וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת אברג'יל והקבלן: ליקויי בנייה וכסף ל"קנטינה" בכלא

6.9.2015 / 13:43

מכתב האישום עולה כי יצחק אברג'יל השתמש במאות אלפי שקלים מכספי חברה שפעלה בשיתוף עם חברת ב. יאיר, שבבעלות יאיר ביטון, לצרכיו הפרטיים. בין היתר הועברו כספים לחשבון ה"קנטינה" של אברג'יל ולמימון שכר טרחה עבור עורכי דינו

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד יצחק אברג'יל ויאיר ביטון במסגרת פרשת ב. יאיר. כתבי אישום הוגשו נגד שלושה מעורבים נוספים: ניסים פינס, שמעון בלולו, חניתה פינס, נפתלי פרץ ונגד החברות "ש.י.נ. גן רווה בע"מ" שבבעלות אברג'יל, חברת "ב. יאיר", שבבעלות ביטון, ונגד חברת "א.א.נ חשמל בע"מ". כתבי האישום כוללים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מנהלים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות. במקביל להגשת כתבי האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לחילוט רכוש של הנאשמים בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים.

מכתב האישום עולה כי אברג'יל, יחד עם פינס ובלולו, הקימו ב-2007 חברת בנייה ששמה "ש.י.נ. גן רווה", שלא נרשמה על שמו של העבריין במטרה להסתיר את זהות בעליה. חברת "ב. יאיר", בבעלותו של ביטון, הייתה עד 2006 חברה פרטית בשליטתו של יאיר ביטון. מאז אותה שנה החברה ציבורית ונותרה בשליטתו העיקרית של ביטון.

במהלך 2008-2007 חתמה ש.י.נ הסכמים עם ב. יאיר לבניית 86 יחידות דיור באילת בשני פרויקטים שונים, בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקלים. ש.י.נ עשתה זאת כשהיא נחזית בכזב להיות בעלת רישיון קבלן. ביטון קידם את חתימת החוזים ומימושם על רקע חוב לאברג'יל וכן על רקע טענה לשותפות עסקית עם העבריין הירושלמי גבי בן הרוש, שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים. ש.י.נ. התחילה לבנות את הדירות בפרויקטים ברמת בנייה נמוכה, תוך גרימת ליקויי בנייה שונים ותוך יצירת מנגנון של שימוש בחשבוניות פיקטיביות לשם התחמקות מתשלום מס.

לקריאה נוספת:
חוקר: סתם כך העברת לאברג'יל מיליון שקל? ביטון: זו הלוואה למכר
"תשנה את העדות בתיק ההריגה, אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'"
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
אברג'יל בבית המשפט המחוזי בתל אביב/ניב אהרונסון

רוכשי הדירות עמם חתמה ב. יאיר הסכמי מכר לא ידעו כי דירותיהם נבנו שלא באמצעות קבלן מורשה וכי אברג'יל הוא מבעלי ש.י.נ. גם כשהבנייה לא התקדמה ולא בוצעה בהתאם להסכמים עם ב.יאיר, שילמה החברה לש.י.נ. ולבעליה את מלוא תמורת החוזים - ואף מעבר לכך - בסכום כולל של כ-50 מיליון שקלים. בנוסף היא נאלצה לממן ממשאבי ב. יאיר את ביצוע השלמת הבנייה ישירות מול קבלני משנה.

כמו כן, ב. יאיר חתמה על הסכם היעדר תביעות עם ש.י.נ. – ביוזמת ביטון - שבמסגרתו אף הועברו לאחרונה שני מיליון שקלים נוספים. ב. יאיר עשתה כן בהנחייתו של ביטון ומבלי ליידע את הנהלת חברתו תוך פגיעה בחברה, במחזיקי האג"ח ובציבור המשקיעים בחברה.

עוד באותו נושא

הקליקה הירושלמית שהצמיחה אימפריית נדל"ן - ומכבסת כסף לאברג'יל

לכתבה המלאה
הקלטה נוספת בפרשת ב. יאיר. נועם מושקוביץ
יאיר ביטון/נועם מושקוביץ

בהמשך, כך על פי האישום, משכו פינס ובלולו חלק ניכר מהכספים שהועברו לש.י.נ. מב. יאיר לצורך בניית הפרויקטים, והעבירו אותם לאברג'יל ולמקורביו. הכספים שימשו, בין היתר, להעברת כספים לחשבון ה"קנטינה" של אברג'יל, ישראל אוזיפה ומקורבים אחרים, אשר שהו באותה עת בבתי כלא בארצות הברית. בנוסף, השתמש אברג'יל בכספים לצרכיו הפרטיים, לתשלום עבור שכר הטרחה לעורכי דינו, תשלום הוצאות המגורים והמחייה של משפחתו של אברג'יל בישראל. כמו כן, כלי רכב בשימושה של אשתו של אברג'יל נרשמו כרכבי החברה בספרי הנהלת החשבונות של ש.י.נ., וכל הוצאותיהם, בסך של יותר מ-510 אלף שקל, נרשמו כהוצאה מוכרת. כלי רכב נוספים שהושכרו עבור מקורביו של אברג'יל בסך של 250 אלף שקל נרשמו גם הם כהוצאה מוכרת.

עוד עולה מכתב האישום כי ב-2009 משכו אברג'יל, פינס ובלולו כשישה מיליון שקלים מכספי החברה לצורך השקעה בקזינו ברומניה. בנוסף, העלימו השלושה מרשויות המס הכנסות וטובות הנאה שקיבלו מהחברה בסך כולל של יותר מ-13 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully