מתפללת ובוכה", אמרה האם. "אני לא מבינה, אם יש התרעה בגדר איך אברהם חצה את הגבול כך כך בקלות? איך מישהו בכלל יכול לעבור את הגבול ככה? אם היו שומרים על הגבול טוב יותר אולי הוא לא היה שם. אני מתפללת ומצפה שיגיע בשלום חי ובריא ואוכל לחבק אותו".

אימו של אברהם מנגיסטו בוכה לאחר מסיבת העיתונאים באשקלון. יוני 2015. AP
"כל היום אני בוכה ובקושי מתפקדת". אגרנש מנגיסטו אימו של אברהם/AP

"אברה סבל מבעיות כלכליות ומבעיות נפשיות. הוא התקשה לתפקד ביום יום והיה מסתובב המון בחוץ", המשיכה אגרנש. "כל היום אני בוכה ובקושי מתפקדת. אני נזכרת בחיוך שלו ובמראה שלו. כשאני נזכרת בו אני לא יכולה לעצור את הדמעות. אני מאוד אוהבת אותו והוא אוהב אותי. הלוואי שהתקופה הזאת תעבור מהר ככל האפשר. זו התקופה שבה הייתי צריכה לראות אותו מקים משפחה ולראות נכדים ממנו, ועכשיו אפילו לראות אותו אני לא יכולה. המשפחה התפרקה בעקבות השבי של אברהם. הילדים מתקשים להתמודד עם השבי והם לא ישנים בלילה מדאגה. היום הייתי בכותל להתפלל עליו שיחזור הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully